Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dilemma : 45mm 1.8 of 45-150mm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Dilemma : 45mm 1.8 of 45-150mm

    Goedemorgend,

    Ik ben de bezitter van een naar mijn eigen mening leuk toestelletje, namelijk depanasonic g3. Ik doe het momenteel met de kitlens (14-42mm). Nu ben ik van plan om binnenkort uit te breiden.

    2 lenzen die op mijn short-list staan, zijn de
    -olympus 45mm 1.8
    -panasonic 45-150mm 4.0-5.6

    Het voordeel van de eerste is, de lichtsterkte, anderzijds is het een prime.
    Het voordeel van de tweede, is uiteraard het groter bereik. 35mm equivalent van
    90-300mm. Nadeel van de tweede is, dat ze veel minder lichtsterk is, dan de eerste.

    Mijn droomlens is de olympus 75mm 1.8, maar deze is spijtig genoeg onbetaalbaar voor mij.

    Wat zouden jullie aanraden ?
    Ik ben geneigd om voor de eerste te gaan, maar wat extra bereik kan soms van pas komen...

    Tnx voor jullie advies

    Sent from my iPad using Tapatalk HD

  • #2
    Re: Dilemma : 45mm 1.8 of 45-150mm

    Ik ben de gelukkige eigenaar van een Olympus OM-D E-M5 en ben een grote fan van de prime-lenzen van Olympus.
    De 45mm 1.8 heb ik & die is FANTASTISCH!!!
    De zoomlens nooit gebruikt maar voor mij is het duidelijk dat een M4/3 vraagt om vlugge prime-lenzen, compactheid, scherpte, lichtsterkte.

    Heb ook de Panasonic 20mm 1.7 o.a. en die is ook echt multi-inzetbaar.

    De Olympus 12mm & de nieuwe 75mm 1.8 staan nog op mijn verlanglijstje!

    Comment


    • #3
      Re: Dilemma : 45mm 1.8 of 45-150mm

      ik blijf verbaasd over de scherpte dat die 45mm F1.8 kan produceren ... 't is een hele aangename lens.

      Maar eigenlijk zijn het 2 lenzen voor verschillende toepassingen. Je zou eens moeten zien wat je graag ermee zou willen fotograferen. Ik heb de 45 genomen omdat ik niet zoveel tele nodig had.

      DIe 75mm zou ik ook nog wel graag willen hebben

      Comment


      • #4
        Ik denk dat hėėl veel mensen de 75mm willen hebben :-)
        En inderdaad ik zal mij eens goed moeten beraden wat ik er mee wil doen, maar ik
        denk dat het waarschijnlijk wel de 45mm zal worden...
        En dit vooral wegens de lichtsterkte.

        Comment


        • #5
          Re: Dilemma : 45mm 1.8 of 45-150mm

          TS,
          Wat je kan doen is een aantal bestanden die je gemaakt hebt analyseren. Zou je, aan de hand van je foto's, mooiere foto's maken met de door jou genoemde prime of de door jou genoemde zoom?
          Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door annoh Bekijk bericht
            TS,
            Wat je kan doen is een aantal bestanden die je gemaakt hebt analyseren. Zou je, aan de hand van je foto's, mooiere foto's maken met de door jou genoemde prime of de door jou genoemde zoom?
            Wel, goeie opmerking.
            Eigenlijk ben ik best tevreden met het bereik van mijn kitlens, maar eergisteren in planckendael is toch gebleken dat 42mm in m43 formaat heel weinig is om de beetsjes deftig in beeld te krijgen (die ene ooievaar niet meegerekend die om een stukje brood kwam bedelen) :-)
            Alleen is het soms handig om wat meer bereik te hebben..
            Maar ik denk zoals ik herboven reeds zei, dat het de 45mm zal worden

            Comment

            Working...
            X