Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vreemde kleuren bij fotograferen met Canon PowerShot A95

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vreemde kleuren bij fotograferen met Canon PowerShot A95

    Hallo BD-ers,
    Mijn foto's laten opeens vreemde kleuren zien. Ook het display geeft dezelfde kleuren als op de foto's. De voorlaatste serie foto's heb ik eind januari genomen. De camera is inmiddels zo'n 7/8 jaar oud. Kan ik aannemen dat de camera "versleten" is of zou dit euvel nog te repareren zijn? Iemand suggesties in deze?

    Sony DSRL-A300 met SONY-lens CZ Vario-Sonnar DT 3.5-4.5/16-80 mm ZA - Flitser HVL-F58AM.

  • #2
    Re: Vreemde kleuren bij fotograferen met Canon PowerShot A95

    Dit is interessant voor jou denk ik:

    Forum voor discussies, vragen en antwoorden over digitale camera's. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuw toestel, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...


    "...
    Als dit defect optreedt, wordt het signaal in de opnamemodus niet goed uitgevoerd vanuit de CCD.

    Afbeeldingen worden niet weergegeven
    Kleuren van de afbeeldingen wijken af
    Afbeeldingen worden vervormd weergegeven
    Dit kan leiden tot de hierboven genoemde beeldafwijkingen op het LCD-scherm.

    ... "
    http://nap0.wordpress.com

    Comment


    • #3
      Re: Vreemde kleuren bij fotograferen met Canon PowerShot A95

      Oorspronkelijk geplaatst door massa Bekijk bericht
      Hallo BD-ers,
      Mijn foto's laten opeens vreemde kleuren zien. Ook het display geeft dezelfde kleuren als op de foto's. De voorlaatste serie foto's heb ik eind januari genomen. De camera is inmiddels zo'n 7/8 jaar oud. Kan ik aannemen dat de camera "versleten" is of zou dit euvel nog te repareren zijn? Iemand suggesties in deze?

      Sensor overleden.
      In het verleden ook gehad.
      Slijtage of felle zon direct op de sensor gekregen.
      Niets aan te repareren.
      Nieuwe camera is de oplossing.

      Jammer.

      Comment


      • #4
        Re: Vreemde kleuren bij fotograferen met Canon PowerShot A95

        Hallo,
        Ik heb dit euvel ook gehad met toentertijd mijn A95.
        Had net hetzelfde voor en mijn camera was toen ook gehad5 jaar oud.
        Ben naar Foto Basteaans geweest en die wist me te vertellen dat dit een fout is van de sensor.
        Hij zei dat dit bij Canon gekend is en ze dat kosteloos oplossen.
        Hij heeft mijn toestel opgestuurd en inderdaad na 5 weken kreeg ik de melding dat ik mijn A95 kon komen afhalen volledig hersteld.
        Is naar het schijnt een probleem dat optreedt na een hoeveelheid kliks
        Dus ik zou ervoor gaan.

        Grtz

        Templar
        D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
        Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

        Comment


        • #5
          Re: Vreemde kleuren bij fotograferen met Canon PowerShot A95

          Het is inderdaad een gekend probleem met die sensors.
          The Latest on Digital Cameras, New Cameras, Scanners, Printers, & More. Current Digital Camera Reviews, Specifications and Comparison Shopping!


          Of ze daar nu nog een tegemoetkoming voor doen, dat weet ik niet, want het gaat over sensors die in 2005 geproduceerd zijn (de camera's zijn dus al wat jaren oud ondertussen).
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: Vreemde kleuren bij fotograferen met Canon PowerShot A95

            Bedankt allen voor de reacties.

            De 2 kleine foto's die op de link van Black Bandit worden weergegeven krijg ik soms ook op de foto te zien.
            Ik ga het toch bij Canon proberen of ze het alsnog kosteloos willen herstellen.
            Sony DSRL-A300 met SONY-lens CZ Vario-Sonnar DT 3.5-4.5/16-80 mm ZA - Flitser HVL-F58AM.

