Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuw challenge uitzicht

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nieuw challenge uitzicht

    hey Spooky en Les
    ben even in het nieuwe uitzicht van de challenge gaan kijken
    ziet er goed uit

    heb ook geprobeerd om reeds punten te geven in de test versie
    vind wel dat je op voorhand niet mag zien wat de andere gestemd hebben voor dat je je eigen stem uitbrengd

    nu is het goed nadenken voordat je je stem uitbrengt want je kan het niet meer veranderen,zoals in de vorige challenge
    dit vindt ik wel goed, zo denk je goed na en bekijk je de foto beter
    doe zo voort
    Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
    Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

  • #2
    Re: nieuw challenge uitzicht

    [Mod-LesC]Aan de Challenge wordt nog volop gewerkt. Het zou kunnen dat er nog bijkomende overleg nodig is tussen de administrator(s) en de Mod(s) om de voorstellen die de Werkgroep Challenge destijds heeft overgemaakt, nog te verduidelijken en te implementeren. Dat meen ik toch begrepen te hebben uit een gesprek dat ik vanmiddag nog had met (een vertegenwoordiger van) de RvB. Wat je dus ziet is dus zeker nog geen finale versie.[/Mod]
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: nieuw challenge uitzicht

      Mooi werk geleverd. Zal nog wennen zijn. Commentaar heb ik al gegeven en terug verwijderd...... gemiddelde score is al op voorhand te zien maar vermoed dat dit in de toekomst ook niet meer zal zijn.
      Nikon D750 + Nikon D800 + handgrip (2 batterijen), SB900, Lens Nikkor 14 - 24 2.8, Lens nikkor 24-70 2.8, nikkor 70-200 2.8, 50 mm 1.8 Nikon, Macro 60 mm, Jinbei flitset 500 w, Studio. Manfrottostatief.

      Comment


      • #4
        Re: nieuw challenge uitzicht

        Inderdaad ziet er goed uit, zoals de gehele vernieuwing van de site. Ik vind ook dat je pas mag weten wat de gemiddelde score is tot na de uitslag. Een ander probleempje vind ik de bestandsnaam die zichtbaar is, dus wordt het goed opletten bij het inzenden hoe je je bestand benoemd. Een bepaalde vaste werkwijze om deze te benoemen op je eigen PC kan voor anderen een duidelijke link zijn naar de poster van de foto. Het niet meer kunnen wijzigen van de score is voor mijn systeem van puntengeven een probleempje. Ik geef altijd eers een voorlopige score en nadat alle inzendingen gepost zijn pas ik die dan aan. (een zeer goede foto krijgt eerst een 8 maar kan nadien een 9 of een 10 worden). Maar ik pas me wel aan. Ik zie geen manier om commentaren te geven of zie ik iets over het hoofd? Maar nu reeds ziet het er veelbelovend uit.

        Ben al benieuwd naar het nieuwe thema...
        Met de stroom meedrijven kan een grassprietje ook.

        Comment


        • #5
          Re: nieuw challenge uitzicht

          Oorspronkelijk geplaatst door Erven Bekijk bericht
          Ik vind ook dat je pas mag weten wat de gemiddelde score is tot na de uitslag.
          Een ander probleempje vind ik de bestandsnaam die zichtbaar is, dus wordt het goed opletten bij het inzenden hoe je je bestand benoemd.
          Het niet meer kunnen wijzigen van de score is voor mijn systeem van puntengeven een probleempje.
          Ik sluit mij bij deze punten 100% aan. Hopelijk kan dit nog aangepast worden

          mvg
          Marc
          Foto's = smaak & het moment. Daarom zal ik zelden commentaar geven op foto's. Sorry daarvoor.
          M.v.g. Marc

          Comment


          • #6
            Re: nieuw challenge uitzicht

            Oorspronkelijk geplaatst door dirkfotografie Bekijk bericht
            Mooi werk geleverd. Zal nog wennen zijn. Commentaar heb ik al gegeven en terug verwijderd...... gemiddelde score is al op voorhand te zien maar vermoed dat dit in de toekomst ook niet meer zal zijn.
            Ik heb niet gevonden waar of hoe ik commentaar kan geven in de nieuwe test-challenge.
            Kan iemand mij de weg wijzen ?
            Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
            BD0993BE
            Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250

            Comment


            • #7
              Re: nieuw challenge uitzicht

              Oef eindelijk terug gelukt om mezelf in te loggen.

              Of mijn vrouw al terug op het forum kan weet ik niet we durven voorlopig het niet proberen.

              Hieronder even mijn bevindingen.

