Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Momentopname

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Momentopname

    Dit is een momentopname van het aantal bezoekers per forum omstreeks 15:50 h.
    De fora die niet voorkomen daar waren geen bezoekers.
    Iedereen kan hieruit zijn conclusies trekken.
    Ik heb de mijne in het rood gezet.

    Conclusie: dat er hier nogal wat wordt uit de doeken gedaan wat ( meestal ) niets met fotografie te maken heeft.

    Dit is toch een site met betrekking tot fotografie, of heb ik het mis?
    Indien deze mensen hun kennis ( over fotografie ) met dezelfde gedrevenheid zouden overbrengen in het fotohoekgedeelte zouden we er met z'n allen wat aan hebben. Helaas is het daar maar erg stil de laatste tijd.

    BD-Mededelingen (2 Viewing)
    Reacties op nieuwe website en forum (1 Viewing)
    Camera's (31 Viewing)
    Objectieven (26 Viewing)
    Accessoires (15 Viewing)
    Fotobewerking (16 Viewing)
    Reisfotografie (3 Viewing)
    Software (7 Viewing)
    Strobist (4 Viewing)
    Ter Zake (11 Viewing)
    Tips & Truc (11 Viewing)
    Beginnershoek (14 Viewing)
    FotoFun (1 Viewing)
    Fotoverhalen (1 Viewing)
    Architectuur (6 Viewing)
    Dieren (12 Viewing)
    Macro & Close-up (6 Viewing)
    Fotojournalistiek & Evenementen (4 Viewing)
    Model, Studio & Glamour (12 Viewing)
    Mensen & Straatfotografie (3 Viewing)
    Natuur en Landschappen (13 Viewing)
    Sport (3 Viewing)
    Stilleven & Abstract (10 Viewing)
    Transport (2 Viewing)
    Zwart-wit (3 Viewing)
    Shooting Days (2 Viewing)
    Shooting Days Poll (1 Viewing)
    Shooting Days Foto's (1 Viewing)
    Algemeen (20 Viewing)
    Waarheen vandaag? (3 Viewing)
    Chit Chat (66 Viewing)
    Test Forum (2 Viewing)
    Aangeboden (21 Viewing)
    Gezocht (1 Viewing)
    Fotodiscussie Extra (1 Viewing)
    Chit Chat - Archief (28 Viewing)
    Showcase - Archief (1 Viewing)




    Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

  • #2
    Re: Momentopname

    Op zich niet zo relevant want als je alle fotografie disciplines optelt (of zelfs alleen camera's objectieven en accessoires, de technische kant) kom je aan evenveel als chitchat.

    Dat men hier evenveel lult als ernstig is kan alleen maar meelijwekkend genoemd worden.

    Maar dan alleen in de hoop dat het omslaat naar betere tijden.

    Comment


    • #3
      Re: Momentopname

      ook lullen heeft zijn sociale functie
      Albums
      Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

      Comment


      • #4
        Re: Momentopname

        Oorspronkelijk geplaatst door HEYLO Bekijk bericht
        Helaas is het daar maar erg stil de laatste tijd.
        Vind je dat gek? Ik niet.

        Comment


        • #5
          Re: Momentopname

          Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
          Vind je dat gek? Ik niet.
          Waarom?
          Als je hiervoor een verklaring hebt, misschien?
          Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

          Comment


          • #6
            Re: Momentopname

            Oorspronkelijk geplaatst door HEYLO Bekijk bericht
            [COLOR=#000000]Dit is een momentopname van het aantal bezoekers per forum omstreeks 15:50 h.
            De fora die niet voorkomen daar waren geen bezoekers.
            Iedereen kan hieruit zijn conclusies trekken.
            Ik heb de mijne in het rood gezet.

            Conclusie: dat er hier nogal wat wordt uit de doeken gedaan wat ( meestal ) niets met fotografie te maken heeft.
            Conclusie: er is er één die niks te doen heeft.......
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: Momentopname

              Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
              Op zich niet zo relevant want als je alle fotografie disciplines optelt (of zelfs alleen camera's objectieven en accessoires, de technische kant) kom je aan evenveel als chitchat.

              Dat men hier evenveel lult als ernstig is kan alleen maar meelijwekkend genoemd worden.

