Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het mysterie van de verdwijnende foto's opgelost?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Het mysterie van de verdwijnende foto's opgelost?

    Enkele dagen geleden poste ik een topic over foto's die geïmporteerd waren in iPhoto, maar die na het importeren niet in het programma waren... Bij een volgende poging tot importeren van andere foto's merkte ik op dat weer enkele foto's niet geïmporteerd waren in iPhoto, enkel een klein deeltje.

    Wat is er gebeurd?

    Ik heb tot nu toe nog geen idee, maar wel merkte ik op dat de foto's die in iPhoto stonden, met Auto modus getrokken waren. De foto's met Manual mode waren nergens te bespeuren (ook valt het me op dat dit de RAW foto's zijn, bij de Auto modus is het geen RAW). Of ik ergens een optie of zo uitgevinkt heb of op mijn camera iets heb veranderd heb weet ik niet.

    Hoe heb ik het opgelost?

    Ik heb de bijgeleverde software van Canon eens bekeken, en daar zat het programma ImageBrowser bij. Dit programma vindt wel alle foto's op mijn camera. Tot mijn grote vreugde...

    Heeft iemand (ongeveer) dezelfde ervaringen?

  • #2
    Bij mij heet dat programma Zoombrowser, en als ik de foto's daarmee download via de kaartlezer, dan zijn de foto's zelfs juist gedraaid.
    Die iPhoto zal niet met RAW overweg kunnen.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Ja het lijkt alsof iPhoto geen RAW ondersteunt. Na ff te googlen, merk ik dat nog meer personen daar last van hebben. Eigenlijk wel geen slimme zet: RAW niet ondersteunen en de bestanden verwijderen zonder melding... Bij een update van iPhoto zou dit mogen veranderd worden...!

      Comment

      Working...
      X