Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Extra body of extra lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Extra body of extra lens

    Hallo allemaal,

    Nadat ik ontzettend veel heb gelezen en ervaring heb op gedaan op dit forum leek het me wel tijd om zelf een account aan te maken, want ik zou graag wat advies willen hebben.
    Dit is dus mijn eerste forumpost, dus ik weet niet of ik in het goede topic zit. Maar dit leek me de beste keuze.
    Ik ben een 18 jarige jongen die vanaf zijn 8e al bezig is met fotografie. Ik ben een redelijk allround fotograaf en vind eigenlijk alle soorten fotografie leuk om te doen.
    Mensen, sport, landschap, evenementen, wildlife, eigenlijk heel veel dus.
    Ook krijg ik steeds meer betaalde opdrachten binnen zoals portretsessies en huwelijksreportages.
    Inmiddels heb ik al redelijk geïnvesteerd in apparatuur.
    Ben nu in het bezit van een 7d+Grip, 16-35L, 24-70L en een 70-200L. Allemaal F2.8 over het hele bereik.

    Nu zit ik alleen met een probleem. Wat wordt mijn volgende uitgave?
    De keuze gaat tussen een extra body of een nieuwe lens.
    - 5dMIII
    - 100-400 / 300F4

    Een fullframe body zit wel erg in mijn gedachten. Puur omdat een extra body nooit verkeerd is en de beeldkwaliteit is gewoon een stuk beter.
    Plus dat ik dan opeens bezit over veel meer groothoek; combinatie fullframe+16-35.
    Het scheelt ook met lenzen verwisselen en dat is erg handig tijdens huwelijksreportages. 5d+24-70 en 7d+70-200 lijkt me dan de ideale combinatie.
    Het wordt dan sowieso een 5d, want de 1d serie ligt voorlopig niet binnen bereik qua budget.

    In het algemeen gaat mijn voorkeur met name uit naar telefotografie.
    Ik zat te denken aan de 100-400L 4.5/5.6 of de 300L F4.0.
    En voor sport- en landschapsfotografie lijkt me nog meer tele boven de 200mm sowieso handig.