Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

tweedehandsprijzen...toch maar vergelijken?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • tweedehandsprijzen...toch maar vergelijken?

    als ik zie sommige 2dehands prijzen...pff
    kijk hier maar is naar de 24-105 f4 (bulk wel) http://www.fotobastiaens.com/fbwebsh...bshopindex.htm

    En hier vraagt iemand voor dezelfde lens €980
    Prijzen vergelijken en alle winkels in het oog houden want de konijnenberg is al lang niet meer de goedkoopste,heeft wel bijna alles in stock dat
    is ook wel een voordeel natuurlijk

  • #2
    Re: tweedehandsprijzen...toch maar vergelijken?

    Toch geen probleem.
    Wie teveel vraagt krijgt zijn spullen bijna niet verkocht, wie te weinig vraagt heeft ze direct verkocht, en al de rest zit er tussenin...

    Kijken/vergelijken doen toch de meesten wel die iets kopen, dacht ik.
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

    Comment


    • #3
      Re: tweedehandsprijzen...toch maar vergelijken?

      Oorspronkelijk geplaatst door Jboy Bekijk bericht
      als ik zie sommige 2dehands prijzen...pff
      kijk hier maar is naar de 24-105 f4 (bulk wel) http://www.fotobastiaens.com/fbwebsh...bshopindex.htm

      En hier vraagt iemand voor dezelfde lens €980
      Prijzen vergelijken en alle winkels in het oog houden want de konijnenberg is al lang niet meer de goedkoopste,heeft wel bijna alles in stock dat
      is ook wel een voordeel natuurlijk

      Niet iedereen houd de actuele prijzen in het oog, en/of hebben ze in een dure winkel gekocht.
      Ze vragen dan ,in hun ogen, een realistische prijs.
      Ik heb al succes gehad met hen info te geven i.v.m. de actuele dagprijzen.
      Maar ik heb ook al eens de reactie gehad "koop ze dan daar" terwijl hij méér vroeg dan wat de lens op die moment nieuw kostte
      D800 en een goed glasservies

      Comment


      • #4
        Re: tweedehandsprijzen...toch maar vergelijken?

        Ik richt me altijd op deze website:

        Nikon Df

        Comment


        • #5
          Re: tweedehandsprijzen...toch maar vergelijken?

          ik heb pas een aantal spullen verkocht en wat ik merk is gewoon puur menselijk gedrag :

          - de echt geïnteresseerden kennen de prijs, maar ook de waarde van wat wordt aangeboden
          - de opportunisten bieden een belachelijk lage prijs om dan zelf later met winst door te verkopen
          - er is uiteraard ook altijd een kleine groep ongeïnformeerden die geen benul heeft over welk materiaal het gaat

          voor mij is het eenvoudig :

          - de eerste groep, daar wil ik aan verkopen
          - de tweede groep krijgt een kort mailtje waarop ze dan meestal heel boos en geïrriteerd reageren
          - de derde groep informeer ik gewoon over het materiaal

          gewoon langs beide zijden van het verhaal je gezond verstand gebruiken denk ik dan

          TravelToy
          www.christian-bailleul.be | Blog

          Comment


          • #6
            Re: tweedehandsprijzen...toch maar vergelijken?

            Mij valt in ieder geval op dat in Belgie verhoudingsgewijs hogere prijzen worden gevraagd dan in Nederland.
            [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

            Comment


            • #7
              Re: tweedehandsprijzen...toch maar vergelijken?

              En dan zeggen ze dat die hollanders gierig zijn. Lol.
              Zou het misschien kunnen zijn omdat de body's daar goedkoper zijn ivm de 1 jaar garantie, of is dat ondertussen al verandert naar 2 jaar.
              Ik heb destijds een D90 gekocht en die was daar toch 200 euro goedkoper. De lenzen waren daarentegen even duur.

              Ruud
              Met de vriendelijke groeten, Ruud.

              Comment

              Working...
              X