Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Betaalbare set lenzen voor Nikon D7000

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Betaalbare set lenzen voor Nikon D7000

    Hallo

    Graag jullie advies, ik heb besloten om een nikon d7000 aan te schaffen (enkel body) en zoek daarbij een setje lenzen (2 a 3 lenzen om te beginnen, 1 ' 'all round' lens, 1 groothoek lens rekening houdend met de crop factor, en 1 portret lens) die kwalitatief goede resultaten leveren ( en nog betaalbaar zijn) . Wat fotografeer ik graag? landschappen, gebouwen en voornamelijk portret fotografie (van honden). Wat heb ik in gedachten? De 50mm F1.4 G van nikon lijkt me zeer goed te zijn voor portretten. Ik heb hier in het forum ook al goede dingen gelezen over de 35mm F1.8. (maar is 35mm niet té beperkt voor portret fotografie?) Maar welke lens voor landschappen? Nikon, of evt een degelijk alternatief in sigma (is de 10-24mm iets waard) of tamron? Bestaat er een goede 'all round' lens? Over de 18-105 VR van nikon heb ik niet echt goede recensies terug gevonden, evt de 16-85mm VR? Graag jullie advies hierin aub.

  • #2
    Re: Betaalbare set lenzen voor Nikon D7000

    Voor landschappen gebruik ik op de D7000, een Nikon 18-200mm. VRII.
    Er zal wel beter zijn,
    de 18-200mm. VR, is echter betaalbaar, en je kom er een heel eind mee, als je eens lekker in de vrije natuur, foto's wil nemen,
    zonder van lens te moeten wisselen.
    Nikon D7000, en wat glas.
    http://blog.seniorennet.be/pacha/

    Comment


    • #3
      Re: Betaalbare set lenzen voor Nikon D7000

      een goed en betaalbaar alternatief voor de nikon 16-85 of nikon 17-55 f2.8 is de tamron 17-50mm f2.8 zonder vc hele scherpe lens zoek maar eens op dit forum of ga maar eens kijken op afbeeldingen die genomen zijn met deze lens op bv.pixel-peeper ik vond de 18-105 toch geen slechte lens ik vond ze zelfs beter dan mijn 18-200VR2.
      Fujifilm X-T1 , fuji xf 18-55mm F2.8-4 ,fuji xf 18-135mm F3.5-5.6 ,fuji xf 60mmF2.4 Macro , fuji xc 50-230mm.

      Comment


      • #4
        Re: Betaalbare set lenzen voor Nikon D7000

        Het probleem is met die 18-200 VR ( v1 of v2) dat ik de dieptescherpte mis die je met lichtsterkere lenzen wel hebt. @ dejan, goede tip van die tamron 17-50, heb al eens rond gesurft en denk wel dat dat een goede aankoop zou zijn, bedankt daarvoor.

        Comment


        • #5
          Re: Betaalbare set lenzen voor Nikon D7000

          ik stelde een tijdje geleden ongeveer dezelfde vraag :
          Forum voor discussies, vragen en antwoorden over objectieven en andere optische toebehoren zoals lenzen en filters. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuwe lens, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...


          Zelf gebruik ik mijn Nikon D7000 met de allround lens Nikon 18-200 VR II en Nikon 50 mm 1.8, en ben hier tevreden over.
          Ervaring is de som van je fouten.
          Nikon D7000 - Nikon 18-200 VR II - Nikon 50 1.8 - Nikon SB 910

          Comment


          • #6
            Re: Betaalbare set lenzen voor Nikon D7000

            te zien wa je betaalbaar noemt natuurlijk.

