Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waterproof camera kopen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Waterproof camera kopen

    Hallo,
    Ik ben nieuw hier en ik zou mij willen een waterproof/schockproof camera willen kopen.
    wat raden jullie zo aan?
    Panasonic komt er uit de testen vrij goed uit.
    iemand ervaring met dit soort toestellen.
    Iemand een tip?
    Thanks

  • #2
    Re: Waterproof camera kopen

    Wij hebben een fujiufilm xp30 of zoiets (ik heb hem niet bij mij liggen dus ik weet de nummer niet juist), de ervaring die ik heb is eigenlijk niet zo goed een opsomming van de dingen die mij bij dit toestel storen: de autofocus is echt traag (en dat lees ik voor bijna alle schock-waterproof toestellen), het gaat ook zeer snel in ISO omhoog en dat levert weinig goeds op en de reactiesnelheid laat ook de wensen over als je een slr gewoon bent. Conclusie het valt wel mee als de licht omstandigheden goed zijn (in de zon op het strand of naast het zwembad,...)
    Wij hebben het gekocht omdat de kindjes papa zo graag na doen en dat ze ook foto's willen maken maar ik wou geen V-tech speelgoedcamera want dat heeft maar de kwalitieit van de webcam en den oudste (3jaar) doet zijn best en maakt regelmatig een leuke foto, vooral zijn standpunten zijn leuk.

    Comment


    • #3
      Re: Waterproof camera kopen

      Mijn neef is ook op zoek en " we " zijn er nog niet uit welke het wordt ...

      De oude en de nieuwe Pana's zijn inderdaad een goede keuze ... maar er is ' a new kid on the block' ...nl. de laatste telg van Olympus ... http://www.dpreview.com/products/oly...mpacts/oly_tg1 ... we wachten op de reviews ... vooral die van DPR ... en dan is er ook nog de nieuwe van Canon
      Expert news, reviews and videos of the latest digital cameras, lenses, accessories, and phones. Get answers to your questions in our photography forums.


      Hij heeft in afwachting mijne spare compact in gebruik

      Comment


      • #4
        Re: Waterproof camera kopen

        Bij ons is het zo een beetje, kindjes willen al wel eens een foto nemen, maar met mijne D90 heb ik dat niet zo graag.Wij gaan ook soms Mountainbiken en dan word je al wel eens vuil, en binnenkort op reis,water zand,enz.Dus nu een twijfel een waterproof nemen of een SAMSUNG ST200F en in een waterdichte hoes stoppen.Ik heb al goede testen gelezen van de samsung, maar testen van de panasonic zijn ook goed,behalve de foto's,wat grijsachtig zeggen ze.Olympus heb ik nog niet veel van gelezen.

        Comment


        • #5
          Re: Waterproof camera kopen

          Toestellen van sony, ik ben er zeer tevreden over! (wel niet schockproof)
          1 minpuntje: het touchscreen reageert niet zo goed onderwater.

          Comment


          • #6
            Re: Waterproof camera kopen

            Hangt er vanaf wat je wil. Duiken of snorkelen? Occasioneel een foto onderwater maken of je echt focussen op onderwaterfotografie.

            Occasioneel snorkelen: compact panasonic toestellen zijn aan te bevelen, ik heb vroeger een olympus gehad en nadien een panasonic ft2 en deze toestellen doen waarvoor ze gemaakt zijn: snapshots onder water met een kwaliteit die vergelijkbaar is met de goedkoopste compactjes boven water. Nadeel: onder water moet je als snel hoog in de ISO's gaan en dat merk je bij deze toestellen (ruis), ook niet goedkoop 300 à 400€. Voordeel: je hebt een compact cameraatje dat je ook boven water kan gebruiken en nagenoeg niet moet voorbereiden om even in het water te plonzen.

            Wil je je toestel wat vaker onder water gebruiken en wat creatiever omgaan met je foto's raad ik een compact aan à la olympus XZ-1 (mijn toestel ), canon powershot s95 of 100,.... Deze toestellen geven je uitstekende foto' s boven water, hebben RAW-capaciteit én een lichtsterke lens (zeer belangrijk onder water). Nadeel: je moet dus een extra onderwaterhuis kopen waardoor de totaalprijs op ongeveer 600€ komt.

            Nog verder: je DSLR in een onderwaterhuis en een rekening van enkele duizenden euros.

