Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

scherm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • scherm

    Hallo,

    ik lees in verschillende artikels dat de kwaliteit van het scherm zo belangrijk is voor fotobewerking (wat ook logisch is), maar ik vroeg mij nu af waar ik kan controleren wat de kwaliteit van mijn scherm is.

    Groetjes
    Pieter

  • #2
    Mss kan je de gegevens van je scherm eens doorgeven?
    Echte slechte schermen worden niet meer gemaakt, maar toch is er veel kwaliteitsverschil. Persoonlijk geef ik heel veel geld uit aan een goed scherm, omdat ik vaak achter mijn PC'ke zit. Ik heb het geluk gekend dat ik een goeie service heb gehad bij de aankoop ervan. Was begonnen met een Philips (topmodel 17")maar die heb ik na 1.5 dagen terug gedaan, had veel geld gekost en mijn Iiyama (die ik wegdeed) bleek zelfs veel beter. Niet dat zij prul leveren, want denk dat zij over het algemeen qua prijs kwaliteit best aan te raden zijn.

    Heb dan nog enkele philips types gehad, maar moets voor beter ook naar meer inch overstappen ... weer niet tevreden (kan persoonlijk zijn)

    Uiteindelijk ben ik naar een topmodel van sony gegaan .. hadden ze enkel in 19 en 22", de 22 kon veel hogere resoluties aan waadaar ik uiteindelijk daarmee naar huis ging Nu heb ik als 2de moni aan NEC FE1250+ (ook 22") stuk goedkoper als de SONY, minder scherp .. maar als ik > 12h er achter moet zitten verkies ik toch de NEC. SONY is net iets te scherp.

    op NEC werk ik op 1600x1200, de SONY 1920x1440, beiden @85Hz
    Soms als ik met grote CAD tekeningen bezig ben , zet ik ze wel eens iets hoger, maar dan beginnen de menu's te klein te worden om goed te kunne lezen , maar geen probleem als je ze van buiten kent

    Comment

    Working...
    X