Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke macro lens raden jullie mij aan?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke macro lens raden jullie mij aan?

    Hallo, ik heb een Canon EOS 1100d en zou graag een macro lens kopen.. Spijtig genoeg ken ik hier niet zoveel van (al die cijfertjes enzo ;p)
    Ik studeer nog, dus liefst een lens onder de 800 euro maar waarmee ik toch insectjes goed genoeg kan fotograferen.
    Alvast bedankt!

  • #2
    Re: Welke macro lens raden jullie mij aan?

    Stuk voor stuk (optisch) goeie alternatieven:

    - Canon 100mm f2.8 macro USM
    - Canon 100mm f2.8L IS macro USM
    - Sigma 105mm f2.8
    - Sigma 150mm f2.8
    - Tamron 90mm f2.8

    Nu de Tamron is het goedkoopste. Is optisch een goede lens (ik heb hem zelf gehad, op een Pentax camera weliswaar). Bouwkwaliteit is op zich ook niet slecht. Nadelen; vreselijk trage auto focus en geen full time manual focusing. (check google maar wat dit precies inhoudt )

    De op 1 na goedkoopste is de Sigma 105mm f2.8. Ik heb zelf geen ervaring met dit objectief maar wat ik ervan gelezen heb is deze optisch ook goed en heeft deze eveneens een erg trage AF.

    Dan de Canon 100mm f2.8 macro. Deze is wel wat duurder dan de Tamron 90mm en de Sigma 105. Toch zou ik je véél eerder deze aanraden. Is optisch écht supergoed, bouwkwaliteit is beter dan de Tamron (en vermoedelijk ook beter dan de Sigma?) en heeft USM, en is hiermee een stuk sneller en beter qua AF. Ook deze heb ik zelf gehad dus ik put uit mijn eigen ervaringen

    De Canon 100L f2.8 macro is nog mooier. Optisch net zo goed of zelfs nóg beter dan de non-L, heeft nog een beter bouwkwaliteit ('t is een L lens en die zijn altijd supergoed gebouwd), AF nog sneller (o.a. dankzij het feit dat je de AF op drie standen kunt selecteren) en een geweldig IS (= beeldstabilisatie) systeem, die speciaal ontwikkeld is voor macro-gebruik.