Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Digital Workflow Sports Illustrated

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Digital Workflow Sports Illustrated

    Hallo,

    vandaag deze link gevonden op Dpreview. Hoe de fotografen van Sports Illustrated te werk gaan bij een superbowl wedstrijd.

    Best wel eens leuk om door te nemen, en weg te dromen....

    http://www.sportfotos.be

  • #2
    Dank Veusy....idd leuk om te bekijken en Grain Surgery eens te proberen.

    mvg,
    Z900
    Canon 80D+1DMII 50MK1/70-200 2.8/400 5.6 // Sigma 15FE/50-500 // Tamron AF SP 90 2.8/28-75 2.8 Di // Kenko AF Pro 300 1,4x TC

    Comment


    • #3
      thanks Hans, leuke link!
      Luc

      Comment


      • #4
        Deze zin is wel grappig.

        "Think we edit fast?" Fine asks, as more images flash by. "I'd be going faster if this ****ty computer wasn't so slow." That ****ty computer is a dual-Xeon 2.4GHz machine with 1.5GB of RAM.

        Bedankt voor de info!

        Comment


        • #5
          had hem ook al gelezen, wat ik erg grappig vond waren commentaren zoals: "A bunch of pro's all shooting pro gear, 11000 shots, not one is sharp" en "finally after thousands of shots he has a cover"

          Het bewijs dat zelfs de professionals met het beste materiaal zoveel crappy shots maken want het zal wel niet aan die 1D's of D2H-en liggen zeker

          Comment


          • #6
            Originally posted by Phille
            had hem ook al gelezen, wat ik erg grappig vond waren commentaren zoals: "A bunch of pro's all shooting pro gear, 11000 shots, not one is sharp" en "finally after thousands of shots he has a cover"

            Het bewijs dat zelfs de professionals met het beste materiaal zoveel crappy shots maken want het zal wel niet aan die 1D's of D2H-en liggen zeker
            Vermoedelijk liggen de eisen van die editors ook wel een pák hoger dan de gemiddelde BD-er. Voor ons zouden van die 11000 er misschien maar 100 mislukte bijzitten, en die werken we dan weer wat "lo-mo" bij dat ook die weer toonbaar zijn.

            Zelf liggen we twee weken wakker om al dan niet een filterke van €50 aan te schaffen, terwijl die gasten ieder een stuk of 10 1Ds hebben met een paar dozijn lenzen waarvan enkele met een prijskaartje van $5000 per stuk.

            Ik vraag me af of hier in de lage landen de profs ook in die mate uitgerust zijn?

            Hombre

            Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

            Comment


            • #7
              OOk eens die Grain Surgery gedownload ...
              http://www.vannecke.be
              Canon 10D /Canon 350D /Canon Powershot G5
              Sigma 12-24 / Tamron 28-75/Canon 28-135 / Sigma 180 macro / Canon EF 50 1.8II / Sigma 50-500 / Speedlite 420EX/ Speedlite 580EX/ X-drive II / Manfrotto 055BWB + 329RC4

              Comment


              • #8
                Ik vind deze quote de max;

                Staff photographer Bob Rosato's collection of gear is fairly typical. To a football game he takes four or five EOS-1D bodies and 600mm f/4, 400mm f/2.8, 300mm f/2.8, 70-200mm f/2.8, and 50mm f/1.4 lenses. For basketball, he adds five or six EOS-1Ds cameras and dispenses with the 400 and 600mm lenses. Of the ten or so camera bodies that he takes to a basketball game, many are of course mounted overhead or around the basket for remote operation.

                Luc

                Comment


                • #9
                  Zo wil iedereen sportfotograaf zijn...

                  I have a dream....

                  Originally posted by clash
                  Ik vind deze quote de max;

                  Staff photographer Bob Rosato's collection of gear is fairly typical. To a football game he takes four or five EOS-1D bodies and 600mm f/4, 400mm f/2.8, 300mm f/2.8, 70-200mm f/2.8, and 50mm f/1.4 lenses. For basketball, he adds five or six EOS-1Ds cameras and dispenses with the 400 and 600mm lenses. Of the ten or so camera bodies that he takes to a basketball game, many are of course mounted overhead or around the basket for remote operation.


                  Comment


                  • #10
                    Denken jullie niet dat die mannen flink gesponsord worden door de desbetreffende merken. Zij betalen echt geen 5000Euro voor zulke lensjes hoor!
                    BD0055BE of te wel Krisv5
                    http://users.pandora.be/kris.verhaegen/ E-mail: kris.verhaegen@pandora.be

                    Comment


                    • #11
                      Ja prachtartikel. Echt leuk en leerrijk om eens door te lezen.

                      En je ziet direct ook dat de standaarden van pro's toch een stuk hoger liggen dan die van ons. Uit 16000 foto's houden ze er 86 over. En waarschijnlijk zijn die andere 15924 foto's beter dan 98% van mijn foto's. En ik zal wel de enigste niet in dat geval hier zijn.

                      En velen onder ons vinden ook dat we al veel geld in materiaal hebben steken maar als je dan ziet dat al die sportpro's met het beste canonmateriaal zowel qua lenzen en body's in meervoud rondlopen voor 1 wedstrijd hmmmm ik lijk wel met brol rond te lopen.

                      Ik zou wel eens willen weten met wat die mannen naar de olympische spelen vertrekken. Het aantal 1d mark II's zal niet snel te tellen zijn denk ik en ik vrees voor de mensen die er 1 willen kopen maar geen gereputeerde pro's zijn dat ze niet moeten hopen er 1 voor de olympische spelen vast te krijgen. Canon is gewoonweg al winstgevend met al die pro's alleen.

                      Moet ook wel leuk zijn he voor elke lens een 1Ds wat voor ons gewoonweg al een droom als body is. Maar alle trek daar maar eens de bergen mee in dan toch liever mijne beperkte brol.

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by krisv5
                        Denken jullie niet dat die mannen flink gesponsord worden door de desbetreffende merken. Zij betalen echt geen 5000Euro voor zulke lensjes hoor!
                        Ik denk niet dat ze allemaal heel veel afslag krijgen maar zij kunnen het natuurlijk wel als bedrijfskosten aftrekken he.
                        Maar canon is ondertussen bijna monopolist in de professionele sportwereld dus ze zullen de bekende wel onder hun hoede willen houden en gunsttarieven bieden maar al die anderen zullen de winstmarges van canon toch goed spekken hoor.

                        Comment

                        Working...
                        X