Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke is beter?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke is beter?

    Hallo iedereen,


    Welke lens is 'beter'?

    Nikon 50mm 1.8D of afs 50mm 1.8g?

  • #2
    Re: Welke is beter?

    Zeker en vast de G! Veel minder ca, vignetering en ze is scherper. Bouwkwaliteit is ook veel beter!

    Comment


    • #3
      Re: Welke is beter?

      En als je geen ingebouwde scherpstel motor hebt kun je niet autofocussen met de D, persoonlijk vind ik het bij de D wel leuker dat je manueel je diafragma kan instellen. Maar voor een verschil van 50 euro zou ik zeker voor de G gaan, sluit qua uiterlijk ook beter aan op de nieuwere nikons.
      Nikon D3100 || Nikon 18-55mm f/3.5-5.6G AF-S VR DX NIKKOR || Nikon AF-S DX NIKKOR
      35mm f/1.8G

      Comment


      • #4
        Re: Welke is beter?

        ik kan de 1.8 af-d voor 80eur 2dehands kopen met nog 6maand garantie, ik heb een D90 dus de scherpstelmotor in de lens is nodig.
        Zijn de verschillen in bokeh en scherpte erg groot?
        Is dit een eerlijke prijs?

        Comment


        • #5
          Re: Welke is beter?

          Oorspronkelijk geplaatst door marijntje42 Bekijk bericht
          persoonlijk vind ik het bij de D wel leuker dat je manueel je diafragma kan instellen.
          Dat kan ook met een G-lens, gewoon met het wieltje op de camera en met veel toestelen werkt de camera niet als de diafragmaring niet gelocked staat op het minimale diafragma.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: Welke is beter?

            Oorspronkelijk geplaatst door kawaracer Bekijk bericht
            ik kan de 1.8 af-d voor 80eur 2dehands kopen met nog 6maand garantie, ik heb een D90 dus de scherpstelmotor in de lens is nodig.
            Zijn de verschillen in bokeh en scherpte erg groot?
            Is dit een eerlijke prijs?

            De prijs lijkt me schappelijk als er echt nog 6 maand garantie op zit en de lens nog in goede staat is. Echter is de G versie scherper op het grootste diafragma.

            Comment


            • #7
              Re: Welke is beter?

              Oorspronkelijk geplaatst door kawaracer Bekijk bericht
              ik kan de 1.8 af-d voor 80eur 2dehands kopen met nog 6maand garantie, ik heb een D90 dus de scherpstelmotor in de lens is nodig.
              De D90 body heeft een ingebouwde motor, je hebt dus niet absoluut een scherpstelmotor in de lens nodig.

              Maar de G is, naar ik hoor, inderdaad scherper wijd open. Ik heb zelf alleen ervaring met een AF-D op een D90. Die beviel me prima.

              Comment


              • #8
                Re: Welke is beter?

                De 50mm 1.8G kan ik alleen maar aanraden!
                Nikon D7100, Nikon D780 "At The Heart Of The Image"
                Nikkor 24-120mm F4, Nikon 50mm F1.8, Nikkor 17-55mm F2.8,Tokina 11-16mm F2.8, Sigma AF 120-400mm

                Comment


                • #9
                  Re: Welke is beter?

                  Heb ze alletwee en de G versie is scherper vollopen
                  D800 en een goed glasservies

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke is beter?

                    De D ken ik niet. Wat mij bij de G opvalt is de hoge CA.
                    Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

                    Comment

                    Working...
                    X