Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Perspass

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Perspass

    Ik ga naar een concert in Vorst in oktober, en vorige keer was het een beetje ambetant omdat ik mijn SLR niet kon gebruiken omdat het en "pro-toestel" was.(Nikon D300 met 2 verschillende lensen)
    Is het mogelijk om een perspass te krijgen van een online krant of zo, zodat ik mijn SLR mag gebruiken, of een andere manier, en dan een paar fotos in te sturen als "betaling"?
    Bedankt

  • #2
    Re: Perspass

    Er zijn in België enkele erkende VZW's die een perskaart kunnen uitkeren indien je lid bent.

    Lid worden doe je niet zomaar door je lidgeld te storten. Er is een commissie die je kandidatuur zal evalueren.

    Doorgaans moet je het volgende kunnen voorleggen.



    Journalist zijn in hoofd- of bijberoep

    Bewijzen van journalistieke activiteit voorleggen: hetzij ondertekende artikels, hetzij een attest (op briefpapier van het medium) dat ondertekend is door de hoofdredacteur of de verantwoordelijke ter zake
    Bewijsstukken van betalingen bijvoegen, voor pers-prestaties van de laatste twaalf maanden
    Minstens tien artikels en/of foto's gepubliceerd hebben in de laatste twaalf maanden
    Niet actief zijn op administratief en publicitair vlak, noch in de sector van de public relations
    Minimum één jaar in België werken en er ook zijn/haar domicilie hebben
    Werken voor een medium dat minstens vier keer per jaar verschijnt
    Werken voor een medium dat ten minste zes maanden bestaat én minstens al vier keer is verschenen


    Eens je een perskaart hebt, zal je aan de concert organisatoren een accreditatie moeten aanvragen. Maar als je je nummer van je perskaart kan opgeven + voor welk medium of uitgever je een opdracht hebt, is dat een formaliteit...
    I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

    Comment


    • #3
      Re: Perspass

      Bedankt, dat was een pak moeielijker dan ik had gehoopt, maar logisch.

      Comment

      Working...
      X