Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

panasonic Lumix DMC G5, toch al zeker van gouden medaille op olympics

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • panasonic Lumix DMC G5, toch al zeker van gouden medaille op olympics

    Getty Images sport fotograaf Dean Mouhtaropoulos zal enkel de lumix dmc g5 (micro 4/3 systeem) gebruiken om opnames te maken tijdens de olympics.
    wordt natuurlijk gesponsord door panasonic (belangrijke sponsor van de olympics) maar toont wat mogelijk is met zogenaamde systeem camera's.
    het mooie is de beelden worden dag na dag beschikbaar gesteld.

    alle beelden kunnen bekeken worden in full-screen mode
    toestel haalt 6 fps volle resolutie en 20fps in reduced resolutie mode.

    -16mp
    -160-12800 ISO
    -6fps (20fps reduced)
    - snel AF system “Light Speed AF” genaamd
    -full HD video 1080p/50
    -AVCHD en MPEG 4 output
    Last edited by puerte; 31 juli 2012, 17:35.

  • #2
    Re: panasonic Lumix DMC G5, toch al zeker van gouden medaille op olympics

    Was het ook al een beetje aan het volgen. Geen slechte resultaten zo blijkt bij weinig licht maar bij iso 3200 is het beste er toch al af. Zou ie gelijke tred kunnen houden met de Nex 5N?

    Comment


    • #3
      Re: panasonic Lumix DMC G5, toch al zeker van gouden medaille op olympics

      vind de beelden op 3200ISO nog te doen, het is duidelijk dat dit toestel heel veel in zijn petto heeft en je mag verwachten dat de video functionaliteit ook schitterend zal zijn.
      in hoeverre toestel te vergelijken valt met nex5n weet ik niet, maar het is duidelijk dat het een schitterend toestel is en dat er veel beweging is in dit segment.
      Dat deze toestellen ook inzetbaar zijn in de sportfotografie is wat panasonic waarschijnlijk wil aantonen met deze actie.

      Heel die wereld (journalistiek) begint stilaan te veranderen, zie je ook als je naar het nieuws kijkt, daar wordt nog veel rondgelopen met zware videotoestellen op de schouders, maar hier en daar beging je ook al journalisten te zien met compacte video camera's.

      foto's worden tentoongesteld in Londen, maar ik verwacht dat panasonic ook een deel ervan gaat tonen tijdens photokina.

      Comment


      • #4
        Re: panasonic Lumix DMC G5, toch al zeker van gouden medaille op olympics

        Zou misschien voor mij een oplossing kunnen bieden. Had graag een voorbeeld gezien van tafeltennis, veel actie in beperkt licht. Misschien plaatst hij er nog wel eentje. Dacht dat de objectieven van Pana duurder zijn dan die bij Oli, of is dit niet zo.

        Comment


        • #5
          Re: panasonic Lumix DMC G5, toch al zeker van gouden medaille op olympics

          Oorspronkelijk geplaatst door Pythagoras Bekijk bericht
          Zou misschien voor mij een oplossing kunnen bieden. Had graag een voorbeeld gezien van tafeltennis, veel actie in beperkt licht. Misschien plaatst hij er nog wel eentje. Dacht dat de objectieven van Pana duurder zijn dan die bij Oli, of is dit niet zo.
          weet ik niet zo maar kun je hier bvb vergelijken:


          pana en oly M 4/3 lenzen zijn onderling uitwisselbaar.

          Comment


          • #6
            Re: panasonic Lumix DMC G5, toch al zeker van gouden medaille op olympics

            En de eerste vergelijkende tests met de Oly om-d-em5
            http://www.ephotozine.com/article/pa...5-review-19716

            Comment

            Working...
            X