Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste keer spotten in omgeving Zaventem...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Eerste keer spotten in omgeving Zaventem...

    Naar het schijnt zou kerkhof Steenokkerzeel een geliefde plaats zijn. Zou er vandaag wel graag naar toe gaan.
    Is een 70-200 objectief voldoende daar?
    Running is a way of living..

  • #2
    Re: Eerste keer spotten in omgeving Zaventem...

    Het Kerkhof ken ik niet, maar je kan wel een klein baantje volgen tot net naast de landingsbaan in Nossegem (denk ik). Tenzij dat nu toevallig die baan is waar ze aan het werk zijn.
    Je moet dan in Als je van de E40 komt, afrit Sterrebeek nemen en dan richting richting Zaventem - Nossegem volgen. Dan kom je op een groot kruispunt met de N1 Leuven-Brussel, die steek je over, je gaat dus gewoon rechtdoor en als je daar een beetje rechtdoor rijdt, zie je een tunnel onder de landingsbaan. Vlak voor die tunnel is een klein wegje rechts, daar kun je tot naast de startbaan. Ik hoop dat het nog mag, ik ben er nu wel al een tijdje niet meer geweest.
    Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

    Comment


    • #3
      Re: Eerste keer spotten in omgeving Zaventem...

      Oorspronkelijk geplaatst door Muse Bekijk bericht
      Vlak voor die tunnel is een klein wegje rechts, daar kun je tot naast de startbaan. Ik hoop dat het nog mag, ik ben er nu wel al een tijdje niet meer geweest.
      Dat is waar dat asielcentrum staat zeker, als je daar nog moogt komen, moet je wel dat baantje zeker al te voet in gaan.....bij mij is het ook al wat geleden.
      mvg FrançoisVM
      Canon 7D

      Comment


      • #4
        Re: Eerste keer spotten in omgeving Zaventem...

        Asielcentrum? Geen idee, maar daar kan je perfect met de auto in hoor!
        Oorspronkelijk geplaatst door Cois Bekijk bericht
        Dat is waar dat asielcentrum staat zeker, als je daar nog moogt komen, moet je wel dat baantje zeker al te voet in gaan.....bij mij is het ook al wat geleden.
        Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

        Comment


        • #5
          Re: Eerste keer spotten in omgeving Zaventem...

          Vandaag is het vooral de dwarsbaan die in gebruik is...
          zie http://www.flightradar24.com/
          Groetjes van tozumi

          Bezoek hier mijn webstek

          Comment


          • #6
            Re: Eerste keer spotten in omgeving Zaventem...

            Ik kom er wel eens regelmatig en zet mijn wagen op de baan voor de tunnel en ga dan tevoet recht het wandelbaantje in. Er is nu ook al een 2de asielcentrum daar en hiervoor hebben ze die grond rondom opgehoogt. Van daaruit sta je hoger dan de omheining en kan je prachtige foto's maken als de vliegers landen zonder prikkeldraad op de foto.

            Groeten,

            Geert
            Canon 7D - 24-70 L f2.8 - 24-105 L f4 - 50mm f1.8 - 100mm macro f2.8 USM - 100-400 L - Tokina 11-16 f2.8 - 85mm 1.8 - 70-200 f2.8 - 430EX II
            http://www.500px.com/Forex7d

            Comment


            • #7
              Re: Eerste keer spotten in omgeving Zaventem...

              Oorspronkelijk geplaatst door Forex Bekijk bericht
              Ik kom er wel eens regelmatig en zet mijn wagen op de baan voor de tunnel en ga dan tevoet recht het wandelbaantje in. Er is nu ook al een 2de asielcentrum daar en hiervoor hebben ze die grond rondom opgehoogt. Van daaruit sta je hoger dan de omheining en kan je prachtige foto's maken als de vliegers landen zonder prikkeldraad op de foto.
              Is dat veilig om met kinderen (kleuters) te gaan kijken. Toevallig kwam dit hier ter sprake en ik zou eens met de jongens willen gaan kijken.
              Al doende leert men...

              Flickr

              Comment


              • #8
                Re: Eerste keer spotten in omgeving Zaventem...

                Ben dus terug

                Ja het baantje onder de tunnel is er nog. Meer zelfs.. je kan/mag er met de auto in en inderdaad het is gelegen naast het asielcentrum

                Was op goed gevoel vertrokken naar daar zonder veel GPS coördinaten maar zag al vlug dat daar de place to be was. Je kan zonder probleem te voet tot op dat bergje geraken terwijl je wagen steeds zichtbaar blijft.
                Spijtig genoeg was de landingsbaan niet in gebruik vandaag
                Redelijk wat opa's gezien met hun kleinkinderen daar. Dus zeker veilig

                Dan maar naar Zaventem (begraafplaats, zeven tommen) en daar wat stalen vogels zien gelanceerd worden. Ook nog wat restsporen te zien (lees opnieuw aangelegde kiezel-talu) waar er een aantal jaar geleden een vliegtuig een noodlanding (schuiver) tot aan de spoorweg gemaakt had.

                Toch maar even terug naar Steenokkerzeel om vanop het rond punt wat foto's van landingen te maken (rond punt niet ver van de verkeertoren en asielcetrum).
                Het gebulder van de motoren en de stank van de kerosine was indrukwekkend.

