Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron 17-50mm 2.8 voor 550D?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tamron 17-50mm 2.8 voor 550D?

    Goedemiddag allemaal,

    ik heb me onlangs een canon 550D met 2 kitlenzen (18-55 + 55-250) erbij.
    Heb al redelijk wat foto's getrokken en merk toch op dat de lichtgevoleigheid van de 18-55 toch wel een beetje te wensen overlaat.
    Na veel lezen zit ik met het idee om een Tamron 17-50mm 2.8 te kopen.
    Daarom natuurlijk 3 vragen:
    - Goede keuze?
    - Nieuw of 2de hands?
    - Welk type? Want als ik zo ga kijken zijn er verschillende modellen (VC, DI, DII, XR, SP, ... maar weet niet wat dit allemaal wil zeggen)

    Thnx!

    Tim

  • #2
    Re: Tamron 17-50mm 2.8 voor 550D?

    Tim,

    meer uitleg over de door Tamron gebruikte afkortingen vind je hier terug.
    Gebruik even de zoekfunctie. Binnen het forum vind je verschillende draadjes terug over dit onderwerp.

    Grtz, Michel

    Comment


    • #3
      Re: Tamron 17-50mm 2.8 voor 550D?

      heb mij enkele maanden geleden de sigma 17-50 f2.8 OS aangeschaft (dure herstellingskost voor mijn 17-55 f2.8 IS van canon)
      tot op heden zeer tevreden van (ik gebruik de lens met 7D en 40D)
      The future brings my best photo. Time is on my side.
      Canon EOS 7D & Canon Powershot G15 /https://plus.google.com/u/0/+PeterL/

      Comment


      • #4
        Re: Tamron 17-50mm 2.8 voor 550D?

        Peter, er wordt hier op het forum nu een sigma 17-70 2.8 aangeboden.

        Kan ik deze vergelijken met de 17-50 maar dan met nog net iets meer zoom?

        Thnx!

        Tim

        Comment


        • #5
          Re: Tamron 17-50mm 2.8 voor 550D?

          Die Sigma 17-70 is een zeer leuke lens, dateert van voor de huidige uitvoering (2.8-4 met antitril functie), maar is niet te vergelijken met de Tamron: heeft een variabele lichtsterkte van 2.8 tot 4.5 en dat is toch iets anders dan een vaste 2.8.
          Is als standaardlens zeer aan te bevelen maar de vaste 2.8 is toch nog van een betere (bouw)kwaliteit.
          Vermits je een behoorlijke verbetering zoekt qua lichtsterkte zou je toch best eens rondkijken naar een Tamron 17-50 of een Canon 17-55 beiden 2.8. Zij zijn regelmatig te vinden op het forum.
          Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

          Comment


          • #6
            Re: Tamron 17-50mm 2.8 voor 550D?

            Neem die zonder vc want dat heb je niet nodig op die afstand en die zonder vc is beter.
            Facebook: http://www.facebook.com/pages/Tim-Pe...19157834849647

            Comment


            • #7
              Re: Tamron 17-50mm 2.8 voor 550D?

              Heren,

              kan ik deze sigma lens vergelijken met de Tamron?


              Thnx!

              Tim

              Comment


              • #8
                Re: Tamron 17-50mm 2.8 voor 550D?

                Ook ik overweeg deze lens, in combinatie met een 550d.
                Voor ieder argument contra stabilisatie is er iemand die het tegendeel beweert. De ene roemt de bokeh van deze lens, na even googelen vind je iemand die de bokeh niets vind. Ik raak er niet uit. Met of zonder stabilisatie ?

                Comment


                • #9
                  Re: Tamron 17-50mm 2.8 voor 550D?

                  Persoonlijk vind ik stabilisatie, ook op de wat kortere afstanden/mm's gewoon erg handig, mocht je dus de keuze hebben dan zou ik zeggen pak de versie met stabilisatie. Of de kwaliteit van de versie met en zonder stabilisatie veel verschil maakt kan ik niet zeggen, dat weet ik niet. Echter, ik kan me niet voorstellen dat het kwaliteitsverschil echt zichtbaar is op 'normale' afdrukken van foto's en dan bedoel ik tot A4 formaat.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Tamron 17-50mm 2.8 voor 550D?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Tazzy Bekijk bericht
                    Peter, er wordt hier op het forum nu een sigma 17-70 2.8 aangeboden.

                    Kan ik deze vergelijken met de 17-50 maar dan met nog net iets meer zoom?

                    Thnx!

                    Tim
                    neen, deze is niet vergelijkbaar
                    de 17-50 f2.8 heeft een lensopnening van f2.8 van 17 tot en met 50
                    de aangeboden lens heeft een diafragma opening van f2.8 bij 17 mm en verkleint naar f4.5 naar 50 mm toe

                    persoonlijk zou ik voorkeur geven aan stabilisatie (al is het maar om scherpere fotos te krijgen bij moeilijkere lichtomstandigheden.
                    The future brings my best photo. Time is on my side.
                    Canon EOS 7D & Canon Powershot G15 /https://plus.google.com/u/0/+PeterL/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Tamron 17-50mm 2.8 voor 550D?

                      Presteer de tamron 17-50 beter dan de sigma 17-70 ?
                      De sigma heeft 20mm extra, maar de tamron een 2.8 over het volledige zoombereik.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Tamron 17-50mm 2.8 voor 550D?

                        Als het specifiek voor in donkere omstandigheden is kan je ook een prime overwegen. Dan win je nog 1 à 2 stops tov een 2.8.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Tamron 17-50mm 2.8 voor 550D?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Tazzy Bekijk bericht
                          Heb al redelijk wat foto's getrokken en merk toch op dat de lichtgevoleigheid van de 18-55 toch wel een beetje te wensen overlaat.
                          Na veel lezen zit ik met het idee om een Tamron 17-50mm 2.8 te kopen.
                          De lichtgevoeligheid van beide lenzen is gelijk en is 0.
                          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                          Comment

                          Working...
                          X