Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

80-200

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 80-200

    Ik heb de kans om een nikor 80-200mm 2.8 aan te schaffen op een D7000.
    Graag een mening over deze lens....
    Het is een tweedehandslens,op wat moet ik letten als ik deze aanschaf?

    Mvg
    Nikon D800 Tamron 24-70 F2.8 Nikkor 50 mm 1.8 tamron 70-200 2.8 godox AD200

  • #2
    Re: 80-200

    Welke versie? Let vooral op krassen op het glas, connecties, mount, en af. Probeer hem dus zeker op uw camera! En bekijk de resultaten op een groot scherm nogvoor je koopt.

    Comment


    • #3
      Let ook op, sommige exemplaren hebben last van front- of backfocus. Neem maar een kijkje op Google.
      Bezit zelf eentje, zeer goed exemplaar, toch wat focus moeten bijregelen op beide body's maar voor de rest haarscherp.
      Indien je een goed exemplaar te pakken hebt is dit absoluut een houder in je collectie !
      My site : http://www.photografie.be

      Comment


      • #4
        Re: 80-200

        De Nikon 80-200 2.8 bestaat in 5 varianten, elk met hun eigen issues. Daarnaast spelen leveringsomvang, leeftijd, gebruik, staat en prijs een rol... Dus 25 variaties x de issues. dan hebben we het nog niet over de combinaie met je body... Je zult dus veel specifieker moeten zijn om zinvol advies te kunnen krijgen.
        Sony en Olympus
        Fotoseries

        Comment


        • #5
          Re: 80-200

          Ikzelf heb de AF-D 80-200 f/2.8 ED op een D700 body. Deze werkt wel prima, nog geen problemen gehad met de AF, en dat terwijl deze lens ooit door vorige eigenaar in herstelling is geweest. Er zitten wel wat krasjes op de lens vooraan, nog geen last van gehad. Er zit wel op de middenlenselementen wat stof, zou dit schoon te maken zijn? Of moet ik deze binnen doen? Ik had deze voor spotprijsje kunnen overkopen vandaar. Ze was inderdaad erg intensief gebruikt, ma een mooie starter zou ik zeggen, zeker doen. Het enige dat misschien tegenvalt is het missen van VR.

          Nog vraagje, weet iemand hoe ik een zonnekap op deze lens kan zetten, of moet ik beroep doen op een rubberen?
          Pentax K-5 | SMC 18-55 AL WR f3.5-5.6 | SMC FA 80-200 DAL f4.7-5.6 | Tamron SP AF 28-75 f2.8 XR/DI LD | SMC-M 50mm f/2 | Hama Gamma72

          Comment

          Working...
          X