Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kodak Brownie No.2 (model F) serienummer

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kodak Brownie No.2 (model F) serienummer

    Ik heb onlangs een Kodak Brownie No.2 (model F) gekocht en wil wil graag weten uit welk jaar hij precies komt. Ik weet dat hij gemaakt is tussen 1924 en 1933. Ik heb echter geprobeerd een website te vinden met serienummers, maar zonder succes. Weten jullie misschien een site waar ik kan zoeken.

    Ik moet nog nagaan of hij klaar voor gebruik is, zo niet dan gaat hij weg voor reparatie. Maar tot dus ver lijkt het goed, het mechanisme lijkt te werken e.d. Hij moet alleen goed schoongemaakt worden.

    Bij voorbaat dank
    Nikon D300 + D50 + Kodak Brownie No.2 steeds groter wordende glasbak+ Metz 44 AF-4i N + Vanguard MK-3

  • #2
    Re: Kodak Brownie No.2 (model F) serienummer

    Kan je hier niet met filteren:
    Find information and learn the history of the Kodak Brownie Cresta camera on The Brownie Camera Page, dedicated to past, present, and future Brownie photographers everywhere.
    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

    Comment


    • #3
      Re: Kodak Brownie No.2 (model F) serienummer

      Bedankt voor je reactie, maar die had ik al gevonden. Ik ben zelf echter op deze site terecht gekomen.

      Ik blijk geen no. 2 model F te hebben, maar no.2 Brownie Junior. Ik weet nu iets meer namelijk dat hij tussen jan 1930 en jan 1933 gemaakt is. Het vervelende is echter dat het kenmerk dat meer duidelijkheid geeft ontbreekt.
      Nikon D300 + D50 + Kodak Brownie No.2 steeds groter wordende glasbak+ Metz 44 AF-4i N + Vanguard MK-3

      Comment


      • #4
        Re: Kodak Brownie No.2 (model F) serienummer

        Kan je toevallig geen foto plaatsen van jouw Brownie? (van alle hoeken, tzijn die kleine details die het hem doen) (ik krijg telkens zin op zo'n echte chocolade brownie, door dit te typen )
        It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

        Comment


        • #5
          Re: Kodak Brownie No.2 (model F) serienummer

          Beetje laat maar hier zijn ze.








          (voor de duidelijkheid de ondergrond is vies )

          Ik zit te wachten tot mijn tante hier heen komt, want ik krijg meer camera's van haar, namelijk een Pentax Me Super (met een beetje glaswerk), Ilford Sportsman, en een Agfa Billy Record I(?) (gratis!!!)
          Nikon D300 + D50 + Kodak Brownie No.2 steeds groter wordende glasbak+ Metz 44 AF-4i N + Vanguard MK-3

          Comment

          Working...
          X