Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Drama : Waar zijn onze foto's?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Drama : Waar zijn onze foto's?

    Ik zit hier met een serieus probleem. Ik ben deze namiddag samen met mijn zwangere vrouwtje op enkele plaatsen wat foto's gaan maken met mijn K5. Tot mijn grote verbazing en schrik merkte ik nadien dat een groot aantal foto's niet op het kaartje staan. Ze stonden er nochtans wel degelijk op want ik kijk regelmatig via de 'play' knop de foto's na om te kijken of ze goed zijn. Maar na een tijdje wilde ik nog eens terugkijken en dan kwamen de foto's er op en plots krijg ik de melding 'deze opname kan niet weergegeven worden'. Het gaat over enkele honderden foto's. Ik hoop echt dat ik ze niet kwijt ben en ze op de een of andere manieren nog kan terugvinden. Vreemd genoeg staat een klein deel van de foto's er wel op maar hier en daar zitten er gewoon grote gaten tussen. Ik heb een nieuw geheugenkaartje sinds deze week maar die heb ik geformatteerd voor ik ermee aan de slag ben gegaan.

    Iemand een idee?
    GO ON...BE A TIGER!!!

    Pentax K5 + Tamron 70-200 F2.8

  • #2
    Re: Drama : Waar zijn onze foto's?

    Ok, ondertussen heb ik via PC Inspector 177 files teruggevonden. Als ik daar dan enkele van bewaar op de harde schijf en wil openen krijg ik iets van 1/3 van de foto te zien terwijl ik ze in het mapje waar ze opgeslagen zijn in het klein helemaal kan zien. Ze zitten dus wel degelijk nog op het geheugenkaartje maar wat moet ik nu verder doen om de foto's volledig te kunnen zien? Graag dringend tips want als het niet zou lukken moet ik nog heel snel met het vrouwtje de shoot gaan overdoen nu het nog kan. De bevalling kan nu voor alle dagen zijn.
    GO ON...BE A TIGER!!!

    Pentax K5 + Tamron 70-200 F2.8

    Comment


    • #3
      Re: Drama : Waar zijn onze foto's?

      Eerst eens even de kaart en camera nog eens testen anders kan je volgende keer weer voor een vervelende verrassing staan. Ik zou de nieuwe kaart niet meer vertrouwen.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Drama : Waar zijn onze foto's?

        Oorspronkelijk geplaatst door fcr-boy Bekijk bericht
        Ok, ondertussen heb ik via PC Inspector 177 files teruggevonden. Als ik daar dan enkele van bewaar op de harde schijf en wil openen krijg ik iets van 1/3 van de foto te zien terwijl ik ze in het mapje waar ze opgeslagen zijn in het klein helemaal kan zien. Ze zitten dus wel degelijk nog op het geheugenkaartje.
        Wat je in het klein ziet is de verkleinde versie die in het bestand is opgeslagen. De rest van het bestand kan goed corrupt zijn geraakt en eventueel gedeeltelijk overschreven met volgende foto's. Je kunt eens zo'n recovery-programma proberen maar ik vrees ervoor. Ander kaartje en shoot opnieuw doen, anders nogmaals zwanger worden. Niet jij, maar je vrouw natuurlijk.

        Comment


        • #5
          Re: Drama : Waar zijn onze foto's?

          Heb het fototoestel ondertussen al getest met een ander kaartje er in en dat werkt normaal zo te zien dus het moet aan het nieuwe geheugenkaartje liggen. Ben nog steeds volop aan het proberen via card recovery. Het duurt alleen nog lang.
          GO ON...BE A TIGER!!!

          Pentax K5 + Tamron 70-200 F2.8

          Comment


          • #6
            Re: Drama : Waar zijn onze foto's?

            Gewoon voor de nieuwsgierigheid: welk kaartje was het?

            Waarschijnlijk is er een schrijffout opgetreden.
            Heb je het kaartje in je fototoestel geformatteerd of op je PC?
            Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

            Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

            Comment


            • #7
              Re: Drama : Waar zijn onze foto's?

              Het was een traxdate kaartje en had het in het fototoestel geformatteerd.

              Via Cardrecovery heb ik gelukkig het grootste deel van de foto's kunnen redden dus onze shoot is al bij al nog goed afgelopen.
              GO ON...BE A TIGER!!!

              Pentax K5 + Tamron 70-200 F2.8

              Comment


              • #8
                Re: Drama : Waar zijn onze foto's?

                Mooi, veel succes bij de bevalling.
                De volgende foto's zullen die van de baby zijn.

                Ruud
                Met de vriendelijke groeten, Ruud.

                Comment


                • #9
                  Re: Drama : Waar zijn onze foto's?

                  Eind goed, al goed en het is nu aan haar om er iets moois van te maken. Dat jij
                  dan weer kan vereeuwigen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Drama : Waar zijn onze foto's?

                    Dank je wel.

                    Ben zo blij met het resultaat van de foto's dat we vandaag of morgen misschien nog wel enkele locaties gaan zoeken om wat foto's te maken. Kwestie van bezig te blijven en de tijd tot aan de bevalling te overbruggen.
                    GO ON...BE A TIGER!!!

                    Pentax K5 + Tamron 70-200 F2.8

                    Comment

                    Working...
                    X