Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

glas lens reinigen ....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • glas lens reinigen ....

    Ik heb er al veel over gevonden op internet maar wat is het nu .... pro of contra ?

    Het gaat erom of je nu wel of niet isopropyl-alcohol mag gebruiken om het glas van uw lenzen en filters te ontvetten/ reinigen
    Een kameraad doet het wel en heeft er geen enkel probleem mee.

    Info op internet blijft bij 50 % pro, 50 % contra.

    Wat zeggen de kenners hier ?
    Mvg, Robby
    Nikon D7100 - Nikkor AF-S 18 - 200 mm 3.5 - 5.6 G ED DX VR - Nikkor AF-S 35 mm F 1.8 G DX

  • #2
    Re: glas lens reinigen ....

    flauwe kul en voodoo verhalen zijn het.
    isopropanol is DE standaard in de industrie om optisch glas te reinigen alsook electronica etc ...
    labos over heel de wereld gebruiken het elke dag

    ideaal zou het zijn om een 50/50 verhouding te hebben met gedeminiraliseerd water omdat het dan ook wateroplosbare vlekken kan verdunnen en zo opnemen.

    Comment


    • #3
      Re: glas lens reinigen ....

      Heb ook een flesje 100% ipa te staan, alle filters mee gekuisd ging perfect, behalve mijn Hoya ND8x het doekje begon rood/bruin te kleuren, ik was dus een coating laag aan het strippen met de Ipa. Moet zeggen dat ik het filter nog steeds gebruik, ik zie er ook niks aan.
      Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
      MIJN WEBSITE

      Comment


      • #4
        Re: glas lens reinigen ....

        zuivere methanol, of http://www.edmundoptics.com/lab-prod...ng-cloths/1521. Deze laatste doekjes gebruiken wij voor dure optische apparatuur en zijn echt heel goed.
        Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
        flickr

        Comment

        Working...
        X