Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vast of kleine zoom?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • vast of kleine zoom?

    Ben aan het twijfelen tussen een lens met vast brandpunt 20 of 24mm of een kleine zoom 17- 50?
    Vast heeft beter diafragma 1,8
    zoom 2,8
    beide sigma lenzen om op d90 te zetten
    Ik heb al een 35mm 1,8
    iemand suggestieof ervaring?

  • #2
    Re: vast of kleine zoom?

    Als je toch al een 35mm heb zou 'k toch voor een lichtsterke vaste gaan, wat veel meer flexibiliteit levert qua DoF en gebruik binnen. Als je achteraf dan echt 50mm mist, dan kan je nog altijd voor een 50/1.8 gaan, wat niet duur kan zijn.

    Comment


    • #3
      Re: vast of kleine zoom?

      Oorspronkelijk geplaatst door Beano_z Bekijk bericht
      Als je toch al een 35mm heb zou 'k toch voor een lichtsterke vaste gaan, wat veel meer flexibiliteit levert qua DoF en gebruik binnen. Als je achteraf dan echt 50mm mist, dan kan je nog altijd voor een 50/1.8 gaan, wat niet duur kan zijn.
      Persoonlijk zou ik eerst kijken of het gebruik van primes wel bij jou als persoon en manier van fotograferen past.
      Ik heb mij ook ooit laten adviseren om een primes te kopen. Ik had hier toe best spijt van. Het paste niet in mijn manier van fotograferen. En ben mij toen gaan oriënteren op een goede f/2.8 objectief.

      De 50 f/1.8 zul je toch al snel 1 a 2 stops moeten knijpen voor optimaal gebruik. DOF vind ik persoonlijk ook niet echt geweldig van de Canon versie. Wat ik heb mogen zien en ervaren van de Nikon versie is deze niet veel beter of slechter
      Last edited by Apple; 10 augustus 2012, 07:17.

      Comment


      • #4
        Re: vast of kleine zoom?

        De 1.8G is een zeer goede lens dat volgens de meeste zelfs op de D800 volhoud, dus op een D90/7000 is hij zeker goed genoeg. Ik vond hem al scherp op 1.8. De canon kan je beter vergelijken met de oude 50mm 1.8 af-D ,deze kosten bijna evenveel en zijn gebouwd om goedkoop te zijn.

        Comment


        • #5
          Re: vast of kleine zoom?

          Yup, je hebt gelijk, daar heb ik niet aan gedacht omdat ik persoonlijk nooit met zooms werk.

          Eerlijk gezegd, als je echt naar "bokeh" kijkt, dan val je in een zwart gat, omwille hiervan zit ik immidels al aan vier 50mm vaste lenzen

          Ik zou scherpte toch nie te hoog op de lijst zetten want als je echt heel kritisch bent dan zijn ze allemaal onscherp, maar dat hindert toch helemaal nie?

          Comment


          • #6
            Re: vast of kleine zoom?

            Oorspronkelijk geplaatst door Apple;
            DOF vind ik persoonlijk ook niet echt geweldig van de Canon versie. Wat ik heb mogen zien en ervaren van de Nikon versie is deze niet veel beter of slechter
            En wat versta je dan onder goede of slechte DOF? Je weet toch hopelijk wat DOF betekent?

            Comment


            • #7
              Re: vast of kleine zoom?

              Wat wil je ermee fotograferen?
              Ik vindt mijn 17-50 een mooie aanvulling voor mijn 30. Een prime van 20 of 24mm zou ik waarschijnlijk niet zovaak gebruiken aangezien ik al een 30 heb.

              Comment


              • #8
                Re: vast of kleine zoom?

                Was al tot de conclussie gekomen om een 17-50mm f2,8 te kopen. Nu nog enkel de vraag Sigma of tamron? Verschil is 200€
                Is sigma dan zoveel beter?

                Comment

                Working...
                X