Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuw pc scherm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nieuw pc scherm

    Ik zoek een nieuw pc scherm ( en pc maar dat is een andere zorg) budget max 300€
    al wat opgezocht en gelezen, ergens hier op het forum het merk 'iiyama' tegen gekomen wat me wel iets leek.
    bv deze http://www.monitorstore.be/product/1...-xb2472hd.html
    http://www.monitorstore.be/product/1...-x2775hds.html kan ook 27".

    nu vroeg ik me af wat het verschil is tss dynamisch contrast en statich? weet wat men bedoeld met de contrast waardes van een scherm maar niet wat die termen juist zijn en wat natuurlijk het beste is met het oog op foto bewerking. Momenteel werk ik nog op een 6j oud 22" lcd scherm (best ok als ik vergelijk met andere pc's op school of opt werk) maar wil iets groter. tips om op te letten ?

    Aansluitend ga ik ook voor een nieuwe pc. begint een beetje traag te worden voor lr4 (lees vertraging bij gebruik penseel etc) en crasht(heropstarten) soms bij omzetten van raw nr jpeg (al bij 50 foto's of zo). Dus ook hier iemand mss tips waarachter te luisteren of waar op letten in de winkel ? Ik ga geen mac kopen om de simpele reden dat ik met een hele hoop programmas zit waar ik geen nieuwe versie van wil kopen voor op mac ^^

    alvast bedankt
    A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

  • #2
    Re: nieuw pc scherm

    ik denk dat je best investeert in een scherm (zeker als je toch zo'n immens ding wilt kopen...)
    En een scherm zou ik nu niet kopen zonder het gezien te hebben in werking
    Hier zou ik iets origineels kunnen zetten...
    SITE

    Comment


    • #3
      Re: nieuw pc scherm

      idd koop ik het niet online, maar in de winkel waar ik deze meestal koop. enkel is het een kleine winkel( heel persoonlijke service) maar hij normaal geen 27inch schermen staan ->verkoopot hij niet zo veel. Wil er gerust eentje bestellen om te testen maar kan natuurlijk niet vragen om er 10 verschillende te bestellen.
      A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

      Comment


      • #4
        Re: nieuw pc scherm

        Oorspronkelijk geplaatst door unalom Bekijk bericht
        idd koop ik het niet online, maar in de winkel waar ik deze meestal koop. enkel is het een kleine winkel( heel persoonlijke service) maar hij normaal geen 27inch schermen staan ->verkoopot hij niet zo veel. Wil er gerust eentje bestellen om te testen maar kan natuurlijk niet vragen om er 10 verschillende te bestellen.
        desnoods naar de Vandenborre ofzo, daar testen en dan bestellen bij jouw computerwinkel (die mens zal daar heel content mee zijn )
        Hier zou ik iets origineels kunnen zetten...
        SITE

        Comment


        • #5
          Re: nieuw pc scherm

          Ik zou eerder kijken naar de Dell U2412M of een ander scherm met een IPS paneel. De kleurweergave en kijkhoeken zijn veel beter als TN panelen waardoor deze schermen beter geschikt zijn voor fotobewerking. Ik heb zelf de Dell U2412M en ben er erg tevreden over.
          70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

          Comment

          Working...
          X