Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SD Pairi Daiza, Brugelette, zaterdag 22 september 2012

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • SD Pairi Daiza, Brugelette, zaterdag 22 september 2012

    .





    !!!Inschrijvingen zijn nu definitief afgesloten, 21/09/2012 18u30!!!




    SD PAIRI DAIZA, 22 september 2012 Brugelette










    Beste BD'ers,

    Op zaterdag 22 september brengen we een bezoek aan Pairi Daiza, het vroegere Paradisio, een prachtige dierentuin die zoveel meer te bieden heeft dan enkel maar dieren. Pairi Daiza betekent "gesloten tuin" of "paradijs" in het oud Perzisch.
    Pairi Daiza doet haar naam dan ook alle eer aan, Op 55 hectaren kan je er op zoek gaan naar de ruim 5000 dieren die er leven. Maak een wereldreis en stap van het éne werelddeel over naar het andere. Indonesië, China, Afrika, Australië, ...

    Nieuw vanaf dit jaar in Pairi Daiza is het Afrikagedeelte. De "big five" maken er sinds dit jaar deel uit van de dierenfamilie. De leeuw, de luipaard, de olifant, de buffel en de neushoorn, je kan ze er allemaal bewonderen tussen de vele andere dieren. Ook de twee nijlpaarden van Pairi Daiza laten zich graag bewonderen in hun outdoor aquarium, een uniek concept voor Europa. Daal af onder de waterlijn om te zien hoe gracieus deze waterballerina's wel niet kunnen zijn.

    De roofvogels van Pairi Daiza zijn ook een echte klassieker en een "must see" is natuurlijk de roofvogelshow. In een prachtig decor scheren de vogels rakelings over de hoofden heen van de bezoekers. Uit alle hoeken van de arena komen ze tevoorschijn om hun spectaculaire vliegkunsten te demonstreren om tenslotte met een wervelend hoogtepunt hun show af te sluiten.

    Oog in oog de giraffen voederen, lemuren die tijdens voedertijd in de armen van de bezoekers springen op zoek naar wat lekkers, in de donkere crypte vrij wandelen tussen de vleermuizen en vleerhonden, genieten van de onderwaterwereld, de vele culturen opsnuiven, doorheen prachtige decors wandelen, de serres met hun fauna en flora, olifanten die een badje nemen of op wandel gaan met hun begeleider ...

    Kortom, er valt zoveel te zien, te doen en te beleven in Pairi Daiza, veel te veel om hier neer te schrijven. Kom het dus allemaal zelf met eigen ogen ontdekken op zaterdag 22 september 2012.










    Praktische info :


    Datum:

    zaterdag 22 september 2012.


    Adres:

    Pairi Daiza
    Domaine de Cambron
    7940 Brugelette
    Link ViaMichelin


    Uurschema:

    Er wordt afgesproken aan de ingang om 9u30.
    Afspraken, korte toelichting en tekenen van deelnemerslijst.
    Het park opent om 10u00 haar deuren voor de bezoekers.
    We verzamelen terug aan de uitgang om 18u00 om ons bezoek af te sluiten.


    Pairi Daiza:

    Op onderstaande link vind je meer informatie over het park en de dieren, de eetgelegenheden, ...



    Er wordt voor de deelnemers een plannetje voorzien waarop je alles makkelijk kan terug vinden.
    Eenmaal binnen staat er ook een groot bord waarop meer nuttige info van die dag vermeld staat (tijdstippen voederen/shows, sluitingsuren eetgelegenheden, ...)


