Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

A-mount vs Di II (small frame)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • A-mount vs Di II (small frame)

    Na eerdere raadplegingen van dit forum heb ik besloten een Sony LAEA2 Alpha adapter voor mijn Nex 3 te nemen (voor foto's van races, AF-selectie en keuze uit flink meer lenzen). Indien ik het goed voor heb passen daar enkel A-mount-lenzen op. Deze (http://www.digicamshop.be/product/27...specifications) Tamron met Di II (small frame) gaat dus niet passen? Spijtig daar quasi alle andere goedgeprijsde lenzen 55-200 zijn ipv 18-200 (moet ik nog steeds vaak van lens wisselen)... Of kennen jullie nog meer goedgeprijsde 18-200 lezen voor de combinatie met een Sony LAEA2 Alpha adapter?

  • #2
    Re: A-mount vs Di II (small frame)

    Daar passen alleen A-mount objectieven in, dus alle objectieven met een A-mount en wat er verder voor merk opstaat is niet echt belangrijk, maar verwacht niet van Sony dat dat ze dat adverteren.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: A-mount vs Di II (small frame)

      Dat dacht ik al. Toch vriendelijk bedankt om mijn vermoedens te bevestigen!

      Comment


      • #4
        Re: A-mount vs Di II (small frame)

        Ik zou je afraden om de adapter te kopen om er dan een 18-200 op te zetten. 18-200 lenzen voor nex bestaan reeds van Sony zelf en van tamron. Deze zullen even duur of goedkoper zijn vermits zo'n adapter ook niet echt gratis is...

        Ik zou enkel zo'n dure adapter kopen als je reeds een collectie glas hebt met a mount met een redelijke waarde.
        70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

        Comment


        • #5
          Re: A-mount vs Di II (small frame)

          Oorspronkelijk geplaatst door Godspeed Bekijk bericht
          Dat dacht ik al. Toch vriendelijk bedankt om mijn vermoedens te bevestigen!
          Ik weet niet wie het hier verkeerd aan het interpreteren is, maar voor alle duidelijkheid, je kan dus WEL de Di II lenzen op de adapter monteren! A-mount is niet enkel Sony zoals jij dat interpreteert (zie titel)...dus je vermoedens worden NIET bevestigd é A-mount omvat elke lens die op een Alpha relfexcamera past, ongeacht het merk en ongeacht "small" of "full" frame!

          Samenvattend en simpel gezegd: Elke A-mount lens ongeacht het merk dat op een Alpha spiegelreflex past, past ook op de adapter!

          Voor een 18-200 zou ik het inderdaad ook niet doen...voor lenzen die er niet zijn in E-mount, eerder wel

          Comment


          • #6
            Re: A-mount vs Di II (small frame)

            wenst snelle AF volgens mij, daarom LA-LAE2 adapter.
            zijn drie modellen 18-200 beschikbaar in E-mount
            de sony versie bestemd voor video (de grote dure versie)
            de tamron 18-200 en de goedkoper sony 18-200 welke een copy is van de tamron

            Comment

            Working...
            X