Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Apple iMac

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Apple iMac

    Hallo iedereen,
    Ik heb hier een vraag over de iMac
    Ik ga namelijk veranderen naar Apple en Windows achterwege laten.
    En ik heb een iMac in mijn gedachten. Namelijk deze
    iMac 27 inch met i7 3,4 quad core processor , (voorlopig) 4gig ram, AMD Radeon HD 6970M met 2 GB GDDR5, en waarschijnlijk 256 gig SSD Schijf plus 1T gewone HD.
    Ik denk zelf wel dat het geen slechte keuze zou zijn maar nu mijn vraag.
    Zou ik deze iMac kopen of zou ik beter wachten? Want ik heb al gehoord dat er een update aankomt.
    Het probleem is namelijk dat niemand weet wanneer, 1 maand, 6 maand, 1 jaar?????
    Zou het de moeite zijn om te wachten of zou ik deze kopen?
    Dan nog een klein vraagje, is het de moeite waard om de magicmouse EN het trackpad te kopen of zou ik beter gewoon de mouse OF trackpad kopen? Heb er zelf niets van ervaring mee daarmee een paar tips welkom zijn.
    Btw, de iMac is niet bedoeld om te gamen of zo, meer photoshop en dergelijke......

    Mvg
    Robin
    Sony α77 -Sony 50mm F1.4- Sony 18-200mm F3.5-6.3 DT - Sony 70-300G SSM- Sony 16-50mm F2.8 SSM ,Tamron 28-75mm f/2.8 XR Di LD ASP IF-Tamron SP AF 90MM F/2.8 Di Macro -Sony HVL-F42AM Manfrotto 055cxpro4 + ballhoofd

  • #2
    Re: Apple iMac

    Veel kans dat de iMac het volgende product is dat een update zal krijgen bij apple.
    Persoonlijk zou ik nog eventjes wachten.
    Meer info kan je hier vinden: http://buyersguide.macrumors.com/
    Fuji X-E1 - 18-55mm
    facebook

    Comment


    • #3
      Re: Apple iMac

      Je mag niet vergeten dat alles wel eens een upgrade krijgt, je kan dus blijven wachten. Ik zou wel zorgen voor 8 gigabyte ram en de magicmouse mag zeker niet ontbreken. Persoonlijk verkies ik nog steeds een muis boven een trackpad.

      MVG, Jeff C.
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

      Comment


      • #4
        Re: Apple iMac

        70% van de handelingen gebeuren bij mij via de trackpad..
        De magicmouse ligt dus meestal in bureaulade..

        Ik zou zeker ook naar 8GB gaan zoals Jeff hierboven reeds vermelde..
        TIP: Koop dit wel niet bij Apple zelf maar bvb bij een online winkel.. (scheelt de helft van de prijs voor hetzelfde typenummer/model geheugen)

        Mvg,
        Frank
        Canon EOS 5R - Leica Q - Leica M262

        Comment


        • #5
          Re: Apple iMac

          Is dit geldig op alles of enkel op onderdelen en welke bronnen zijn er dan betrouwbaar gezien er heel veel dubieuze aanbiedingen op het net zitten van de mac-stal!
          Webstek in opbouw

          Comment


          • #6
            Re: Apple iMac

            De Mac zou inderdaad een update gaan krijgen, maar dan kan je inderdaad blijven wachten. In combinatie met de i7 en de SSD zou ik ook zeker voor 8GB gaan, en ik verkies de Magic Mouse boven het trackpad, omdat het trackpad veel minder accuraat is dan de Magic Mouse

            Comment


            • #7
              Re: Apple iMac

              Hallo iedereen,
              Bedankt allemaal om te reageren.
              Ja die RAM word zowiezo uitgebreid maar niet bij Apple zelf. Ik denk dat ik er nog 2 latten van 4Gig erbij ga steken, dus 12 in het totaal.
              Over de upgrade is het redelijk beu. Ik wacht al paar maanden omdat ik hoopte ( en ik was niet allleen) dat de iMac ook op het WWDC zo voorgesteld worden. Maar helaas....... En nu zijn er mensen dat speculeren dat de iMac in oktober zou uitkomen, andere zeggen dat er upgrade in Juli zou uitkomen samen met mountain lion en de echte nieuwe iMac ( retina of niet) in Oktober. Ik kan gerust nog wel een maandje wachten maar echt een paar maanden niet meer want geduld begint op te geraken.
              Ik merk wel dat er veel voor en tegenstanders zijn van de magic mouse en trackpad. Zelf heb ik jaren met laptop gewerkt en werk ik rapper met een trackpad dan een mouse maar naar schijnt is die magic mouse zo gemakkelijk te bedienen. Anderen vinden die trackpad dan weer beter.... Zal het toch nog eens moeten uitzoeken.
              Alvast bedankt voor jullie reactie
              Sony α77 -Sony 50mm F1.4- Sony 18-200mm F3.5-6.3 DT - Sony 70-300G SSM- Sony 16-50mm F2.8 SSM ,Tamron 28-75mm f/2.8 XR Di LD ASP IF-Tamron SP AF 90MM F/2.8 Di Macro -Sony HVL-F42AM Manfrotto 055cxpro4 + ballhoofd