              Het is voor mij nog wat zoeken en ik voel me er nog niet echt thuis.

              In ieder geval is het een duidelijke verandering waar zeker door de organisatoren en medewerkers veel tijd in gestoken werd.

              Hieronder even mijn bevindingen. opgepast best mogelijk dat mijn bevinding niet altijd de juiste weergave is omdat ik zelf nog zoekende ben en mij moet gaan thuis voelen in de nieuwe Challenge moderatie.

              Er zijn enkele positieve wijzigingen:

              1. Zo kan men voor het valideren eventueel en zelfs na validatie als Mod de omschrijving wijzigen.
              2. Een deelnemer kan zichzelf geen punten toekennen.
              3. De deelnemer kan zien hoeveel personen reeds stemden op zijn foto.
              4. Tevens is de toegekende beoordeling met puntenwaarde zichtbaar voor de deelnemer.
              5. Een reeds gevalideerde foto kan door de Mod indien nodig terug genomen worden uit de Challenge.
              6. Blijkbaar kan de Challenge Mod een Challenge deelnemer zelfs bannen. (dit vermoed ik maar durft dit niet testen).
              7. De moderator moet blijkbaar de commentaren apart van de foto valideren. Op die manier kan de Challenge moderator onterechte commentaren daar waar nodig filteren.

              negatieve opmerkingen:

              1. Vroeger werd de Challenge moderator via de persoonlijke mail verwittigd als een nieuwe nog niet gevalideerde foto op de server binnen liep. Dit lijkt nu niet meer te gebeuren. Gevolg de Challenge moderator beschikt niet meer via deze weg over het mail adres van de inzender. Hierdoor moet de Challenge moderator via de ledenlijst op zoek gaan naar het mail adres om een mail met reden van weigering aan de inzender over te maken.
              2. Bij een foto welke niet kan gevalideerd worden, omdat de foto niet voldoet aan de Rules krijgt de moderator niet meer de kans, om de inzender met een bondige relaas de reden tot weigering aan de inzender over te maken.
              3. Je kan blijkbaar maar 5 keer na elkaar correct inloggen. Als moderator kan dit vervelend zijn omdat je na 5 keer correct inloggen je dan 15 minuten moet wachten vooraleer men terug kan inloggen. Telkens men via het forum inlogt wordt de inlog - teller met 1 waarde verhoogt. Na 5 keer inloggen moet men 15 minuten wachten voor men kan inloggen.
              Ik kreeg volgende melding
              Beste spooky,
              Iemand heeft meer dan 5 keer met een verkeerd wachtwoord geprobeerd in te loggen op je account op Belgiumdigital forum - Digitale fotografie. Deze persoon kan daarom de komende 15 minuten niet inloggen.
              De persoon die probeerde in te loggen op je account heeft het volgende IP-adres: 81.243.180.120.
              Met vriendelijke groet,
              Belgiumdigital forum - Digitale fotografie
              4. De deelnemers zien blijkbaar de gegeven commentaren niet of zie ik iets over het hoofd ?
              5. Voorlopig ben ik nog opzoek hoe een nieuwe Challenge kan worden gestart. Moet hiervoor gewoon gaan naar een Nieuw Album ?
              Zo ja krijgt men daar de kans om aan te duiden wanneer de Challenge (op de laatste dag van de maand) wordt afgesloten. Gebeurt dit automatisch ?
              6. Vroeger kon ik als moderator nagaan hoe het punten gedrag was van de deelnemers. Bestaat deze mogelijkheid nog ?
              Spookys Fotoweb
              BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

              Comment


              • #8
                Re: nieuw challenge uitzicht

                Dat de gemiddelde puntenwaarde te zien is vind ik geen goede zaak. Zo verdwijnt de spanning en kan men vrienden, kennissen vragen om te stemmen op de foto als die te laag scoort....? Want men kan alle scores zien...
                Nikon D750 + Nikon D800 + handgrip (2 batterijen), SB900, Lens Nikkor 14 - 24 2.8, Lens nikkor 24-70 2.8, nikkor 70-200 2.8, 50 mm 1.8 Nikon, Macro 60 mm, Jinbei flitset 500 w, Studio. Manfrottostatief.

