Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waardebepaling Sigma lens?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Waardebepaling Sigma lens?

    Als ik het in de regels van het verkoop forum goed gelezen heb moet ik hier voor een waardebepaling zijn. Ik fotografeer wel graag maar niet veel meer na dat ik twee jaar geleden een drie jaar durende cursus fotografie heb gevolgd. Tijd om het materiaal dus uit te dunnen, het is allemaal te waardevol om op de zolder te laten staan. Ik merk dat ik enkel gebruik maak van mijn Sigma 24-70 en lang niet meer van de Sigma 135-400 mm die ik destijds tweedehands aangekocht had gezien ik destijds niet goed wist wat kant ik op wilde gaan. Omdat ik helemaal uit het fotografie gebeuren ben heb ik dan ook geen idee wat zoiets nog moet opbrengen, ik ben al lang blij als ik er iemand een plezier mee kan doen, hij mag dus best goedkoop weg. Toch wil ik via deze weg even mijn licht opsteken over wat jullie denken dat ik hier mag voor vragen zonder dat ik de mensen ga bedriegen.

    Sigma AF-MF zoom lens
    135-400 mm 1:4.5-5.6 APO
    Zit een UV filter op van Sigma EX Multi-coated UV 77 mm
    De beschermdop langs de kant van de camera zit er nog op, die van de lens zelf is verloren gegaan.
    Ik de originele doos nog en ook een draagtas is er bij.
    Ik heb hem steeds gebruikt op mijn Canon Eos 400D en kan uiteraard wel wat beelden presenteren aan een potentiele koper om hem te laten zien wat ik in de tijd met deze lens gemaakt heb.

    Hopelijk kan iemand mij helpen met er een prijs op te kleven?

    Heb ondertussen verder gezocht wat ik kon vinden op andere tweedehands sites maar kom enorme prijsverschillen tegen. Het gaat van 500 euro tot 110 euro. Ik merk ondertussen wel dat er latere modellen zijn dan de mijne maar hoe ik kan zeggen in welke categorie de mijne zit weet ik niet goed. Ik ben al lang blij als er iemand 100 euro voor wil geven maar besef dus nog niet of dat een koopje is of niet en dat weet ik wel graag als ik ga verkopen, hopelijk is er iemand die me kan gidsen.
    Last edited by MarkL; 10 juli 2012, 14:59.

  • #2
    Re: Waardebepaling Sigma lens?

    Dag Mark,

    Ik heb eens gekeken op Ebay naar de verkoopprijzen bij biedingen voor de niet-DG versie en ik denk toch dat je ze zou moeten kunnen kwijtgeraken voor 230 tot 250 Euro.
    Wat de UV-filter betreft, voor de ene is dit een meerwaarde en voor iemand anders is dit een nutteloos extra(maar aangezien je blijkbaar de lensdop kwijt bent zul je best de UV-filter er op laten zitten om beschadigingen te voorkomen).

    Sven
    Sony A58 met glas, Fuji X-E1
    Portaal : http://users.pandora.be/sven_df/
    Vanaf 8/8/2007 : vernieuwde fotosite met macro-gedeelte

    Comment


    • #3
      Re: Waardebepaling Sigma lens?

      Die lenscap hoeft niet zo'n groot probleem te zijn bij de verkoop, want die kost niet zo veel http://www.dealextreme.com/p/77mm-di...-11700?item=36 (een originele kost al snel een veelvoud van deze).

      De lens zelf is niet meer zo recent, maar als ze optisch en mechanisch nog in orde is dan zou je die nog wel kunnen verkocht krijgen voor 200-250 euro.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment

      Working...
      X