            Een goede website voor alles wat onderwaterfotogrfie betreft: www.onderwaterhuis.nl
            D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
            Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
            Flickr - JAlbum

            Comment


            • #7
              Re: Waterproof camera kopen

              Oorspronkelijk geplaatst door Gianni Claes Bekijk bericht
              Toestellen van sony, ik ben er zeer tevreden over! (wel niet schockproof)
              1 minpuntje: het touchscreen reageert niet zo goed onderwater.
              Met de sony heb ik maar 1 minpuntje, dat je een klepje moet verschuiven voo een foto te nemen.

              Comment


              • #8
                Re: Waterproof camera kopen

                Oorspronkelijk geplaatst door ericvanhout Bekijk bericht
                Hangt er vanaf wat je wil. Duiken of snorkelen? Occasioneel een foto onderwater maken of je echt focussen op onderwaterfotografie.

                Occasioneel snorkelen: compact panasonic toestellen zijn aan te bevelen, ik heb vroeger een olympus gehad en nadien een panasonic ft2 en deze toestellen doen waarvoor ze gemaakt zijn: snapshots onder water met een kwaliteit die vergelijkbaar is met de goedkoopste compactjes boven water. Nadeel: onder water moet je als snel hoog in de ISO's gaan en dat merk je bij deze toestellen (ruis), ook niet goedkoop 300 à 400€. Voordeel: je hebt een compact cameraatje dat je ook boven water kan gebruiken en nagenoeg niet moet voorbereiden om even in het water te plonzen.

                Wil je je toestel wat vaker onder water gebruiken en wat creatiever omgaan met je foto's raad ik een compact aan à la olympus XZ-1 (mijn toestel ), canon powershot s95 of 100,.... Deze toestellen geven je uitstekende foto' s boven water, hebben RAW-capaciteit én een lichtsterke lens (zeer belangrijk onder water). Nadeel: je moet dus een extra onderwaterhuis kopen waardoor de totaalprijs op ongeveer 600€ komt.

                Nog verder: je DSLR in een onderwaterhuis en een rekening van enkele duizenden euros.

                Een goede website voor alles wat onderwaterfotogrfie betreft: www.onderwaterhuis.nl
                Hallo,
                Alvast bedankt voor je reactie.
                Het is niet echt de bedoeling om onderwater te fotograferen,het zal misschien wel eens gebeuren.
                Het is meer een camera te hebben die tegen een stootje kan en klein is en toch mooie foto's maakt.
                Die FUJIFILM FinePix XP50 zou dat iets zijn?
                Ik wil er ook geen massa geld tegen aangooien.
                Iemand een suggestie?

                Comment


                • #9
                  Re: Waterproof camera kopen

                  Oorspronkelijk geplaatst door willem6 Bekijk bericht
                  Panasonic komt er uit de testen vrij goed uit.
                  Hoe weet je dat?
                  Ik ken http://www.dpreview.com/reviews/q209waterproofgroup/, maar daar staan alleen hun testen. Niks over dé testen.
                  Enfin, ik lees ook wel eens dat een goeie point & shoot tot 10 meter onder water kan, en mag vallen van twee meter.
                  Zo diep of zo hoog ga ik echter niet.
                  Ik denk er niet aan het te proberen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Waterproof camera kopen

                    Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
                    Hoe weet je dat?
                    Ik ken http://www.dpreview.com/reviews/q209waterproofgroup/, maar daar staan alleen hun testen. Niks over dé testen.
                    Enfin, ik lees ook wel eens dat een goeie point & shoot tot 10 meter onder water kan, en mag vallen van twee meter.
                    Zo diep of zo hoog ga ik echter niet.
                    Ik denk er niet aan het te proberen.
                    Euh is een test van 2009,ondertussen zijn we al 2012
                    Ik heb het over de dmc-ft 4 en 3

                    Comment


                    • #11
                      Re: Waterproof camera kopen

                      ik geraak er maar niet uit.
                      Olympus Tough TG-1 iHS komt er overal goed uit,BSI-CMOS senser,oled scherm,f/2.0-4.9 lens enz,maar ik vind hem nogal vrij groot.
                      Naar het schijnt zou dit nogal vrij uniek zijn deze lens 2.0-4.9 lens , klopt dit?
                      Iemand nog suggestie's ?

