Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Error 99 canon 40D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Error 99 canon 40D

    Gisteren was ik foto's aan het maken en plots: error 99, opnieuw gestart/batterij herplaatst. Dan kon ik weer enkele beelden maken tot ik weer snel error 99 kreeg. Vandaag alles getest: andere lens, contacten gereinigd, met/zonder flits, update naar 1.1.1,... Maar nu lukt het al helemaal niet meer om een foto uit het ding te krijgen... Aantal clicks: 13 400 ... Terwijl een 40D gemiddeld 100 000 clicks zou meegaan. Kan ik nog iets doen om de error te verhelpen of moet hij binnen voor reparatie en zo ja, weet iemand een goed adres regio w-vl ?..

    Alvast bedankt..
    En een grote zucht van mijn kant

  • #2
    Re: Error 99 canon 40D

    Reinig de contacten eens en probeer of hij het ook heeft met een andere lens, zo weet je of het probleem de camera of de lens is.
    Albums
    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

    Comment


    • #3
      Re: Error 99 canon 40D

      Gebruik eens effe de zoekfunctie want hier is al een heel lange discussie over. Kort samengevat, de meesten moesten hun toestel binnen doen en hopen op een reparatie onder garantie.

      Djienbe

      Comment


      • #4
        Re: Error 99 canon 40D

        Contacten al gereinigd, lenzen gewisseld. Zal waarschijnlijk de shutter zijn dan .. Bedankt voor de reacties

        Comment


        • #5
          Re: Error 99 canon 40D

          andere geheugenkaart proberen en wel opnieuw formateren in de camera (deze veroorzaakt weleens de fout.

          de orginele accu gebruiken(een namaak accu veroorzaakt weleens de fout)
          en een orginele lens met de naam van de camera, (de tamron lens en een enkele keer sigma lens veroorzaakt de fout weleens)

          Haal de lens eraf de geheugenkaart en de batterij, twintig minuten wachten en alles weer installeren.
          Je krijgt door het wachten een stille reset.
          Het zal wel niet helpen maar je kan het altijd proberen voor dat je hem naar de maker brengt.
          Last edited by Forestwalker; 10 augustus 2012, 23:25.

          Comment


          • #6
            Re: Error 99 canon 40D

            Of u kun zich hiermee amuseren: http://forum.belgiumdigital.com/f9/c...th-224315.html

            Comment


            • #7
              Re: Error 99 canon 40D

              Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
              Ja, dat is degene die ik bedoelde. En daar staan al die trukjes van contacten, batterijen enz enz ook al in en dat heeft als ik het juist voorheb maar weinigen geholpen.

              Djienbe

              Comment


              • #8
                Re: Error 99 canon 40D

                Heeft bij mij ook niet geholpen ..

                Comment


                • #9
                  Re: Error 99 canon 40D

                  Helpen hoeft eigelijk niet, als je maar weet dat de andere dingen goed fuctioneren voor dat je camera opstuurt.
                  Want dat zou zonde zijn.
                  Is de camera het nog wel waard om hem op testuren?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Error 99 canon 40D

                    Daar zat ik ook aan te denken, stel dat het probleem zich dan terug stelt over een jaar.. Het lijkt (op internet) zo te zijn dat dit vooral een 40D probleem is. Heel erg spijtig want ik heb de body nog meer 6 maanden geleden tweedehands aangekocht. Ik zal er nog eens over denken.
                    En nog een vraagje: kan een toestel ook gerepareerd worden zonder dat het naar canon zelf moet, hiermee bedoel ik, zijn er geen andere zaken die bijv. shutters kunnen vervangen? Want 50 EUR puur voor verzending vind ik veel (hierin is Nikon toch wel eerlijker..) en dan moeten werkuren en vervangstukken hier nog bij gerekend worden.

                    grtz
                    Pablo

                    Comment


                    • #11
                      Re: Error 99 canon 40D

                      Er is al zo,n vraag gesteld
                      Forum voor discussies, vragen en antwoorden over objectieven en andere optische toebehoren zoals lenzen en filters. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuwe lens, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...

                      Comment

                      Working...
                      X