              Comment


              • #8
                Re: Apple iMac

                De Canon-Nikon discussie op het gebied van computer

                Ik heb op het einde van verleden jaar de stap gezet, het is wel even wennen, maar ik kom nog hoogst zelden aan mijn Windows-laptop.
                Het was dubbel wennen omdat er geen Paintshop en WP bestaat voor IMac en ik dus opnieuw moet beginnen. Maar dat is bijzaak want ik heb het geluk dat ik alle officiële software gratis krijg, ook CS5.5.
                Jammer genoeg ga ik over moeten naar die ellendige Word

                Waar ik vroeger mijn laptopscherm (en het was het slechtste nog niet) per graad moest goed zetten om juiste kleuren te zien is dit hier allemaal verleden tijd.
                Sinds de komst van de iMac hoor ik mijn zoon en dochter meer en meer sakkeren op hun windowsen.

                Comment


                • #9
                  Re: Apple iMac

                  Een tijdje terug heb ik ook voor deze keuze gestaan, weliswaar een 21,5inch model ipv een 27inch en ik ben er gewoon voor gegaan. Toen zij men ook al dat er een update ging komen.. Ondertussen is de kans wel groter geworden natuurlijk. Als je nu eentje koopt heb je in principe wel een machine zonder 'ziekten', terwijl een net op de markt gebracht exemplaar misschien nog wat problemen met zich mee brengt. Althans dat was voor mij de grootste reden om nog voor de 'oude' te gaan. Tevens zal de prijs ook wel weer wat stijgen.

                  Als het type dat je nu op het oog hebt aan je verwachtingen voldoet zou ik gewoon daar voor gaan. Wat betreft de muis, jarenlang heb ik met veel plezier op mijn MBP gewerkt met trackpad maar de muis bij de iMac werkt toch nog aangenamer hoor. Test ze is effe uit in de winkel?

                  Wat het geheugen betreft? Zeker 8gb en liefst nog meer! Ik heb nu 12gb en daar kom ik vlot mee toe. Mijn geheugen komt van 'Crucial' en ben er zeer tevreden over.
                  ::: Flickr :::

                  Comment


                  • #10
                    Re: Apple iMac

                    Beste Frank,
                    Kan u mij aub een link bezorgen waar ik een Imac aan de helft van de prijs kan bestellen?
                    Dank u wel.
                    Ronny

                    Comment


                    • #11
                      Re: Apple iMac

                      Ik denk dat hij het over de aankoop van de 8gb ram had hoor...
                      ::: Flickr :::

                      Comment


                      • #12
                        Re: Apple iMac

                        Ronny, het ging inderdaad enkel over het extra geheugen
                        Je kan echter wel 100€ uitsparen door de apple store voor het onderwijs te kiezen en zo je bestelling te plaatsen.
                        Last edited by Kreeftman; 16 juli 2012, 20:30.
                        Canon EOS 5R - Leica Q - Leica M262

                        Comment


                        • #13
                          Re: Apple iMac

                          Een retina display voor op een iMac zal nog niet voor meteen zijn denk ik. Nog wat duur. Maar met Apple weet je nooit.
                          Ik zou sowieso ook voor 8 Gb ram gaan.
                          Misschien zou je kunnen wachten tot de nieuwe mountain lion er is. Heb je meteen de laatste versie.
                          Nieuwe machines hebben wel eens kans op wat kinderkwaaltjes.
                          Ik koop me daarom ook nooit het allernieuwste.
                          https://www.facebook.com/ief.delaender - http://www.iefdelaender.com - http://500px.com/iefdelaender

                          Comment

                          Working...
                          X