                Mijn dag was goed en vloog voorbij
                Misschien post ik er wat vanavond..
                Running is a way of living..

                Comment


                • #9
                  Re: Eerste keer spotten in omgeving Zaventem...

                  Oorspronkelijk geplaatst door tozumi Bekijk bericht
                  Vandaag is het vooral de dwarsbaan die in gebruik is...
                  zie http://www.flightradar24.com/
                  Ik gebruik die App van Flightradar24 op mijn iPad en de laatste dagen met die werken aan de landingsbaan in Zaventem, komen die vliegtuigen veel over ons in Hever.Gewoonlijk is dat meer als het stormt of als de wind uit het noorden komt.Met die App kunt ge zien welke vliegtuigen die gaan overkomen, vanwaar ze komen, hoogte, snelheid enz (werkt met Google maps)
                  Maar de vliegtuigen die gaan vertrekken in Zaventem, dat lijstje vind ik niet?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Runnerken Bekijk bericht
                  Mijn dag was goed en vloog voorbij
                  Misschien post ik er wat vanavond..
                  Wij zijn in blijde verwachting.
                  Last edited by Cois; 6 augustus 2012, 16:44.
                  mvg FrançoisVM
                  Canon 7D

                  Comment


                  • #10
                    Re: Eerste keer spotten in omgeving Zaventem...

                    met de vraag of je met de 70-200 toekomt...zeker!
                    ook je met je wandellens zelfs
                    ze hangen lager dan je denkt

                    Comment


                    • #11
                      Re: Eerste keer spotten in omgeving Zaventem...

                      Oorspronkelijk geplaatst door tozumi Bekijk bericht
                      Vandaag is het vooral de dwarsbaan die in gebruik is...
                      zie http://www.flightradar24.com/
                      Zit me suf te zoeken op die flightradar.. Hoe kan je opzoeken welke baan ze gaan nemen?
                      Running is a way of living..

                      Comment


                      • #12
                        Re: Eerste keer spotten in omgeving Zaventem...

                        Oorspronkelijk geplaatst door Runnerken Bekijk bericht
                        Zit me suf te zoeken op die flightradar.. Hoe kan je opzoeken welke baan ze gaan nemen?
                        Gewoon op vliegtuig nabij de luchthaven klikken, dan zie je de vluchtroute. Klik je dan links op de knop Aircraft View, dan zie je ook waar ze landen.


                        Deze is dus net geland op de 25L
                        Groetjes van tozumi

                        Bezoek hier mijn webstek

                        Comment


                        • #13
                          Re: Eerste keer spotten in omgeving Zaventem...

                          @Tozumi: ik gebruik ook altijd flightradar als ik ga spotten, heel gemakkelijk om te zien welk toestel er aankomt.
                          Maar de 3d versie die kende ik nog niet. Werkt deze ook op iphone eigenlijk?

                          @Runnerken: de baan aan het asielcentrum is volgens mij toe wegens werken hieraan. Daardoor gebruiken ze de andere landingsbaan nu als vertrekbaan. Er zijn nog verschillende plaatsen. Hier alvast een zeer handig link http://www.flightlevel.be/spotting/b...ting_guide.php

                          Wat de 70-200 betreft, het is te zien waar je staat. Aan het asielcentrum kom je hiermee toe, op andere plaatsen gebruik ik meestal mijn 100-400mm.

                          Greetz

                          Geert
                          Canon 7D - 24-70 L f2.8 - 24-105 L f4 - 50mm f1.8 - 100mm macro f2.8 USM - 100-400 L - Tokina 11-16 f2.8 - 85mm 1.8 - 70-200 f2.8 - 430EX II
                          http://www.500px.com/Forex7d

                          Comment


                          • #14
                            Re: Eerste keer spotten in omgeving Zaventem...

                            Tozumi, Forex

                            dank allen voor jullie feedback.
                            In de tunnel aan het asielcentrum zijn ze aan het werken, maar dit geeft geen problemen voor het verkeer. Daar ben ik het asielcentrum opgereden (er staat geen verbodsbord voor auto's dus...) en me iets verder op domein asielcentrum geparkeerd. Vandaar sta je op spot C met zicht op baan 07R dacht ik? Je staat er ook iets hoger door een verhoogde berm. Met een 200mm lens heb je wel nog net de bekaert afschermingsdraad op je foto

                            Volgens de andere spotters daar gisteren is dit wel een leuke plaats.
                            Voor mij allemaal nieuw hoor
                            Running is a way of living..

                            Comment


                            • #15
                              Re: Eerste keer spotten in omgeving Zaventem...

                              Straks ga ik ook een keertje spotten aan het asielcentrum, is weeral een tijdje geleden.

                              Greetz,

                              Geert
                              Canon 7D - 24-70 L f2.8 - 24-105 L f4 - 50mm f1.8 - 100mm macro f2.8 USM - 100-400 L - Tokina 11-16 f2.8 - 85mm 1.8 - 70-200 f2.8 - 430EX II
                              http://www.500px.com/Forex7d

                              Comment

                              Working...
                              X