                Comment


                • #9
                  Re: nieuw challenge uitzicht

                  Hallo dirkfotografie stuur eens een foto in voor het album BD.Chalenge of the month om alzo de werking te kunnen nagaan voor validatie
                  Last edited by spooky; 6 juli 2012, 09:11. Reden: lb
                  Spookys Fotoweb
                  BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

                  Comment


                  • #10
                    Re: nieuw challenge uitzicht

                    Is bij deze gebeurd. Ik ben ingelogd op de challengepagina maar kan geen score geven op jouw foto (GISKIE). Krijg je een mlelding van de commentaar op je foto?
                    Last edited by dirkfotografie; 6 juli 2012, 09:32.
                    Nikon D750 + Nikon D800 + handgrip (2 batterijen), SB900, Lens Nikkor 14 - 24 2.8, Lens nikkor 24-70 2.8, nikkor 70-200 2.8, 50 mm 1.8 Nikon, Macro 60 mm, Jinbei flitset 500 w, Studio. Manfrottostatief.

                    Comment


                    • #11
                      Re: nieuw challenge uitzicht

                      Spooky, ik kan dus nu wel een score geven. Waarschijnlijk omdat er nu drie foto's gepost worden. Ik kan geen punten geven op mijn foto (wat een goede zaak is). Ik krijg geen melding van het geven van een bericht + als ik commentaar geef op mijn eigen foto dan verschijnt er niet "anymous form the creator" maar mijn eigen nickname. Hierdoor zal de anonimiteit verloren gaan.
                      Nikon D750 + Nikon D800 + handgrip (2 batterijen), SB900, Lens Nikkor 14 - 24 2.8, Lens nikkor 24-70 2.8, nikkor 70-200 2.8, 50 mm 1.8 Nikon, Macro 60 mm, Jinbei flitset 500 w, Studio. Manfrottostatief.

                      Comment


                      • #12
                        Re: nieuw challenge uitzicht

                        Ik kan niets, geen punten geven niets inzenden, geen commentaar, of ik kijk d'er grandioos naast
                        Webstek in opbouw

                        Comment


                        • #13
                          Re: nieuw challenge uitzicht

                          Eindelijk heb ik mijn inlogfout gevonden.

                          De fout lag helemaal bij mij en niet bij BD. Zo ziet men hoe snel men in een nieuwe omgeving het noorden kwijt geraakt.

                          Nog enkele bemerkingen of vraagjes voor de Challenge
                          .

                          1. Vroeger werd op de Home pagina van de Challenge duidelijk melding gemaakt wanneer de inzendingen worden afgesloten. Dit vind ik op de beginpagina van de Challenge niet terug.

                          2. Wanneer een inzender antwoord op een commentaar van zijn eigen foto wordt de nicknaam van de eigenaar van de foto vermeld. Hierdoor is de foto niet meer anoniem. Kan hier een oplossing voor gevonden worden zodat de anonimiteit bewaard blijft bij het beantwoorden op een gekregen commentaar ?

                          Citaat

                          Sonjabelgium



                          Ik kan niets, geen punten geven niets inzenden, geen commentaar, of ik kijk d'er grandioos naast
                          zal evezn nakijken voor Sonjabelgium wat de oorzaak kan zijn. Als ik een oplossing of de reden vind laat ik iets weten.
                          Spookys Fotoweb
                          BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

                          Comment


                          • #14
                            Re: nieuw challenge uitzicht

                            @ sonjabelgium,

                            Ik heb U een mail gestuurd met een procedure hoe je punten en commentaar kan geven op een ingezonden foto.

                            Hopelijk kan je daar mee verder.
                            Spookys Fotoweb
                            BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

                            Comment


                            • #15
                              Re: nieuw challenge uitzicht

                              Voor wie niet meteen de weg vind in de Challenge om punten en commentaren te geven hieronder mogelijk wat hulp.

                              Procedure om punten en commentaar te geven:
                              1. Na inloggen via het forum gaat men klikt men op BD Challenge (hier rood omcirkeld).



                              2. De beginpagina ziet er uit als volgt:



                              Klik op openingsfoto (rood omcirkeld) om alle deelnemende foto’s te zien.

                              3. in mijn voorbeelsd zijn dit 3 foto’s




                              Klik nogmaals op de rode omcirkelde foto om de foto in ware grote te zien. Dan ziet U de foto zoals hieronder.



                              Wil men nu aan deze foto punten geven dan klik je op



                              Als je punten hebt gegeven krijg je de melding dat je punten zijn aanvaard





                              Je zal ook merken dat de teller zal aangepast worden.
                              Voor het geven van commentaar ga je als volgt tewerk. Scrol naar beneden tot je het kader voeg je commentaar toe ziet. (rood omcirkeld)

                              ]

                              Typ Uw commentaar in het voorziene vak in en klik op OK.

                              Spookys Fotoweb
                              BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

                              Comment

                              Working...
                              X