    Toegangsprijs:

    Wanneer we met 20 of meer deelnemers zijn kunnen we genieten van het groepstarief. We hopen dan ook om jullie dit groepstarief te kunnen aanbieden.
    • kleintjes tot 3 jaar : gratis
    • kinderen van 3 tot 11 jaar : € 14,00, voordeel van € 5,00
    • volwassenen van 12 tot 59 jaar : € 18,00, voordeel van € 6,00
    • senioren vanaf 60 jaar : € 16,00, voordeel van € 6,00


    Komen we niet aan 20 deelnemers dan gelden de indiviuele tarieven.
    • kleintjes tot 3 jaar : gratis
    • kinderen van 3 tot 11 jaar : € 19,00
    • volwassenen van 12 tot 59 jaar : € 24,00
    • senioren vanaf 60 jaar : € 22,00



    Eten & drinken:

    Pairi Daiza voorziet verschillende locaties, menu's en formules om de kleine of grote honger te stillen. Je kan natuurlijk ook je eigen lunchpakket meebrengen.
    Na het bezoek aan Pairi Daiza wordt er geen avonddiner voorzien. Voor de mensen die 's avonds toch graag nog ergens iets wensen te eten zal ik enkele eetgelegenheden in kaart brengen.
    Het landschap rondom het park leent zich ook voor een leuke sessie avondfotografie, ook dat kan de dag zelf nog besproken worden.
    Let wel, de SD eindigt om 18u00, dus ook de verantwoordelijkheid van de organisatie vervalt op dat moment.












    Inschrijven :

    Door te reageren in dit topic met volgende vermeldingen ;

    1. Nickname
    2. Lidnummer indien vzw-lid
    3. Aantal deelnemers jezelf meegerekend, vermeld hier ook de leeftijden van iedere deelnemer!!!
    4. Wenst een gedeeltelijke verzekering van € 2,00 voor deelname niet vzw-leden (aantal)
    5. Wil carpool aanbieden (ja/nee)
    6. Vertrekt waar (gemeente/stad)

    Mensen die willen carpoolen kunnen dit onderling best via pm verder afspreken.
    Heb je misschien een abonnement van Pairi Daiza gelieve dit dan via pm hier door te geven.
    VZW-leden genieten van een BD-verzekering aan deze activiteit.
    Niet leden kunnen voor € 2,00 een gedeeltelijke verzekering nemen bij BD, deze verzekering is geen verplichting om deel te nemen aan deze SD.

    !!!OPGELET!!! Inschrijven kan tot maandagavond 10 september 23u00, daarna kan er niet meer worden ingeschreven!!!
    Wij zijn als organistatie nu eenmaal verplicht het aantal deelnemers 10 dagen voor het bezoek aan Pairi Daiza door te geven om te kunnen genieten van het groepstarief!!!


    Betaling :

    Dit zal afhankelijk zijn van het aantal deelnemers en of we al dan niet kunnen genieten van het groepstarief, halen we het groepstarief niet dan gelden de individuele tarieven.

    Groepstarief;
    Deelnemers zullen, na zekerheid van het groepstarief, via pm gevraagd worden om het verschuldigde bedrag over te maken aan BD.
    Parkingtickets worden de dag zelf ter plaatse afgerekend en betaald (€ 5,00).

    Geen groepstarief;
    Alles wordt de dag zelf cash ter plaatse afgerekend.



    Organisatie en info :

    Edje C
    Eddy Coenen +32478/247795
    eddy.coenen1@telenet.be
    eddy.coenen@belgiumdigital.com




    Deze SD heeft haar erkenning verdiend. Ze voldoet aan de punten vermeld in het draaiboek. De erkenning brengt een verplichting met zich mee. Alle aanwezigen dienen een lijst te ondertekenen indien ze gedekt willen worden door de activiteiten verzekering van belgiumdigital vzw. VZW-leden zijn gratis verzekerd, niet VZW-leden kunnen mits betaling van 2€ per persoon ook aanspraak maken op deze beperkte ongevallen verzekering.










    Deelnemerslijst :

