Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon 18-70 lens vast?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon 18-70 lens vast?

    Mijn zoon, net vertrokken op reis (Schotland), meldt dat de 18-70 lens enkel kan gebruikt worden tussen 24 en 55mm. Het is begonnen na het nemen van een foto en de camera heeft geen val gemaakt of werd niet ruw behandeld - hij heeft een tweede body mee (beide D50), en daar heeft hij hetzelde probleem. Iemand die een tip kan geven? reageer ev via pm. Thanks.
    groeten,
    Hubert

  • #2
    Re: Nikon 18-70 lens vast?

    Vermoedelijk is het binnenwerk versleten, jammer, zeker als je het op vakantie pas merkt. Hopenli heeft hij naast een tweede body ook nog enkele and lenzen mee om mooie foto's te kunnen maken?
    Sony en Olympus
    Fotoseries

    Comment


    • #3
      Re: Nikon 18-70 lens vast?

      thanks,
      Heb ook zo'n vermoeden, lens is al intensief gebruikt in het verleden, pech dat dit op de eerste vakantiedag moet gebeuren (hij heeft nog de lens van de andere camera)
      groeten,
      Hubert

      Comment


      • #4
        Re: Nikon 18-70 lens vast?

        update:
        de lens werk (perfect) in het beperktere bereik - zal wellicht een vervanging worden na de reis, en... 't is wel mijn reservelens die defect is
        groeten,
        Hubert

        Comment


        • #5
          Re: Nikon 18-70 lens vast?

          Ik ken iemand die ook met de 18-70 een zeer gelijkaardig probleem had, toen ik de lens bekeek was het een en het andere "losgekomen"... De lens haperde op sommige plaatsen (alsof een vijsje in de weg zat) en kon niet breder gaan dan 24mm (ongeveer)...

          Ook niet ruw behandeld, zelfs niet zo heel veel gebruikt...kan gebeuren é

          Comment


          • #6
            Re: Nikon 18-70 lens vast? opgelost

            eureka, fout opgelost - na wat googelen een methode gevonden om stof uit de lens te verwijderen en ook een pdf gevonden met de bouw van de lens.
            dan op goed geluk af de procedure voor reinigen van de lens gevolgd en via het plan de instelring voor de afstand kunnen losmaken en dan heel voorzichtig gezocht wat er kon haperen. op een bepaald moment kon ik de lens toch in beweging krijgen en zag dat één van de drie vijzen op de binnenste lens losgekomen was, deze vastgezet en na wat gesukkel alles weer gemonteerd en de eerste testen zijn geruststellend. Wie zich ook wil avonturen mag mij een pm sturen.
            Last edited by hubert-brugge; 7 augustus 2012, 06:49.
            groeten,
            Hubert

            Comment


            • #7
              Re: Nikon 18-70 lens vast? opgelost

              Misschien nuttig om die link eens door te geven, ik heb die lens ook, je weet maar nooit.
              Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

              Comment

              Working...
              X