Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Cursus fotograaf

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Cursus fotograaf

    Ik heb mij voor een cursus om fotograaf te worden ingeschreven in Leuven, bij Syntra.
    Iemand anders dat het cursus zou volgen?
    Duurt 3 jaar, 6 uur / week, en ik kan niet meer wachten, ik wil nu beginnen!

  • #2
    Re: Cursus fotograaf

    veel plezier en succes hoor.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Cursus fotograaf

      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      veel plezier en succes hoor.
      grt,bouk.
      Vriendelijk bedankt hoor, ik hoop dat ik na deze 3 jaar mijn brood kan beginnen te verdienen met iets dat ik heerlijk vindt.

      Comment


      • #4
        Re: Cursus fotograaf

        Oorspronkelijk geplaatst door MatzN Bekijk bericht
        ......... ik hoop dat ik na deze 3 jaar mijn brood kan beginnen te verdienen met iets dat ik heerlijk vindt.
        tja..wie wil dat niet hè.
        maar al slaag je met vlag en wimpel......daarna begint het pas hoor.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Cursus fotograaf

          Ik wou die eerst volgen in Hasselt, maar begin te twijfelen of het is wat ik zoek her en der al gehoord en gelezen dat het niet je dat is.
          Ofwel zou het moeten veranderd zijn dan gaan we er misschien toch nog voor gaan, want heb er al redelijk wat geld aan uit gegeven nu de rest nog.
          Canon 60D, Tamron SP 17-50 mm F/2.8 XR Di II LD VC, Tamron 60mm F2.0 Di II Macro 1:1, Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM , Tamron 18-270mm F3.5-6.3 Di VC PZD, Canon Speedlite 600EX-RT, Canon Speedlite 320EX, Meike Remote MK-RC6

          Comment


          • #6
            Re: Cursus fotograaf

            Wat was er eigenlijk fout met de cursus in Hasselt?

            Comment


            • #7
              Re: Cursus fotograaf

              Gewoon Syntra algemeen en de prijs kwaliteitsverhouding tov wat je er van op steekt.
              Canon 60D, Tamron SP 17-50 mm F/2.8 XR Di II LD VC, Tamron 60mm F2.0 Di II Macro 1:1, Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM , Tamron 18-270mm F3.5-6.3 Di VC PZD, Canon Speedlite 600EX-RT, Canon Speedlite 320EX, Meike Remote MK-RC6

              Comment


              • #8
                Re: Cursus fotograaf

                Eerst en vooral: ik heb geen ervaring met de fotografie-opleiding Syntra Leuven. Maar afgezien daarvan: Syntra Leuven krijgt van mij een slechte beoordeling. Ik heb er Webmaster en later DTP gevolgd. Conclusie: nooit meer. Hier en daar een goeie docent, maar over het algemeen vooral mensen die hun vak niet kennen en komen "voor het extra centje". Inhoudelijk beneden alle peil. Om van de slechte organisatie bij Syntra (Leuven?) nog maar te zwijgen: meermaals werd er niet verwittigd als lessen niet doorgingen, lessenpakketten werden op het laatste nippertje overgenomen door een andere docent (die letterlijk NIKS van de materie kende), facturatie en inschrijving verliepen vierkant,... Kortom: beneden alle peil over de hele lijn.

                Maar nogmaals: geen ervaring met fotografie-aanbod daar, dus ik kan gewoon enkele jaren pech gehad hebben. Ahum.
                www.135mm.be
                @135mm_leuven
                info@135mm.be

                Comment


                • #9
                  Re: Cursus fotograaf

                  Oorspronkelijk geplaatst door Roeland Bekijk bericht
                  Eerst en vooral: ik heb geen ervaring met de fotografie-opleiding Syntra Leuven. Maar afgezien daarvan: Syntra Leuven krijgt van mij een slechte beoordeling. Ik heb er Webmaster en later DTP gevolgd. Conclusie: nooit meer. Hier en daar een goeie docent, maar over het algemeen vooral mensen die hun vak niet kennen en komen "voor het extra centje". Inhoudelijk beneden alle peil. Om van de slechte organisatie bij Syntra (Leuven?) nog maar te zwijgen: meermaals werd er niet verwittigd als lessen niet doorgingen, lessenpakketten werden op het laatste nippertje overgenomen door een andere docent (die letterlijk NIKS van de materie kende), facturatie en inschrijving verliepen vierkant,... Kortom: beneden alle peil over de hele lijn.

                  Maar nogmaals: geen ervaring met fotografie-aanbod daar, dus ik kan gewoon enkele jaren pech gehad hebben. Ahum.
                  Ik heb in een ver verleden de DTP avondopleiding gevolgd bij Syntra in Antwerpen. Dankzij deze opleiding ben ik in contact gekomen met docenten die ook les geven aan kunstacademie sint lucas. Na lang twijfelen de knoop door gehakt, gestopt met werken en terug voltijds gaan studeren, A1 diploma behaald en gestart als ontwerper bij een vrij groot reclamebureau in Antwerpen. Geen slecht woord over syntra, goede ervaringen maar,... als je van plan bent om een bepaald niveau te behalen als fotograaf geef ik je meer kans aan een kunstacademie dan aan de avondschool. Op de avondschool leer je de technische kant van het verhaal maar wordt je creativiteit weinig gestimuleerd en dat maakt nu net het verschil tussen een fotograaf uit de fotowinkel achter de hoek of iconen zoals Platon, Jill Greenberg,... Als je de mogelijkheid hebt raad ik je aan om fotografie te gaan studeren aan de kunstacademie. Je kan je altijd inschrijven als werkstudent als je je job niet kan opgeven.

