Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lens 70-200 voor Canon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lens 70-200 voor Canon

    Voor mijn favoriete fotografie vliegtuigspotting gebruik ik de 24-105 en de 100-400. Beide de originele L-versie met IS.
    Nu heb ik gemerkt dat mijn meeste foto's liggen tussen de 80 en de 180 mm.
    Twee fototoestellen meenemen is een beetje teveel van het goede en om lenzen te wisselen is er niet altijd genoeg tijd.
    Dus zou ik graag een 70-200 kopen.
    Een paar vragen hierover :
    1) Is het werkelijk nodig om voor de IS versie te gaan ? Ik ben nl een "goed-weer" spotter, dus nagenoeg altijd veel licht en ik kan gebruik maken van een monopod.
    2) Zijn er goede alternatieven qua merk ?
    Greetzzzzzzzzzzzz......
    Wonnie
    www.spectare.be

  • #2
    Re: Lens 70-200 voor Canon

    als je het zo stelt dan is er maar eentje die voor je in aanmerking komt
    de 70-200 L F4 , IS heb je inderdaad dan niet echt nodig.

    Voor het geld geen concurentie, andere lenzen komen welliswaar in de buurd, maar deze heeft gewoon alles wat hem zo populair en goed maakt, snel, scherp, goede kleurweergave, stevig enz...
    Mijn beste Foto moek nog trekke.

    Comment


    • #3
      Re: Lens 70-200 voor Canon

      Oorspronkelijk geplaatst door Wonnie Bekijk bericht
      Voor mijn favoriete fotografie vliegtuigspotting gebruik ik de 24-105 en de 100-400. Beide de originele L-versie met IS.
      Nu heb ik gemerkt dat mijn meeste foto's liggen tussen de 80 en de 180 mm.
      Twee fototoestellen meenemen is een beetje teveel van het goede en om lenzen te wisselen is er niet altijd genoeg tijd.
      Dus zou ik graag een 70-200 kopen.
      Een paar vragen hierover :
      1) Is het werkelijk nodig om voor de IS versie te gaan ? Ik ben nl een "goed-weer" spotter, dus nagenoeg altijd veel licht en ik kan gebruik maken van een monopod.
      2) Zijn er goede alternatieven qua merk ?
      Als het aan mij lag, zou ik zeker voor de IS functie kiezen. Misschien fotografeer je nu altijd met goed weer, maar als het weer dan tijdens je uitstap minder helder blijft, dan moet je alweer je iso gaan verhogen, met alle gevolgen vandien. en je koopt altijd beter iets dat net iets meer kan dan je op het ogenblik nodig hebt, anders moet je binnen de kortste keren weer iets nieuws aanschaffen.
      Moest je toch van zinnens zijn dergelijke lens te kopen, dan heb ik er nog een, tweedehands, in perfecte staat. heel veel gebruikt om dieren in dierenparken te fotograferen. Prachtige boekeh, heel scherpe beelden, een pracht van een lens.
      ik ben overgestapt op een vaste 400 mm lens en ga nu meer in de vrije natuur vogels spotten. die 70-200mm valt dan wat te weinig uit.
      Ik verkoop mijn lens voor 1500 euro, heb nog de doos, de tas erbij, de zonnekap, een beschermfilter, de handleiding enz ik verzorg al mijn gerief alsof het mijn kinderen zijn.
      Laat me weten of je geïnteresseerd bent.

      groetjes

      Comment


      • #4
        Re: Lens 70-200 voor Canon

        De vraag is natuurlijk of die vliegtuigen bij minder mooi weer ook trager gaan vliegen. Die IS helpt enkel bij stilstaande onderwerpen. Het heeft dus geen zin om voor de IS versie te kiezen.
        Canon EOS 7D + EOS 7/33 + Σ 30/1.4 + Canon 85/1.8 + Canon 17-40L + Canon 100-400L IS + 430EX + Leica M4-P + VC 35/1.7 + Leica Elmar 90/4

        Comment


        • #5
          Re: Lens 70-200 voor Canon

          Zelf ben ik ook een vliegtuigspotter en ik heb een 70-200 L 2.8 non IS. Ik kom niets te kort en zelfs met de f4.0 is het een toplens voor vliegtuigen. De meeste connecties die ik daar heb, hebben deze lens (gehad).

          Ik heb de IS nog helemaal niet gemist en ook de meeste andere spotters die ik ken hebben geen IS.

          Comment

          Working...
          X