Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie kan dit uitleggen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wie kan dit uitleggen?

    Wat kan dit eigenlijk en hoe gebruik ik het " Exposure level increments " ?

  • #2
    Gewoon een gokje. In welke context wordt het gebruikt?

    Is dat niet gewoon de EV+ van je camera? Het overbelichten van je beeld ten opzichte van de gemeten waarde van het toestel? In increments van 1/3e stop of nog fijner soms...

    Comment


    • #3
      Ik interpreteer het net zoals Koen: belichtingscompensatie. Je stelt een waarde in die het toestel moet over- (EV+) of onderbelichten (EV-) ten opzichte van de waarden die de lichtmeter meet. Je kan dit toepassen als je weet dat de lichtmeter met de gekozen meetmethode (evaluative, center weighted, spot) een foute interpretatie van het in de foto aanwezige licht zal maken. Klassiek voorbeeld: sneeuwfoto's moet je overbelichten omdat het vele wit de lichtmeter in de war brengt.
      Pieter
      --
      Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

      Comment


      • #4
        Je vraag is wat onduidelijk maar ik vermoed dat je naar een van de custom function instellingen zit te kijken die zijn ge-unlocked door de firmware hack. De exposure compensation ban de 300D gaat normaal met stappen van 1/3e stop (lees maar eens je handleiding). Dmv. deze custom functions kan je nu kiezen tussen stappen van 1/3e stop of 1/2e stop.
        http://www.theafricabug.com

        Comment

        Working...
        X