    1. Edje C - BD1777BE - 1 (36j) - 0 - ja - Lummen
    2. FranVD - BD1800BE - 6 (40j,58j,60j,65j, 2x 60+) - 0 - nee - Brugge
    3. Heembeek - BD1801BE - 3(54j) - 0 - nee - Brussel
    4. LVB - BD1782BE - 4(??j) - 3 - nee - Heusden(O-VL)
    5. Rude50d - BD1735BE - 1(50j) - nee - ??? - Deurne-Limburg
    6. Bouvelo - BD2333BE - 2(??j) - nee - ja(7pl) - Waregem
    7. Madelfietje - niet vzw - 1(??j) - ?? - ?? - Halle
    8. Tigor - BD....BE - 1(??j) - nee - nee - Diest
    9. Patricske - BD1192BE - 1(55j) - nee - ja (3 plaatsen) - Beerzel
    10. Bealieu - BD2332BE - 1(43j) - nee - nee - Oudergem
    11. JohanBullaert - ///// - 4(23j,19j) - nee - nee - Gent
    12. Kristus - ///// - 1(40j) - nee - nee - Gent
    13. baloo - BD0337BE - 1(59j) - nee -ja (3pl) - Reet
    14. Fotosdirk - BD1013BE - 1(44j) - nee - ja - Aalter
    15. jaja - BD0001BE - 1(57j) - ja - ja - Hasselt
    16. Keeperke - ///// - 1(47j) - ja - ja - Grimbergen
    17. Lut - BD0286BE - 1(57j) - nee - nee - Diepenbeek
    18. Lilybie - BD1298BE - 3(46j) - nee - nee - Dilsen
    19. purlut - BD0082BE - 1(55j) - nee - nee - Buggenhout

    Totaal aantal deelnemers : 35
    Last edited by Edje C; 23 september 2012, 18:48.
    Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

  • #2
    Re: SD Pairi Daiza, Brugelette, zaterdag 22 september 2012

    Ik zou wel willen meegaan met enkele vrienden van mij.

    2. FranVD - BD1800BE - 4 (40jr,58jr,60jr,65jr,) - 0 - nee - Brugge

    Comment


    • #3
      Ik zou ook graag meegaan:

      mark w. - BD0746BE - 1(43) - 0 - ja - Deurne-Antwerpen

      Groeten,

      Mark
      http://markwijnants.zenfolio.com/
      Canon EOS 5D MarkIII & EOS 7D + EF 50 F1.8 II + EF 16-35L F4 IS USM + EF 24-105L F4 IS USM + EF 100-400L F4.5-5.6 IS USM + GP-E2 GPS Logger + Speedlite 580EX + MacBook Air 13'

      Comment


      • #4
        Re: SD Pairi Daiza, Brugelette, zaterdag 22 september 2012

        Ik ga ook mee.

        Dzjaansis - BD2308BE - 1(38j) - nee - ja - Scherpenheuvel-Zichem
        Currently owning: EOS 550D | EOS 7D | EOS 1Dx | Lots of Lenses | 430EXII | 580EXII

        Comment


        • #5
          Re: SD Pairi Daiza, Brugelette, zaterdag 22 september 2012

          Ik ben ook van de partij

          Heembeek-1801be-1 (54)-0-1-brussel

          Tot dan

          Peter

          Comment


          • #6
            Re: SD Pairi Daiza, Brugelette, zaterdag 22 september 2012

            hallo

            U mag mij ook op de lijst zetten

            Luc
            http://lvbfoto.jimdo.com/

            Comment


            • #7
              Re: SD Pairi Daiza, Brugelette, zaterdag 22 september 2012

              mij ook eddy
              ik ga mee bij leven en welzijn

              groetjes
              Samen op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

              Canon 50d 18-200 - 100-400 - 100 macro f2.8
              portfolio = http://rdewebs.com

              Comment


              • #8
                Re: SD Pairi Daiza, Brugelette, zaterdag 22 september 2012

                We zullen met 2 zijn.
                (2 volwassenen) ipv 1

                Tot dan

                Groetjes

                Peter

                Comment


                • #9
                  Re: SD Pairi Daiza, Brugelette, zaterdag 22 september 2012

                  Ok, ik kom ook


                  1. Bouvelo
                  2. BD-lid
                  3. 1 deelnemer
                  4. Neen
                  5. Ja, nog plaats voor 7 personen in nieuwe minibus
                  6. Vertrek vanaf oprit autostrade waregem

                  Comment


                  • #10
                    Re: SD Pairi Daiza, Brugelette, zaterdag 22 september 2012

                    Deelnemerslijst aangevuld , de kaap van 20 deelnemers komt reeds in zicht .