              Maar dan alleen in de hoop dat het omslaat naar betere tijden.
              Inderdaad, en indien je deze drie van dishctbij bekijkt zit je in een virtuele cirkel. Algemeen veelgestelde vragen:
              Ik wens te fotograferen en wat koop ik hiervoor het best om DE foto te kunnen maken ...
              Ik heb toestel X en is lens Z wel de goede ?
              EN zo kunnen we deze vraagomgevingen vervatten naar een paar kernvragen.
              De TS die hierin vragen stelt blijft zelden hangen op het forum. Eenmaal het materiaal gekocht of niet wordt vaak snel afstand genomen en verdwijnen zoals poken in een nacht ...
              Wat beoordelen van foto's betreft. Graag wil ik er wel aan mee doen, maar er is een trop en er is een te veel ... en er zijn dan ook nog vaak de teenlengte wat vaak linkt naar een subjectieve bespreking ipv een objectieve en daarmee heb ik dan ook maar gezegd wat ik van de showcases en dergelijke vind.

              mijn ged8
              https://www.fotospotter.be
              Je suis content d’être heureux

              Comment


              • #8
                Re: Momentopname

                Eigenlijk gaat dit topic ook niet over fotografie, maar over gedrag van de bezoekers dus eerder iets voor Chit Chat.

                Oorspronkelijk geplaatst door Algemeen
                Forum voor alles over (digitale) fotografie, maar wat niet in de overige forums past. Voor onderwerpen die niets met fotografie te maken hebben, kun je het forum Chit Chat gebruiken.

                btw; op het tijdstip dat jij een forum bekijkt kan het zijn dat diezelfde bezoeker ook op het andere forum aanwezig was waarvan je reeds een momentopname maakte, postings zegt meer dan viewers.

                Waar zijn ze hier mee bezig seg
                Never resist temptation or it could go away...
                Mijn handleiding is meer versleten dan men toestel :rolleyes:

                Comment


                • #9
                  Re: Momentopname

                  Erg, ik vraag me eigenlijk af wat jullie toch altijd willen bewijzen en concluderen met statistieken en cijfermateriaal zonder te weten hoe deze tot stand komen

                  stel iemand zoekt in google bvb naar informatie over de Iphone 4, wel grote kans dat die in Chit-Chat terechtkomt omdat BD meestal ergens op de eerste pagina van Google voorkomt.
                  Hetzelfde voor iemand die informatie over een bepaalde camera of zo opzoekt in Google (Camera & Accesoiores) dat zijn een groot deel van de views voor dat forum.

                  Zegt dat iets over de leden? Niet zo veel dan jullie er uit willen concluderen.

                  In de fotohoek daarentegen worden de meeste views gegenereerd door de BD-leden zelf want daar kom je minder terecht via een zoekstring in Google.

                  Dus alvorens conclusies te trekken uit cijfertjes moet je de basis en de tot standkoming van dat cijfermateriaal goed kennen (les 1 in analyse)
                  Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                  Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Momentopname

                    Je vastleggingen van het surf gedrag van onze BD ers heeft geen enkele waarde, het enige wat ik uit uw bijdrage kan opmaken, dat is dat je blijkbaar een sterke behoefte voelt om alles in kaart te brengen !

                    MVG, Jeff C.
                    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                    Comment


                    • #11
                      Re: Momentopname

                      Als al de rest met fotografie te maken heeft kom je opgeteld op 269 viewers, dat is toch ruim meer dan 66 in Chitchat.
                      En wat is er mis om mensen die met fotografie bezig zijn over andere dingen te laten chatten, dezelfde hobby is misschien ook dezelfde gedachtegang.
                      Maar iedereen heeft misschien een ander hoofdberoep zodat we elkaar kunnen helpen over andere zaken.
                      En natuurlijk kun je ook al deze informatie vinden op andere sites en fora maar moet je wel meestal inloggen en gaan bijhouden wat je waar gelezen of gepost hebt.
                      Laat Chitchat maar daar waar hij is.
                      Mijn mening hé.

                      Ruud
                      Met de vriendelijke groeten, Ruud.

                      Comment

                      Working...
                      X