                      Comment


                      • #12
                        Re: Waterproof camera kopen

                        Ik was heel tevreden over de Panasonic FT-3. Heel snel in het opstarten en focussen, goede beeldkwaliteit enz... Anderhalve maand geleden is deze echter kapot gegaan doordat er water in gekomen is. Dit was wel tijdens een canyoningtripje en het gebeurde tijdens een sprong van een meter of acht. De plotse druktoename zal waarschijnlijk de boosdoener geweest zijn. Ik heb de camera dan terug gestuurd met de vraag of dit binnen garantie was en lucky me, twee weken geleden zat er een FT-4 in de bus.
                        Deze is zo goed als hetzelfde als de FT-3, alles is alleen een beetje sneller geworden en ik heb het gevoel dat de beeldkwaliteit een klein beetje verbeterd is. Er is ook een manuele modus toegevoegd voor als je wat wil prutsen .
                        Maar de grootste verbetering is de GPS functie. Deze was in de FT-3 heel erg traag in het vinden van satellieten en nu is deze veel sneller
                        Canon EOS 7D + EOS 7/33 + Σ 30/1.4 + Canon 85/1.8 + Canon 17-40L + Canon 100-400L IS + 430EX + Leica M4-P + VC 35/1.7 + Leica Elmar 90/4

                        Comment


                        • #13
                          Re: Waterproof camera kopen

                          Oorspronkelijk geplaatst door W-dytoi Bekijk bericht
                          Ik was heel tevreden over de Panasonic FT-3. Heel snel in het opstarten en focussen, goede beeldkwaliteit enz... Anderhalve maand geleden is deze echter kapot gegaan doordat er water in gekomen is. Dit was wel tijdens een canyoningtripje en het gebeurde tijdens een sprong van een meter of acht. De plotse druktoename zal waarschijnlijk de boosdoener geweest zijn. Ik heb de camera dan terug gestuurd met de vraag of dit binnen garantie was en lucky me, twee weken geleden zat er een FT-4 in de bus.
                          Deze is zo goed als hetzelfde als de FT-3, alles is alleen een beetje sneller geworden en ik heb het gevoel dat de beeldkwaliteit een klein beetje verbeterd is. Er is ook een manuele modus toegevoegd voor als je wat wil prutsen .
                          Maar de grootste verbetering is de GPS functie. Deze was in de FT-3 heel erg traag in het vinden van satellieten en nu is deze veel sneller
                          Ik sta ook wat in twijfel tussen de Panasonic FT-4 (trouwens al heel goede revieuw's van gelezen) of de OlympusTough TG-1 iHS .Ik zie veel liever de pansonic van model als de Olympus,maar de olympus heeft een 2.0-4.9 lens .

                          Comment


                          • #14
                            Re: Waterproof camera kopen

                            Toen ik de FT-3 kocht twijfelde ik ook tussen Panasonic en Olympus. Het is toen panasonic geworden omwille van het gebruiksgemak en de menustructuur die bij panasonic veel beter zijn. Ook waren de testfoto's in de winkel (bekeken op het schermpje) veel beter bij de panasonic. Ik spreek wel over vorig jaar dus ik weet niet of Olympus in deze opzichten verandert is...
                            Canon EOS 7D + EOS 7/33 + Σ 30/1.4 + Canon 85/1.8 + Canon 17-40L + Canon 100-400L IS + 430EX + Leica M4-P + VC 35/1.7 + Leica Elmar 90/4

                            Comment


                            • #15
                              Re: Waterproof camera kopen

                              Oorspronkelijk geplaatst door W-dytoi Bekijk bericht
                              Toen ik de FT-3 kocht twijfelde ik ook tussen Panasonic en Olympus. Het is toen panasonic geworden omwille van het gebruiksgemak en de menustructuur die bij panasonic veel beter zijn. Ook waren de testfoto's in de winkel (bekeken op het schermpje) veel beter bij de panasonic. Ik spreek wel over vorig jaar dus ik weet niet of Olympus in deze opzichten verandert is...
                              Dat zal dan met de Olympus 820 zijn.
                              Wat vind jij van deze? http://www.ephotozine.com/article/ol...a-review-19580
                              Ik ben ervan overtuigd dat jij heel meer ervaring hebt met fotagrafie dan ik .Welke review site zijn zo wat te vertrouwen?

                              Comment

                              Working...
                              X