Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Scherpte

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Scherpte

    Dag ,

    ik heb een vraagje ,
    na het up loaden van een foto , verlies ik veel scherpte .
    dit ten op zichte van defotos op pc , of elders.

    wat zou dit kunnen zijn

    grt
    steve

  • #2
    Re: Scherpte

    Moderator Note: Topic verplaatst van Shoot/Discussie naar Algemeen, omdat deze vraag niets met het Shoot tijdschrift te maken heeft.

    Je vraag is wat vaag. In welk programma is je foto scherp? Ik neem aan dat je verscherpt voor web (na verkleinen). Naar welke website laad je op? Met welke browser bekijk je je eigen foto's, en die van anderen?
    Ik kan je garanderen dat foto's, die ik met Photoshop CS6 bewerkt, verkleind en opgescherpt heb, en oplaad naar Dropbox, na opladen, bekeken met een browser als Safari voor Mac, zo scherp zijn als ik ze bedoeld heb.
    Versta je?
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: Scherpte

      heb hier daar juist iets opgemerkt.
      als ik in lightroom zit , en verscherp mijn foto in de ontwikkelingsmodule,
      als ik dan overschakel naar de bibliothee module , verlies ik de scherpte al, en duidelijk zichtbaar op het scherm.
      heeft iemand hier ook dat probleem?
      er moet ergens een verkeerde handeling zijn die ik doe,
      gisteren heef danny mij ook al gewezen dat ikeerst moet verkleinen en dan verscherpen, dus dit is al een fout die ik maakte

      ik gebruik fotobucket, om mijn foto's te plaatsen, en gebruik lightroom , en cs5, en nik
      ik gebruik firefox

      grt
      steve

      Comment


      • #4
        Re: Scherpte

        Hier ook Lightroom, CS6 en NIK, maar geen probleem met verlies aan scherpte tegenover Library of Develop.
        Een groot verschil is dat ik geen Photobucket gebruik maar mijn eigen webruimte, mijn foto's gaan ze niet ongevraagd meer compressie aandoen.

        Wat dat eerst verkleinen en dan verscherpen betreft, in Lightroom is dat pertinent onwaar, daar ga je in d elibrary toch geen verscherpen uitzetten ??? Je kiest daar de correcte hoeveelheid naargelang je foto, en bij het exporteren (en verkleinen) ga je naverscherping toepassen, werkt perfect voor mij.
        CS6 is een ander paar mouwen, maar ik keer altijd terug naar LR, CS6 is een zijsprong die ik maar af en toe maak, de meeste bewerkingen doe ik in LR.
        Kijk maar gerust mijn foto's na, en stel maar vragen als er iets niet duidelijk is.

        Comment

        Working...
        X