Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EF 85mm 1:1,8 gevallen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon EF 85mm 1:1,8 gevallen


    Mijn lens is gevallen (don't ask) en in eerste instantie leek er niets aande hand. Automatisch scherpstellen lukte wel en ook binnenin leek er niets aan de hand.

    Maar plots lukt het scherpstellen niet meer en hoor je een haperend geluid. De flits begint dan ook wat te trillen maar foto's worden er nu ook al niet meer getrokken.
    Allee, ik ben niet echt technisch genoeg onderbouwd om juist uit te leggen wat er allemaal fout gaat.

    Was een tweedehandsje dus geen garantie meer. Zou het de moeite zijn om die binnen te doen voor herstelling of is het verloren moeite wegens niet te herstellen of veels te duur om te laten doen?

    Dankjewel en een dikke naar mezelf.
    Canon EOS 550D en 7D met 18-55mm, 85mm, 17-85mm en 70-200mm 2.8

  • #2
    Re: Canon EF 85mm 1:1,8 gevallen

    Ik kan je niet echt helpen, maar in de meeste gevallen is de reparatie duurder dan wat je ervoor betaald zal hebben...
    Moest het nu een zeer dure lens zijn (bv >1000 euro) dan is een herstelling uiteraard wel de kosten waard maar voor deze lens...

    Comment


    • #3
      Re: Canon EF 85mm 1:1,8 gevallen

      Je zou ze kunnen binnen brengen bij Konijnenberg. Dan maken ze een offerte. Dat kost 50 euro. Dan beslis je of je ze laat repereren of niet. Indien niet, dan ben je de 50 euro kwijt. Indien wel, dan wordt de 50 euro in mindering gebracht van de reparatiekosten. Je bent je lens wel een 6-tal weken kwijt.

      Comment


      • #4
        Re: Canon EF 85mm 1:1,8 gevallen

        Als het een troost mag zijn iedereen maakt zoiets wel eens mee. Ikke helaas met mijn BMW een paar maanden terug. Had van de stukken een 5D kunnen kopen die ik zo lang wou. Ik zou blij geweest zijn als het mijn 85 mm lensje was. Veel succes alvast!
        Facebook: http://www.facebook.com/pages/Tim-Pe...19157834849647

        Comment


        • #5
          Re: Canon EF 85mm 1:1,8 gevallen

          Oorspronkelijk geplaatst door giger Bekijk bericht
          Mijn lens is gevallen (don't ask) .
          Oorspronkelijk geplaatst door giger Bekijk bericht
          Was een tweedehandsje dus geen garantie meer.
          Al was hij één minuut gloeidnagelnieuw uit de winkel dan zou het ook geen garantie zijn
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: Canon EF 85mm 1:1,8 gevallen

            Ongelukjes vallen natuurlijk niet onder de garantie. Paar dagen terug ongelukje gehad met de Canon 24-105. Iemand liep dusdanig hard tegen mij aan dat objectief dat ik in de hand had van de trap is gevallen. Ook bij een canon repair center geweest. Reparatie word afgeraden. Nu heb ik wel een verzekering buitenshuis voor de camera (wereldwijd). Nu afwachten of deze uitkeert.

            Het blijft vervelend. Ongelukje zit in een klein hoekje, waarom niet naar een repair center om deze er naar te laten kijken. Zij kunnen het objectief ter plekken bekijken en een prijs opgaven maken voor herstel.

            Comment


            • #7
              Re: Canon EF 85mm 1:1,8 gevallen

              Oorspronkelijk geplaatst door Apple Bekijk bericht
              Paar dagen terug ongelukje gehad met de Canon 24-105. Iemand liep dusdanig hard tegen mij aan dat objectief dat ik in de hand had van de trap is gevallen
              Op zo'n moment hou ik die persoon in kwestie tegen hoor als zij echt tegen mij aanlopen.
              Dan dienen zij het maar te vergoeden of hun familiale verzekering aan te spreken. Daarvoor dient deze laatste ook.
              Website: http://www.svisimaging.be

              Comment


              • #8
                Re: Canon EF 85mm 1:1,8 gevallen

                Zal maar op zoek gaan naar een nieuwke
                Canon EOS 550D en 7D met 18-55mm, 85mm, 17-85mm en 70-200mm 2.8

                Comment


                • #9
                  Re: Canon EF 85mm 1:1,8 gevallen

                  Oorspronkelijk geplaatst door giger Bekijk bericht
                  Zal maar op zoek gaan naar een nieuwke
                  ALs er optisch niets aan te zien is en je toch een ander zou aankopen dan kan je ze ook trachten open te maken.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon EF 85mm 1:1,8 gevallen

                    Oorspronkelijk geplaatst door Tim76 Bekijk bericht
                    Als het een troost mag zijn iedereen maakt zoiets wel eens mee. Ikke helaas met mijn BMW een paar maanden terug. Had van de stukken een 5D kunnen kopen die ik zo lang wou. Ik zou blij geweest zijn als het mijn 85 mm lensje was. Veel succes alvast!
                    hoe heb je dat gedaan je auto laten vallen??

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon EF 85mm 1:1,8 gevallen

                      Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
                      ALs er optisch niets aan te zien is en je toch een ander zou aankopen dan kan je ze ook trachten open te maken.
                      Ik ken daar echt niet genoeg van, vrees ik.
                      Canon EOS 550D en 7D met 18-55mm, 85mm, 17-85mm en 70-200mm 2.8

                      Comment

                      Working...
                      X