Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Uitnodigingskaarten afdrukken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Uitnodigingskaarten afdrukken

    Iemand ervaringen met het drukken van uitnodigingskaarten bij fotocentrales.

    Ik heb even de 'grote' spelers overlopen a la Hema, Smartphoto, Foto.com, Pixum.
    Qua 'handigheid' lijkt Hema met een stand-alone software programma het best. Niet perse om de foto in te voegen, maar wel voor het inbrengen van de tekst.

    Google geeft echter niet zo een goede reviews voor Hema.

    Iemand andere aanraders?

    Ik moet nog eens aftoetsen bij de fotograaf waar ik normaal al mijn drukwerk laat doen, om eens te zien of het veel 'verschil' maakt qua kostprijs.
    Al doende leert men...

    Flickr

  • #2
    Re: Uitnodigingskaarten afdrukken

    Heb je al eens gekeken naar printconcept.be? Hier al een kaartje van gekregen en zag er zeer proper uit. Een collega gebruikt het veel en is zeer tevreden gebruiker. Ik plan zelf ook het te gebruiken binnenkort...

    Comment


    • #3
      Re: Uitnodigingskaarten afdrukken

      Vorig jaar moest ik zo'n uitnodiging ontwerpen voor een 60-ste verjaardag. Ik had graag een lang formaat (±10x21cm) om in een lange envelope te steken. Bij het zoeken kwam ik bij Vistaprint uit, die dat formaat aanboden. Je kunt van de site een template downloaden en je kaart b.v. via Photoshop voorbereiden. Verschillende bestandsformaten zijn mogelijk. Ik werk af als PSD in CMYK-modus.
      Onlangs heb ik op dezelfde wijze een uitnodiging gemaakt voor onze babyborrel (2 extra kleindochters erbij). Ook toen heb ik bij Vistaprint besteld.
      Kwaliteit is OK (de tweede was al beter dan de eerste, maar dat komt omdat ikzelf intussen geleerd heb om lichter af te werken) en prijs was ook goed. Voor snelle levering betaal je toch bij.
      Het enige probleem dat ik heb met Vistaprint is dat je ze dagelijks overspoelen met GRATIS aanbiedingen, maar daar weet mijn spamfilter wel raad mee.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: Uitnodigingskaarten afdrukken

        Bedankt voor de feedback. Ondertussen de drukker/fotograaf gecontacteerd en het zal daar worden. Quasi zelfde prijs, meer zekerheid ivm druk (proefdruk), minder lange wachttijd,... alleen maar voordelen dus. Dacht dat via de drukker duurder ging zijn, maar het scheelt misschien 5 euro.
        Al doende leert men...

        Flickr

        Comment


        • #5
          Re: Uitnodigingskaarten afdrukken

          Dat is vaak zo dat de lokale prijs misschien iets hoger ligt, maar dat je geen vervoerkosten hebt en bovendien -zeker als je een goed contact met de drukker hebt- andere voordelen hebt zoals inderdaad proefdruk, overleg over welk formaat het beste is, enz.
          Je kunt uiteraard nog gebruik maken van zo'n template van een online lab, en dan met je afgewerkt ontwerp naar een lokale drukker stappen.
          Het voordeel van zo'n template is dat je hulplijntjes krijgt waar afgesneden gaat worden, enz.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment

          Working...
          X