Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

tamron 2.8

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • tamron 2.8

    Hallo,
    Er is wel een heel groot prijsverschil tussen de tamron 28-75 2.8 en de tamron 24-70 2.8.
    Deze laatste heeft stabilisatie en een extra stille motor. Wat nog meer ?
    En zou de 28-75 passen op een D5000 ? Want die heeft geen ingebouwde motor in de body.
    Dank,
    J.

  • #2
    Re: tamron 2.8

    De 28-75 past perfect op een D5000, maar dan heb je geen AF.

    Volgens mij heeft de 24-70 een veel betere konstruktie als de 28-75 en is misschien wel een betere lens ook.

    Op een DX camera zou ik een Tamron 17-50 2.8 zetten met scherpstelmotor.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: tamron 2.8

      de 24-70 is een volledig hertekende lens.
      ze heeft dan ook nog eens beeldstabilisatie mee welke geen enkele andere fabrikant aanbied in deze range wat ze zeker een stapje voor geeft.
      daarnaast zijn de stille motor idd toegevoegd en de snelheid ook sneller voor scherpstelling

      op youtube kan je trouwens een vergelijkende test zien van de 4 lenzen die op de markt zijn in deze range: canon / nikon / sigma / tamron
      zoek eens op matt granger of that nikon guy

      als ik de resultaten zie in het filmpje van de tamron t.o.v. de canon, is mijn keuze gemaakt, mede omdat canon een nieuwe versie gaat uitbrengen die dubbel zo duur is dan de huidige
      Website: http://www.svisimaging.be

      Comment


      • #4
        Re: tamron 2.8

        Bedankt voor de snelle reacties.
        Ik bekijk ook nog de 24-120 f4 van Nikon.
        Iemand daarmee ervaring ?

        Comment


        • #5
          Re: tamron 2.8

          Oorspronkelijk geplaatst door jozefien Bekijk bericht
          Bedankt voor de snelle reacties.
          Ik bekijk ook nog de 24-120 f4 van Nikon.
          Iemand daarmee ervaring ?
          Sinds enige tijd heb ik deze en ik sta paf van de kwaliteit, ik heb de Sigma 24/70 f2.8 oude(macro) en nieuwe (HSM)modellen gehad, en van Nikon de 35/70f2.8 en 24/70 f2.8.
          En deze 24/120 is een topper, goed scherp, en mooie kleuren en contrast en dit vanaf f4.0.
          En voor mij persoonlijk ook een beter bereik voor FF waar ik persoonlijk 70mm te kort vind en waardoor ik (te) veel moest wisselen van lens.
          Ik heb hem dan nog tweedehands gekocht voor 650€ wat hem helemaal top maakt.
          D800 en een goed glasservies

          Comment


          • #6
            Re: tamron 2.8

            Dank u Jozef68.
            Ik heb een 24-120 op het oog, ook tweedehands en voor 700 E, daar ga ik nu voor.
            Dilemma opgelost !
            Fijne dag nog aan allen.
            J.

            Comment

            Working...
            X