Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Scherpte 2

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Scherpte 2

    Na aanleiding van het vorige topic heb ik het advies van Kariboe opgevolgd en een reeks foto's gemaakt van bierflesjes onder een hoek van 45 graden met diverse diafragma instellingen. Ik heb zelf wel een beter beeld gekregen van de de scherpte maar wil toch graag dat andere ook hier hun mening over geven en of dit de kwaliteit is die ik kan en mag verwachten.
    Ik heb onder de foto's het diafragma en de sluitertijd vermeld de rest stond weer op AUTO ivm zo opjectief mogelijk vergelijk.
    Alvast bedankt rOb

    Nikon D800, MB-D12, SB-800. Nikkor: [10.5mm F2.8] [17-35mm F2.8] [28-70mm F2.8] [24-85mm F3.5-4.5] [80-200mm F2.8] [50mm F1.8]
    Sigma: [12-24mm F4.5-5.6] [150mm macro F2.8],Driepoot, opslag dingetje en nog wat troep

  • #2
    Goede functionele test, als je de rij nog wat langer maakt en scherp stelt op bv. het 4 flesje, ga je duidelijk het scherptegebied voor en achter het intstelpunt herkennen. En inderdaad het scherpte gebied is afhankelijk van het gekozen diafragma en daarbij mag je rekening houden dat 1/3 voor en 2/3 na het instelpunt het scherptegebied vormt.

    Maar opgelet, drink niet vooraf al deze biertjes uit of alles zou wel eens onscherp kunnen zijn.
    http://www.torekefoto.be

    Comment

    Working...
    X