                    Grtjs
                    Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

                    Comment


                    • #11
                      Re: SD Pairi Daiza, Brugelette, zaterdag 22 september 2012

                      Ik neem nog een 2de toerist mee, kwestie van zeker aan die 20 te komen, maar ook om vrouwlief een klets-partner te bezorgen. Ik heb nu wel geen carpoolplaats meer.

                      Groetjes

                      Peter

                      Comment


                      • #12
                        Re: SD Pairi Daiza, Brugelette, zaterdag 22 september 2012

                        Hello,

                        U mag me ook inschrijven.

                        Groetjes,
                        Sophie

                        1.Madelfietje-2.lid, maar heb mijn nummer nog niet gekregen.-3.1 (43j)-4.nee-5.ja-6.Halle
                        Last edited by Madelfietje; 16 augustus 2012, 08:10.

                        Comment


                        • #13
                          Re: SD Pairi Daiza, Brugelette, zaterdag 22 september 2012

                          Ik ga heel graag mee!

                          1. Tigor.
                          2. VZW-lid, heb alleen mijn nummer nog niet gekregen
                          3. alleen
                          4. nee
                          5. nee
                          6. Diest

                          Beste BD'ers, een tip - alleen is dit niet zo goed om aan de groepsprijs te geraken- maar een B-dagtrip Pairi Daiza met de trein is supervoordelig. Ik vertrek bijvoorbeeld vanuit station Diest en betaal net geen 32 Euro, trein en inkom inbegrepen. Dit is dan ook de max. prijs. Mensen die dichterbij wonen, kunnen aan een nog voordeliger tarief reizen.
                          Als er nog spoorders geďnteresseerd zijn....
                          Geniet van het leven, want dood zijn we altijd en leven doen we maar even...

                          Comment


                          • #14
                            Re: SD Pairi Daiza, Brugelette, zaterdag 22 september 2012

                            Oorspronkelijk geplaatst door Tigor Bekijk bericht
                            Ik ga heel graag mee!

                            Beste BD'ers, een tip - alleen is dit niet zo goed om aan de groepsprijs te geraken- maar een B-dagtrip Pairi Daiza met de trein is supervoordelig. Ik vertrek bijvoorbeeld vanuit station Diest en betaal net geen 32 Euro, trein en inkom inbegrepen. Dit is dan ook de max. prijs. Mensen die dichterbij wonen, kunnen aan een nog voordeliger tarief reizen.
                            Als er nog spoorders geďnteresseerd zijn....
                            Hallo Tigor,

                            Vervoer met de NMBS heb ik in de voorbereiding ook in beraad genomen maar helaas zijn er geen treinen vanuit Diest of Hasselt die vroeg genoeg vertrekken om tijdig in Pairi Daiza aan te komen.

                            Vertek vanuit Diest

                            Vertrek vanuit Hasselt

                            Je bent ten vroegste om 10u45 in het station Cambron-Casteau, reken er nog tien minuten wandelen bij en het is al snel 11u00. Je verliest dus een vol uur in het park en dat ga je bij sluitingstijd wel merken want je kan elk uur gebruiken om alles gezien te hebben. Het is ook bijna 3 uur treinen, als er geen vertragingen zijn tenminste.

                            Rude50d en ikzelf carpoolen steeds naar een SD, in principe hebben we dus nog 3 plaatsen vrij. Carpoolers zijn zeker welkom bij ons.

                            Grtjs,
                            Edje C
                            Last edited by Edje C; 15 augustus 2012, 23:15.
                            Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

                            Comment


                            • #15
                              Re: SD Pairi Daiza, Brugelette, zaterdag 22 september 2012

                              Hallo Edje,

                              Waarschijnlijk is dit omdat het september is. Ik ben in april of mei nog geweest met de trein en was toen voor opening van het park daar... jammer. Toch bedankt voor de verwittiging. Ik weet nog niet hoe, maar ik ga zeker mee!

                              groetjes,

                              Tigor
                              Geniet van het leven, want dood zijn we altijd en leven doen we maar even...

                              Comment

                              Working...
                              X