Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waarschijnlijk D7000, maar welke lens?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Waarschijnlijk D7000, maar welke lens?

    Ik heb nu 3 jaren gefotografeerd met een bridgecamera, maar zou nu graag een stapje hoger gaan en een DSLR kopen.
    Qua body ben ik er zo goed als zeker aan uit: ik zou graag de Nikon D7000 kopen.
    Maar met welke lens/lenzen?
    In de winkel stelden ze de volgende lenzen voor:
    * Tamron 18-270 VC (499 euro)
    * Sigma 18-250 OS (529 euro)
    * Nikor 18-200 VR (740 euro)

    Wat raden jullie aan?

  • #2
    Re: Waarschijnlijk D7000, maar welke lens?

    Ik denk dat deze vraag al een paar keer gesteld is en dat het nuttig zou zijn om de discussies die hieronder opgelijst staan ook even te lezen (of de zoek functie te gebruiken).

    De eerste vraag die je je moet stellen is: Wat wil ik er mee doen en hoe wil ik ze gebruiken?
    Heb je de extra zoom nodig? Is het een probleem als je af en toe eens een lens moet wisselen?

    De 3 opgelijste all-round lenzen hebben het voordeel dat ze een groot bereik hebben maar alle drie ook het nadeel dat ze redelijk veel vervorming hebben bij de uiteinden van hun bereik. Ik heb zelf een Nikon 18-200VR en ik vind het een zeer goeie lens, zeker op reis als ik niet veel gewicht wil meenemen, maar je moet weten en accepteren wat de beperkingen zijn.
    De winkelier wil je duidelijk een all-round lens verkopen maar er zijn ook andere opties: de nikon 18-105VR bvb is ook een goeie lens en als later blijkt dat je extra zoom nodig hebt kan je de 70-300VR erbij kopen. En er zijn nog meer mogelijkheden, maar dat hangt vooral af wat je er mee wil doen...
    mvg
    Bert

    Comment


    • #3
      Re: Waarschijnlijk D7000, maar welke lens?

      Ik zou de 35mm 1.8f de tamron 17-50mm f2.8f kopen en dan later eventueel de nikon 70-300VR...

      Grtz Templar
      D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
      Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

      Comment


      • #4
        Re: Waarschijnlijk D7000, maar welke lens?

        Ik denk dat ik 2 lenzen nodig zal hebben:
        * een zoomlens om mee te nemen op reis. Dit zal waarschijnlijk de nikkor 70-300 worden..
        * een standaard lens om binnen fotos te nemen van mijn dochtertje ( ook vaak binnenshuis ). Is die nikkor 18-105 daarvoor bruikbaar, of neem ik dan beter een andere (bv de Nikkor 18-55?)
        Last edited by Finkje; 15 juli 2012, 15:58.

        Comment


        • #5
          Re: Waarschijnlijk D7000, maar welke lens?

          Bedoel je daarmee dan de tamron 18 - 270 ? Als dat zo is koop je wel 2 lenzen binnen hetzelfde bereik, wat ik persoonlijk wel wat zotte kosten vind.

          Comment


          • #6
            Re: Waarschijnlijk D7000, maar welke lens?

            Wat vinden jullie van de volgende combinatie:
            De 18-105VR voor alledaags gebruik. Is deze lens geschikt om binnen foto's te trekken van mijn dochtertje? Of kies ik beter de nikkor 18-55?
            en op termijn de 70-300VR als we op vakantie gaan?
            Last edited by Finkje; 15 juli 2012, 15:58.

            Comment


            • #7
              Re: Waarschijnlijk D7000, maar welke lens?

              Oorspronkelijk geplaatst door Finkje Bekijk bericht
              De 18-105VR voor alledaags gebruik. Is deze lens geschikt om binnen foto's te trekken van mijn dochtertje?
              Als je wil flitsen wel, maar voor gebruik binnen zou ik dan toch een lichtsterke prime overwegen. Ik gebruik heel vaak de 50mm 1.8.
              Al doende leert men...

              Flickr

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Finkje
                Wat vinden jullie van de volgende combinatie:
                De 18-105VR voor alledaags gebruik. Is deze lens geschikt om binnen foto's te trekken van mijn dochtertje? Of kies ik beter de nikkor 18-55?
                en op termijn de 70-300VR als we op vakantie gaan?
                Voor binnen zou ik voor een f2.8 lens kiezen, bvb sigma 18-50 f2.8 of tamron 17-50 f2.8.

                Nikon D700 - 50 f1.8 - 24-70 f2.8 - 105 f2.8 VR - 70-200 f2.8

                Comment


                • #9
                  Re: Waarschijnlijk D7000, maar welke lens?

                  Is dit een interessante lens?
                  Sigma 18-50mm F2.8-4.5 DC OS HSM Nikon?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Waarschijnlijk D7000, maar welke lens?

                    tamron 17-50 f2.8 wordt door quasi iedereen hier als super omschreven!
                    en erbij de tamron 70-300 met VC (nieuwste versie) beter in reviews dan de nikon.
                    en een 50f1.8 staat nooit mis.
                    nikon stuff

                    Comment


                    • #11
                      Re: Waarschijnlijk D7000, maar welke lens?

                      Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
                      en een 50f1.8 staat nooit mis.
                      Maar een 35/1.8 DX staat nog beter.....
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Waarschijnlijk D7000, maar welke lens?

                        De Tamron 17-50 ziet er erg interessant uit. Ik zie dat er bij konijnenberg 2 versies zijn: een met VC en één zonder. Is de VC zijn geld waard in dit geval?
                        Als 2de lens zouden we inderdaad opteren voor een 70-300 lens, maar daar gaan we dan eerst even voor sparen (en wat rondkijken of we die 2de hands kunnen vinden). Onze bridgecamera (Fuji Finepix 100FS) heeft een erg groot bereik en bij veel licht is dit ook nog een prima camera.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Waarschijnlijk D7000, maar welke lens?

                          De Tamron 17-50 ziet er erg interessant uit. Ik zie dat er bij konijnenberg 2 versies zijn: een met VC en één zonder. Is de VC zijn geld waard in dit geval?
                          Als 2de lens zouden we inderdaad opteren voor een 70-300 lens, maar daar gaan we dan eerst even voor sparen (en wat rondkijken of we die 2de hands kunnen vinden). Onze bridgecamera (Fuji Finepix 100FS) heeft een erg groot bereik en bij veel licht is dit ook nog een prima camera.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Waarschijnlijk D7000, maar welke lens?

                            vc of zonder vc maakt op dergelijke korte lenzen niet al te veel uit. (VC is anti bibber)
                            heb nog nooit vc nodig gehad op die van mij.
                            vele compactjes zijn goe bij zeer mooi weer, maar bij het vallen van de nacht of bij ons mooi belgisch zomerweer laten ze wel es een steekje vallen.
                            net als binnen trouwens.
                            nikon stuff

                            Comment


                            • #15
                              Re: Waarschijnlijk D7000, maar welke lens?

                              Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
                              vc of zonder vc maakt op dergelijke korte lenzen niet al te veel uit. (VC is anti bibber)
                              heb nog nooit vc nodig gehad op die van mij.
                              vele compactjes zijn goe bij zeer mooi weer, maar bij het vallen van de nacht of bij ons mooi belgisch zomerweer laten ze wel es een steekje vallen.
                              net als binnen trouwens.
                              De versie zonder VC is volgens de reviews net iets beter dan de versie met
                              D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

                              Comment

                              Working...
                              X