Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke laptop zouden jullie kiezen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welke laptop zouden jullie kiezen?

    Hey allemaal,

    Ik ben nieuw in het bewerken van foto's, maar aangezien het stilaan tijd wordt voor een nieuwe laptop, zou ik deze meteen willen "aanpassen" voor dit doel...
    Budget is +-800€ en ik wil in elk geval een 15 inch scherm en een i7 processor (met het oog op multitasken), maar zit verder nog met een aantal vragen wat betreft het belang van bepaalde zaken...

    - RAM-geheugen: hoe meer, hoe sneller photoshop e.d. werkt/opstart? Ik zou mikken op 8Mb Ram?
    - Processor: I7 3610QM of 2670QM? 3e generatie zal wel sneller zijn dan 2e generatie, maar de vraag is of ik dit effectief ga merken in de praktijk met wat IK er mee doe... (dagdagelijkse dingen zoals surfen, mailen, klantendossiers en dus fotobewerking met Photoshop CS6, Camera Raw, Lightroom)
    - Videokaart: AMD Radeon HD7470M/7670M of Nvidea Geforce GT610M/630M. Ik heb de indruk dat Nvidea als beter aanzien wordt, maar opnieuw: ga ik dit merken?
    - Videogeheugen: 1GB of 2GB, welk effect heeft dit op fotobewerking?
    - Scherm: vinden jullie een mat/anti-glare-scherm nuttig, of hebben jullie de indruk dat dit de kleurenweergave te veel beïnvloedt?
    - 500Gb HD met eventuele extra externe HD ok? of liever zo groot mogelijke interne HD? (ivm eventueel snelheid van ophalen/wegschrijven misschien?)

    Nog andere tips?
    Concrete aanbevelingen voor bepaalde laptops? (heb er enkele op het oog, maar had eerst graag wat meer info gehad omtrent bovenstaande)

    Alvast bedankt!


    EDIT: momenteel gaat het tussen deze 2:

    1) i7 2670QM
    8GB RAM
    1TB harddisk
    15,6inch anti-glare 1366x768 scherm
    AMD Radeon HD7470M, 1GB videogeheugen
    prijs: 800€

    2) i7 3610QM
    8GB RAM
    500GB harddisk
    15,6 inch glanzend 1366x768 scherm
    AMD Radeon HD7670M, 1GB videogeheugen