                  Wat je ook kiest niets geeft je garantie tot succes,... talent is een gave en niet iets dat je leert!

                  Allesinds véél succes!!
                  “Your first 10,000 photographs are your worst.” ― Henri Cartier-Bresson

                  Canon EOS 5D MKII -- Canon EOS 500D -- Canon 24-70 f/2.8 -- Canon 18-55 f/3.5-5.6 -- Canon 50mm f/1.8 -- Canon 70-200 IS f/2.8 -- Tokina 11-16 f/2.8

                  Comment


                  • #10
                    Re: Cursus fotograaf

                    Oorspronkelijk geplaatst door dondimorio Bekijk bericht
                    Wat je ook kiest niets geeft je garantie tot succes,... talent is een gave en niet iets dat je leert!
                    Lekker fatalistisch. En grote onzin, trouwens: iedereen kan een goede fotograaf worden. Mensen met minder talent moeten er gewoon iets harder voor werken.
                    Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Cursus fotograaf

                      Oorspronkelijk geplaatst door Roeland Bekijk bericht
                      Eerst en vooral: ik heb geen ervaring met de fotografie-opleiding Syntra Leuven. Maar afgezien daarvan: Syntra Leuven krijgt van mij een slechte beoordeling. Ik heb er Webmaster en later DTP gevolgd. Conclusie: nooit meer. Hier en daar een goeie docent, maar over het algemeen vooral mensen die hun vak niet kennen en komen "voor het extra centje". Inhoudelijk beneden alle peil. Om van de slechte organisatie bij Syntra (Leuven?) nog maar te zwijgen: meermaals werd er niet verwittigd als lessen niet doorgingen, lessenpakketten werden op het laatste nippertje overgenomen door een andere docent (die letterlijk NIKS van de materie kende), facturatie en inschrijving verliepen vierkant,... Kortom: beneden alle peil over de hele lijn.

                      Maar nogmaals: geen ervaring met fotografie-aanbod daar, dus ik kan gewoon enkele jaren pech gehad hebben. Ahum.
                      Syntra had bij mij ook een nare nasmaak...
                      Enkele lessen voor mijn geheugen ivm hardware te "verfrissen",
                      komt de lesgever droogjes zeggen: USB = Upper Serial Bus
                      RGB = Rood Geel Blauw

                      nog andere verhaaltjes waar ik wel de "echte" waarheid wist...

                      maar goed, niet elke docent is dezelfde, dus kan best meevallen.

                      Oorspronkelijk geplaatst door dondimorio Bekijk bericht
                      Wat je ook kiest niets geeft je garantie tot succes,... talent is een gave en niet iets dat je leert!

                      Allesinds véél succes!!
                      Net zoals ThierryM zegt, BS, met doorzettenheid en genoeg moed kan je soms verder geraken als mensen met bakken talent...
                      iets willen kunnen is volgens mij één van de mooiste talenten om te bezitten....
                      It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Cursus fotograaf

                        Ik ben wel gedeeltelijk akkoord met Dondimorio: niets geeft garantie tot succes. Of beter: geen enkele opleiding geeft garantie tot succes. Doorzettingsvermogen en KEIHARD werken, elke dag opnieuw. Daarnaast: talent is aangeboren, maar kan voor een deel wel gecompenseerd worden met hard werk. Voor een deel...

                        My 2 cts...
                        www.135mm.be
                        @135mm_leuven
                        info@135mm.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Cursus fotograaf

                          Ik heb het eerste fotograaf opleiding bij Syntra-Antwerpen gevolgd en een hele nare gevoel bij gekregen.
                          Heel het jaar keuren ze de foto's goed en voor examen wordt alles afgekeurd, als je dan vraagd waarom krijg je een maand later een mail dat je fotografisch inzicht hebt.
                          Neen het probleem was ze moesten 2 klassen samenvoegen en dan worden alleen de besten eruit gehaald en de rest kan zonder enige verklaring waarom portfolie niet goed was en foto's niet ok waren weggaan.
                          Ik zal geen enkele opleiding bij deze firma nog volgen, dan is € 500 héél véél geld om geen reacties op je foto's te krijgen.
                          Groetjes,

                          Comment


                          • #14
                            Re: Cursus fotograaf

                            Oorspronkelijk geplaatst door Roeland Bekijk bericht
                            Ik ben wel gedeeltelijk akkoord met Dondimorio: niets geeft garantie tot succes. Of beter: geen enkele opleiding geeft garantie tot succes. Doorzettingsvermogen en KEIHARD werken, elke dag opnieuw. Daarnaast: talent is aangeboren, maar kan voor een deel wel gecompenseerd worden met hard werk. Voor een deel...

                            My 2 cts...
                            Omgekeerd kan ook, iemand met enorm veel talent kan doordat ze de nodige kennis niet hebben, ook niet zeer goed worden. Mijn moeder trekt echt PRACHTIGE foto's (super visie, waarvan ik ook veel leer) , maar ze leert niet graag hoe ze alles moet instellen.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Cursus fotograaf

                              Miserie miserie, weet nog altijd niet wat ik zou volgen, en maandag begint het al in Syntra Hasselt, ofwel mediaschool maja is dat iets, dat zijn maar korte lessen voor een mooi prijskaartje.
                              Damn
                              Canon 60D, Tamron SP 17-50 mm F/2.8 XR Di II LD VC, Tamron 60mm F2.0 Di II Macro 1:1, Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM , Tamron 18-270mm F3.5-6.3 Di VC PZD, Canon Speedlite 600EX-RT, Canon Speedlite 320EX, Meike Remote MK-RC6

                              Comment

                              Working...
                              X