Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Op reis : Backup van Compact Flash Card?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Op reis : Backup van Compact Flash Card?

    Heeft er iemand een oplossing/ervaring met het transfereren van data van een volle Compact Flash Card naar een alternatief opslagmedium dat geen PC is ?

    Ik heb een Canon Powershot G2 met een compact flash card van 256MB. De capaciteit van deze kaart is voor thuisgebruik ruim voldoende. Echter wanneer je op reis gaat wil ik de inhoud van de volle CFC downloaden naar bv. een Harddisk zodat ik terug dezelfde maar leeggemaakte CFC kan hergebruiken. Op die manier hoef ik geen arsenaal dure CFC aan te kopen die ik gedurende de rest van het jaar toch niet nodig heb. Gedurende de reis een portable PC meesleuren vind ik geen oplossing (zwaar, diefstal, ....).
    Ik dacht in de richting van bv. een toestel zoals de Creative Nomad Muvo http://www.creative.com/products/pro...sp?prodid=9743. Het probleem is dat die geen CFC ingang heeft en dat de Canon G2 zijn foto's (zoals alle digitals) slechts kan downloaden naar een programma dat op een PC draait ....

  • #2
    een XS-Drive II...

    Is een mobiele harde schijf die je meeneeemt en waarop je de inhoud van je geheugenkaartjes kopieert ... niet meer niet minder

    Je kan die thuis ook gebruiken als externe harde schijf en card reader

    op www.topfoto.de vind je er een met 40Gb voor 219€

    groetjes
    [Nikon D5100 & Nikon D70]
    [Yves en Liesbeths blog Resort]

    Comment


    • #3
      Een laptop... Oei da's wel een PC ...
      Maar...Een goedkoope tweedehandse Pentium 3 van bv 600 Mz aan +/- 350 Euro is een perfecte opslag voor je foto's en je kan ze s'avonds in 't hotel nog bekijken ook.

      Comment


      • #4
        Originally posted by mic
        Een laptop... Oei da's wel een PC ...
        Maar...Een goedkoope tweedehandse Pentium 3 van bv 600 Mz aan +/- 350 Euro is een perfecte opslag voor je foto's en je kan ze s'avonds in 't hotel nog bekijken ook.
        euh ja is ook een oplossing ... maar hij wilt net "geen" laptop meenemen ...

        dan lijkt me de x-drive II of X-drive Pro een goede oplossing
        maar die werken ook enkel op pc en niet op MAC
        [Nikon D5100 & Nikon D70]
        [Yves en Liesbeths blog Resort]

        Comment


        • #5
          Ik zou een x-drive nemen. Das een kleine, soort van mobile HD. Daar kopieer je je foto's op, dan terug in de camera, dan formatteer je weer en neem je opnieuw foto's, enz enz...

          Als je dan thuiskomt, dan zet je je bestanden van je x-drive op je HD en bekijk en bewerk je ze.

          Voor meer info: gewoon even zoeken op het forum op x-drive/xdrive
          "Capturing the moment" - Huibke's gallerie

          Comment


          • #6
            Hoi Luka,

            Ik gebruik zelf de Super Digibin, een portable HardDisk van 20GB. Het is een apparaatje dat speciaal gemaakt is voor de CF kaart, maar ook met een converter te gebruiken is voor ander soort kaarten.

            Thuisgekomen koppel ik de Digibin aan mijn PC via USB (1.1 snelheid) en ik kan genieten.

            Te koop bij: www.camfilmcom
            informatie: www.leadingspect.com

            Succes!
            Don
            Canon 300D met toebehoren, Sealife DC-600 met Flitser
            http://dosaas.myjalbum.net

            Comment


            • #7
              Originally posted by Bizzeke
              Originally posted by mic
              Een laptop... Oei da's wel een PC ...
              Maar...Een goedkoope tweedehandse Pentium 3 van bv 600 Mz aan +/- 350 Euro is een perfecte opslag voor je foto's en je kan ze s'avonds in 't hotel nog bekijken ook.
              euh ja is ook een oplossing ... maar hij wilt net "geen" laptop meenemen ...

              dan lijkt me de x-drive II of X-drive Pro een goede oplossing
              maar die werken ook enkel op pc en niet op MAC
              Als ze gebruik maken van USB of FireWire en zich tonen aan de computer als harde schijf dan moeten ze normaal gezien op Mac werken. (niet MAC, MAC = Machine Address Code ) En als ze toch niet werken kan je misschien een iPod en een Belkin iPod Media Reader als oplossing nemen.. en je hebt dan ineens swerelds beste MP3/AAC-speler .
              mijn website

              Comment


              • #8
                Originally posted by Powaqqatsi
                Originally posted by Bizzeke
                Originally posted by mic
                Een laptop... Oei da's wel een PC ...
                Maar...Een goedkoope tweedehandse Pentium 3 van bv 600 Mz aan +/- 350 Euro is een perfecte opslag voor je foto's en je kan ze s'avonds in 't hotel nog bekijken ook.
                euh ja is ook een oplossing ... maar hij wilt net "geen" laptop meenemen ...

                dan lijkt me de x-drive II of X-drive Pro een goede oplossing
                maar die werken ook enkel op pc en niet op MAC
                Als ze gebruik maken van USB of FireWire en zich tonen aan de computer als harde schijf dan moeten ze normaal gezien op Mac werken. (niet MAC, MAC = Machine Address Code ) En als ze toch niet werken kan je misschien een iPod en een Belkin iPod Media Reader als oplossing nemen.. en je hebt dan ineens swerelds beste MP3/AAC-speler .
                Tsss nu niet mierenneuken he ..
                [Nikon D5100 & Nikon D70]
                [Yves en Liesbeths blog Resort]

                Comment


                • #9
                  Dank aan allen voor de interessante en praktische inlichtingen.
                  Naar wat ik ondertussen over de x-drive heb gevonden, vind ik dit een valabele oplossing.
                  Nog veel fotografieplezier toegewenst!
                  Luk.

                  Comment


                  • #10
                    http://www.archos.com/products/overview/gmini_220.html?sid=j22k2kj3byj3ykcbo2ks34

                    En dan heb je nog muziek voor onderweg ook!
                    http://www.digifotofreak.nl

                    Comment

                    Working...
                    X