Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto's saven voor slideshow

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto's saven voor slideshow

    3072 x 2084 pixels is de normale grootte van mijn 10D-foto's.
    Ik wil nu een reeks saven enkel en alleen om een slideshow van te maken.
    Hoe save ik ze het best zonder enige vorm van kwaliteisverlies ?

    De afbeeldingsgrootte aanpassen of gewoon "save for the web" doen ?
    Of beiden ?

  • #2
    slim ben ik niet maar volgens mij moet 800x600 wel genoeg zijn.
    Je laat het toch op uw computer zien.
    Canon Powershot G3

    Comment


    • #3
      Idd, hoe will je je foto's tonen? TV? PC? Projector?
      Onder XP Powertools zit een tool "Picture Resizer".
      Je je foto's kopieren naar een nieuwe map en die hele map resizen naar een kleiner formaat en daarmee je diashow maken.
      Ik denk dat voor anders Windows versies wel freeware zal bestaan die hetzelfde doet.

      Comment


      • #4
        Als ze alleen daarvoor moeten dienen, kan je best zien welk formaat je beeldscherm heeft (bijvoorbeeld 1024x768 pixels). En dan kan je de foto's best resizen naar dat formaat. Bij een 10D moet je wel rekening houden met de beeldverhouding, die niet overeenkomt met die van een monitor. Ofwel snij je aan de kanten een stukje af, of anders kies je voor de volledige foto, maar dan zie je onder en bovenaan een zwarte balk.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Originally posted by Black B@ndit
          Als ze alleen daarvoor moeten dienen, kan je best zien welk formaat je beeldscherm heeft (bijvoorbeeld 1024x768 pixels). En dan kan je de foto's best resizen naar dat formaat. Bij een 10D moet je wel rekening houden met de beeldverhouding, die niet overeenkomt met die van een monitor. Ofwel snij je aan de kanten een stukje af, of anders kies je voor de volledige foto, maar dan zie je onder en bovenaan een zwarte balk.
          Ik maak een slideshow met ACDSEE en draai hem dan meestal af op PC. Mijn schoonouders echter, hebben geen computer, dus neem ik diezelfde slideshow nog eens op, op VHS. ( met meestal sterk kwaliteisverlies )
          Mijn computerscherm staat op 1280 x 1024 in 32 bits
          Sluit ik de laptop op de TV aan, dan moet de resolutie een heel stuk omlaag of de TV toont geen beeld.....

          Als ik het goed begrijp, maak ik voor TV best een nieuwe slideshow op 800x 600 ????

          Comment


          • #6
            Originally posted by Loesje
            Idd, hoe will je je foto's tonen? TV? PC? Projector?
            Onder XP Powertools zit een tool "Picture Resizer".
            Je je foto's kopieren naar een nieuwe map en die hele map resizen naar een kleiner formaat en daarmee je diashow maken.
            Ik denk dat voor anders Windows versies wel freeware zal bestaan die hetzelfde doet.
            domme vraag: waar zitten die powertools ergens ???

            Comment

            Working...
            X