Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mirrorless Camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mirrorless Camera

    Ik vermoed dat dit toch uiteindelijk de toekomst zal zijn van de fotografie. Echter, ik heb hier toch ook mijn bedenkingen bij.

    Eén van de nadelen die ik zie bij het huidige model van Nikon, is dat het zo klein is. Wel, toch tov de huidige DSLR toestellen. Ook nog een ander nadeel is dat de instellingen niet op dezelfde manier gebeuren als op onze DSLRs. En het grootste nadeel dat hij niet standaard komt met een F-mount, maar dat je nog een adapter moet kopen om je huidige lenzen te kunnen gebruiken.

    Zou Nikon, of Canon, of wie dan ook, in de toekomst hun huidige DSLRs niet gaan verkopen zonder een mirror? Persoonlijk zou ik het niet erg vinden, zolang ze de huidige camera modellen niet zouden veranderen. Ik heb namelijk een grotere camera nodig om goed kunnen vast te houden. Persoonlijk zou ik het mirror concept niet missen, indien ze die zouden leveren in een body die ze nu gebruiken. Bijvoorbeeld een mirrorless D5500 met standaard een F-mount en dezelfde layout als de D5100. Of welk ander model dat ze ook hebben in dezelfde uitvoering als vandaag maar dan zonder mirror. (Alhoewel, die D zullen ze waarschijnlijk dan wel vervangen door een andere letter. )

    Denken jullie dat Nikon dit zou doen? Of zouden ze het concept verder zetten met de Nikon V1 body. Persoonlijk hoop ik van niet, want die ligt mij dus helemaal niet goed in de hand. De reden dat ik een D5100 heb gekocht, is niet enkel om zijn specificaties, maar ook omdat hij goed in mijn hand lag.

    Wat is jullie idee hierover?
    Mvg,
    Rudy Mas
    Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

  • #2
    Re: Mirrorless Camera

    vergeet niet dat Canon de uitvinder is van de translucent technologie, nog uit de jaren 70 dacht ik.
    zelf is canon ervan afgestapt, meer uitleg is niet nodig.
    wie er al mee gewerkt heeft kend de problemen ermee en wil die ervaring geen twee keer.

    systeemcameras daarentegen zitten al een tijdje in de lift toch hebben voorlopig ook nog hun eigen problemen, daar komt wel verbetering in denk ik.
    binnen een jaar of 10 is die technologie volwassen

    Comment

    Working...
    X