Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hoeveel afgewerkte foto's in een huwelijksreportage?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • hoeveel afgewerkte foto's in een huwelijksreportage?

    Enkele weken geleden heb ik mijn eerste huwelijskreportage gemaakt.
    Ophalen bruid en bruidegom, kleine ceremonie in het gemeentehuis, fotoshoot in het park met het bruidspaar,
    aankomst aan de feestzaal, en daar nog enkele foto's.
    In totaal zo'n 4 uur. Om toch maar niets te missen heb ik mijn camer'as niet gespaard, en een 550 foto's gemaakt.
    uiteraard een aantal dubbles, enkelen overbelicht, een minder interssante compositie...

    Uiteindelijk 160 mooie plaatjes geselecteerd en bewerkt voor het bruidspaar, dus gemiddeld een 40 foto's per uur...

    Ik vroeg me af wat het gebruikelijke aantal foto's is (als dit bestaat), en is dit ook iets wat op het contract gezet wordt?

    bedankt,

    Wouter

  • #2
    Re: hoeveel afgewerkte foto's in een huwelijksreportage?

    is genoeg hoor. mooi gemiddelde.
    Bij mij is het als volgt: 8u fotografie = ongeveer 250 beelden, 10u fotografie is ongeveer 350 beelden, 14u is 500 beelden... Die drie formules heb ik en da werkt wel...
    * Canon 5DmkIII + 5D mkII - 70-200 f/2.8 IS II L - 24-70 f/2.8 L - 85 f/1.8 - 50 f/1.2L -580EXII-mac-my website-my facebook page-my flickr*

    Comment


    • #3
      Re: hoeveel afgewerkte foto's in een huwelijksreportage?

      't is belangrijk om voor jezelf tevreden te zijn over de beelden die je aflevert. ik zal geen foto leveren die niet voldoet aan mijn kwaliteit / stijl van foto's
      Waar je wel rekening mee moet houden dat je voor een klant werkt, en dat je bv een kwalitatief goede foto van een op het eerste zicht mottige vent die op de receptie is,
      Zelf niet mooi vind en zou weg smijten, maar misschien wel de lievelingsoom van de bruid kan zijn.
      m.a.w. je kunt voor je opdrachtgever in dit geval niet uitmaken of deze foto belangrijk is of niet.
      Vandaar dat ik ook eigenlijk ook op al de huwelijken die ik al gedaan heb, zonder te tellen op een vast aantal per uur kom.
      Ze liggen ietsje hoger dan bij jou littleleentje maar 't is wel grappig te zien dat dat eigenlijke altijd uitkomt.

      bij de dag reportage tot 18.00u uur da's 8 a 10 uur fotograferen zit ik ongeveer aan een 450 foto's
      bij de full reportage dag + avondfeest da's 14 a 16 uur fotograferen zit ik ongeveer aan 750 foto's
      Das iets minder dan de helft van de foto's die ik in werkelijkheid neem.

      Gegroet Eljakim
      Fuji XH-1 / en een stel fijne glazen.

      Comment


      • #4
        Re: hoeveel afgewerkte foto's in een huwelijksreportage?

        kwaliteit boven kwantiteit zegt mijn leraar altijd
        Hier zou ik iets origineels kunnen zetten...
        SITE

        Comment


        • #5
          Re: hoeveel afgewerkte foto's in een huwelijksreportage?

          Dat hangt ook af van je stijl, als de mensen mij vragen om ook de receptie te fotograferen waar veel volk rondloopt dan zal ik daar alleen al 150 beelden aan overhouden.
          Ik 'snipe' dan vooral de spontane lachbuien en co. Maar in 4 uur heb je toch een mooi aantal gefotografeerd vind ik.
          Website http://www.kristofpattyn.be

          a lotta canonstuff

          Comment

          Working...
          X