            tokina 11-16 2.8
            tamron 17-50 f2.8
            tamron 70-300 (laatste versie met vc)
            en een 50 f1.8 (af-d of af-s versie)

            is een mooie complete set
            nikon stuff

            Comment


            • #7
              Re: Betaalbare set lenzen voor Nikon D7000

              1) Als standaard lens gebruik ik de erg goedkope 18-105 VR. Volgens DXO-mark de beste standaard zoom lens (buiten de superbe 24-70 uiteraard) voor de D7000. 18-200 is versatieler maar minder van kwaliteit. De 16-85 is duurder zonder beter te zijn (en met wat je uitspaart kun je een 50mm kopen). Het enige minpunt aan de 18-105 is de plastic schroefdraad. Geen idee omtrent de f2.8 tamron en sigma lenzen, mogelijks zijn die ook wel goed.
              2) De 50mm 1.4D is een prachtlens (net zoals de meeste andere 50mm 1.4-1.8 G of D) die ik altijd bij heb voor portretten. Een van dé scherpste lenzen die je maar kunt krijgen voor je D7000 en erg goedkoop in vgl met de kwaliteit.
              3) Voor wide-angle is de Tokina 11-16 f2.8 een heel goed alternatief voor de veel duurdere Nikkors. Er is ook nog de tokina 12-24 en sigma 10-20 die schijnen ook erg goed te zijn. Ik ben voor de 11-16 gegaan wegens de f2.8 waardoor die naast voor landschappen ook voor binnengebruik erg goed is. Weerom heel goedkoop en echt retescherp. Nadeel is de flaregevoeligheid ervan al vind ik dat meevallen en een neiging tot chroma wat makkelijk weg te werken is. Ik kan de tokina heel erg aanbevelen (ook naar build quality en gebruiksgemak)
              D750 / D7000 - Nikon 16-35 f4 - Nikon 50D f1.4 - Tokina 11-16 f2.8 - Nikon 180D - Nikon 105 f2.8 Macro
              500px FaceBook

              Comment


              • #8
                Re: Betaalbare set lenzen voor Nikon D7000

                Ik heb ook de D7000 en hou mij voornamelijk bezig met landschap en een klein beetje portret.
                Ik heb een:
                Tokina 16-50 /2,8 : dit is echt een beetje mijn standaard lens, en van hoge kwaliteit.
                Sigma 10-20 mm , naast mijn tokina de meest gebruikte voor weidse landschappen (of interieur )
                Ik heb ook een 50mm 1,4 , een prachtige lens maar door het gringe verschil met de Tokina gebruik ik die zelden
                Ik heb voor het zoomen een 70-300 Tamron , prachtige lens maar een zwaar ding. Ook voor landschap of portret is die wel eens nuttig

                Comment


                • #9
                  Re: Betaalbare set lenzen voor Nikon D7000

                  DE standaard lens voor een D7000 (crop) is de 35mm F1.8, goedkoop, maar erg goed lensje...

                  ideaal voor straatfotografie, binnen in huis werk, stads bezoeken, etc...
                  some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                  Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Betaalbare set lenzen voor Nikon D7000

                    heeft er al iemand ervaring met de 24-85 3.5-4.5 op de D7000 ?
                    D7000, nikkor af-d 50 1.8 , nikkor 18-105 , nikkor 70-300 vr, Tamron 90mm 2.8, Tokina 11-16 2.8

                    Comment


                    • #11
                      Re: Betaalbare set lenzen voor Nikon D7000

                      Oorspronkelijk geplaatst door Codon Bekijk bericht
                      1) Als standaard lens gebruik ik de erg goedkope 18-105 VR. Volgens DXO-mark de beste standaard zoom lens (buiten de superbe 24-70 uiteraard) voor de D7000. 18-200 is versatieler maar minder van kwaliteit.
                      Idem hier, ik ben ook super tevreden van de kitlens (18-105) ! En wat de 18-200 betreft, ik heb het al eens in een ander topic vermeld, volgens mij is deze lens een beetje overroepen.


                      Oorspronkelijk geplaatst door Codon Bekijk bericht
                      2) De 50mm 1.4D is een prachtlens (net zoals de meeste andere 50mm 1.4-1.8 G of D) die ik altijd bij heb voor portretten. Een van dé scherpste lenzen die je maar kunt krijgen voor je D7000 en erg goedkoop in vgl met de kwaliteit.
                      Zéér zeker ! Ik heb ze tweedehands gekocht om "eens te proberen". Niet te geloven hoe scherp ze is ! Die lens blijft toch wel zeker in m'n collectie zitten.

                      Comment

                      Working...
                      X