Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon DX lens 16-85 op fullframe D800

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon DX lens 16-85 op fullframe D800

    Met de aankoop van een D800 was ik vast van plan om mijn nog enige DX lens in de verkoop te zetten, samen met een D300 die me tot op vandaag veel fotoplezier bezorgd heeft. De lens waarvan sprake is een AF-S 16-85 f3.5-5.6 DX VRII G type.
    Omdat de verkoop van dit objectief niet zo geweldig wil vlotten,
    heb ik vandaag wat testjes gedaan met deze lens op de D800. Ondanks het feit dat deze lens ontwikkeld is voor cropcamera's zijn de resultaten op de D800 bijzonder goed te noemen. Het grote pixel aantal op de nieuwe Nikon is werkelijk een zegen met de 16-85 erop blijven er nog meer dan ruim voldoende pixels over om deftige foto's mee te maken. Afgaande op de eerste snelle testfoto's heb ik nu reeds besloten om deze lens niet meteen weer te koop aan te bieden, voorlopig zal ze dienst doen als wandel- en reislens op de D800. Ik weet niet zeker of de AF-S 24-120 f4 VRII G het op de D800 optisch beter zal doen. Meningen en gebruikservaringen zijn steeds welkom.
    Eric Van Aerschot BD0730BE

  • #2
    Re: Nikon DX lens 16-85 op fullframe D800

    Je zou de lens ook eens in de FX-mode kunnen testen. Al de DX-zooms die ik had, gaven een beeldvullend beeld vanaf half de zoomrange, ik schat bij deze vanaf ongeveer 50mm. Wel goed kijken naar de randen, want soms kun je zien dat deze niet goed genoeg zijn.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Nikon DX lens 16-85 op fullframe D800

      Het levert zonder twijfel prima foto's op, alleen een beetje zonde van de helft vd D800 die je niet benut.
      Sony en Olympus
      Fotoseries

      Comment

      Working...
      X