Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Locaties nachtfotografie/ sterrenfotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Locaties nachtfotografie/ sterrenfotografie

    Hallo,

    Kent er iemand een goed plekje (in België) waar er niet teveel luchtvervuiling is, zodat goede nachtfoto's kunnen genomen worden? Ik zou graag eens de Melkweg willen vastleggen, en met star trails experimenteren.

    Alvast bedankt!

  • #2
    Re: Locaties nachtfotografie/ sterrenfotografie

    Dan zou ik mijn kans wagen in de Oostkantons (Botrange) ofwel in de buurt van de polders nabij Vleteren ofzo... Er bestaat zo'n site daarvoor maar dat waren de twee tips op deze site
    Website http://www.kristofpattyn.be

    a lotta canonstuff

    Comment


    • #3
      Re: Locaties nachtfotografie/ sterrenfotografie

      google is uw vriend

      Comment


      • #4
        Re: Locaties nachtfotografie/ sterrenfotografie

        Ja inderdaad Oostkantons of als het iets verder mag zijn, de Eifel, da's soms nog een beetje minder dicht bevolkt en dus nog minder lichtpollutie. Ben vorige week nog geweest, schitterende sterrenhemels en goed voor een weekendje vanalles wat fotograferen: vulkaanmeren, burchten van Manderscheid, ...

        Djienbe

        Comment


        • #5
          Re: Locaties nachtfotografie/ sterrenfotografie

          bedankt voor jullie reacties, goede tips en info allemaal!

          Comment


          • #6
            Re: Locaties nachtfotografie/ sterrenfotografie

            Ik weet dat ik een discussie reanimeer die al dateert van een tijdje geleden, maar ik wou toch nog even de volgende link meegeven:



            Op deze website (enkel in het Frans) kan je zowel pdf-kaarten als kmz-files voor Google Earth downloaden die de lichtvervuiling in de verschillende delen van Europa in prachtig detail weergeven. De website die hierboven geciteerd werd, is ontzettend informatief, maar de afbeelding valt een beetje mager uit.

            Via deze link kan je trouwens meteen "in browser" de lichtvervuilingskaart raadplegen, al loopt die mijns inziens behoorlijk stroef. Misschien toch maar beter de pdf of de kmz raadplegen dus!
            Your first 10,000 photographs are your worst.Henri Cartier-Bresson

            Comment

            Working...
            X