            Comment


            • #7
              Re: Vreemde kleuren bij fotograferen met Canon PowerShot A95

              Ik had ondertussen een mail gestuurd naar Canon. Het bleek dat er tot 31 juli 2012 garantie op de sensorreparatie zat. Dus nog net op tijd! Inmiddels weggebracht naar Tech Repair in Bergen op Zoom. Onderdeel hebben ze besteld en is ook inmiddels aldaar geleverd. Nu nog de reparatie. Er zit dus schot in.
              Sony DSRL-A300 met SONY-lens CZ Vario-Sonnar DT 3.5-4.5/16-80 mm ZA - Flitser HVL-F58AM.

              Comment


              • #8
                Re: Vreemde kleuren bij fotograferen met Canon PowerShot A95

                Dat had geen week later moeten gebeuren! Heb je een keer geluk met een defect
                Sony en Olympus
                Fotoseries

                Comment


                • #9
                  Re: Vreemde kleuren bij fotograferen met Canon PowerShot A95

                  Hè verdorie! Dat had ik eerder moeten weten. Mijn allereerste digitale ixusje (van 2004) heeft dat ook gekregen, ik dacht (met grote spijt: tjah, de leeftijd) Maar dat had ik dus beter moeten nagaan, dan hadden ze hem twee jaar geleden misschien ook nog hersteld. Aangezien de jouwe gisteren zijn termijn gepasseerd is, zal de mijne zeker niet meer in aanmerking komen. NIet dat ik hem nog zou gebruiken, maar ik blijf het jammer vinden dat hij kapot is. Hij was mijn eerste grote fototoestelliefje
                  Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vreemde kleuren bij fotograferen met Canon PowerShot A95

                    Fototoestel vandaag (zonder verdere kosten) retour ontvangen van Tech Repair.
                    Werkzaamheden volgens reparatiebon:
                    -D01 Cleaning: Body (parts)
                    -D19 Adjustment: CCD/CMOS
                    -D20 Replacement: CCD/CMOS
                    -Z90 CCD Check
                    Vervangen onderdeel: CY1-6500-000 CCD UNIT

                    Fotoapparaat (aanschafdatum 20 juli 2005) doet het weer perfect!
                    Sony DSRL-A300 met SONY-lens CZ Vario-Sonnar DT 3.5-4.5/16-80 mm ZA - Flitser HVL-F58AM.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Vreemde kleuren bij fotograferen met Canon PowerShot A95

                      niet te klagen over canon garantie zou ik zo zeggen.
                      Albums
                      Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Vreemde kleuren bij fotograferen met Canon PowerShot A95

                        Dan heb je eigenlijk nog geluk dat Sony toen slechte sensors heeft geleverd aan Canon.
                        Nu heb je een "gereviseerd" toestel waar je weer een hele tijd mee verder kan.

                        Als je hetzelfde probleem zou krijgen met een toestel dat even oud is, en waarvoor die regeling niet geldt, dan zou de reparatie misschien wel 5 keer duurder uitvallen dan de gemiddelde tweedehandsprijs.
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Vreemde kleuren bij fotograferen met Canon PowerShot A95

                          Oorspronkelijk geplaatst door Muse Bekijk bericht
                          Mijn allereerste digitale ixusje (van 2004) heeft dat ook gekregen, ik dacht (met grote spijt: tjah, de leeftijd) Maar dat had ik dus beter moeten nagaan, dan hadden ze hem twee jaar geleden misschien ook nog hersteld.
                          ... heel zeker ... en een paar jaar terug zaten ze op het moment dat ik een kennis van me tipte hierover zonder CCD's ... hij heeft toen een SX100 in de plaats gekregen, toen net vervangen door zijn opvolger ... dat kon dus ook

                          Comment

                          Working...
                          X