Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

24-70 2.8 maar welke versie?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 24-70 2.8 maar welke versie?

    Al een tijdje ben ik aan het denken om een 24-70 2.8 lens te kopen voor mijn canon 550d. Nu heb ik zo lang getwijfeld dat versie 1 van Canon uit de winkelrekken is verdwenen en ik dus op zoek moet naar een alternatief.

    De keuzes op dit moment:
    • Canon Versie 1 tweedehands
    • Canon Versie 2 maar dan wordt het doorsparen
    • Nieuwe Tamron met VC


    Kunnen jullie me een beetje op weg helpen met de keuze? Het probleem is dat alle keuzes hun voor en nadeel hebben. Prijs is natuurlijk ook een factor in de hele kwestie

    Thanks for the reply!
    Visit me @ http://www.facebook.com/chippophotography

  • #2
    Re: 24-70 2.8 maar welke versie?

    Ik zou de tamron kopen, die maakt een kleiner gat in je portemoné. Maar een 24-70 op crop frame, is een beetje nutteloos... Als je niet van plan bent binnenkort naar ff te gaan, dan koop be beter een 17-50, dan hev je hetzelfde als een 24-70.

    Comment


    • #3
      Re: 24-70 2.8 maar welke versie?

      De bedoeling is natuurlijk om op redelijke termijn (ongeveer een jaar) over te stappen op een full frame. Vandaag blijkt de 5D mIII nog een beetje duur, zat voornamelijk te kijken naar het budget van 5D mII en 24-70 v1

      Met dit in het achterhoofd zou dan de Tamron nog een goede keuze zijn?
      Visit me @ http://www.facebook.com/chippophotography

      Comment


      • #4
        Re: 24-70 2.8 maar welke versie?

        Zoek eens "thatnikonguy 24-70" op op youtube, zeer goede vergelijking en tussen Canon en Tamron naar schijnt geen wereld van verschil.

        Comment


        • #5
          Re: 24-70 2.8 maar welke versie?

          1000 euro meer neertellen lijkt mij wel heel veel voor een paar minieme verschillen...
          En de vraag is dan nog; ga je het verschil in de praktijk merken ?
          Minder glas dan vroeger, maar beter.

          Comment


          • #6
            Re: 24-70 2.8 maar welke versie?

            Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
            En de vraag is dan nog; ga je het verschil in de praktijk merken ?
            ik vermoed van niet en voor mij blijft er dan nog een surplus bij zijn, de beeldstabilisatie die canon niet heeft geplaatst wat redelijk dom is geweest volgens mij.
            een lens gaan hertekenen volledig zonder beeldstabilisatie (terwijl de groothoekzooms voor crops dan wel beeldstabilisatie hebben) en de prijs verdubbelen ?
            what were they thinking

            ikzelf heb nu een 28-75 2.8 & een 17-50 2.8 VC van tamron in mijn tas zitten en ben hier meer dan tevreden van (de 17-50 nog niet volledig buiten op 2.8 maar dit zal wel meer dan goed zitten als ik mijn 28-75 bekijk die al ietsjes ouder is )
            Website: http://www.svisimaging.be

            Comment


            • #7
              Re: 24-70 2.8 maar welke versie?

              Oorspronkelijk geplaatst door henri108 Bekijk bericht
              Maar een 24-70 op crop frame, is een beetje nutteloos...
              en waarom is dit nutteloos?
              wie zegt dat de TS breder nodig heeft dan 24 op zijn crop?
              ken jij zijn voorkeur op dat vlak? wat hij fotografeert?

              ik heb nu een 28-75 & sinds kort ook een 17-50 terug maar die laatste wordt enkel gebruikt in mijn kleine studio hoor, wat dus niet zoveel is
              bijna alles daarbuiten, grijp ik naar de 28-75 & 50 prime
              en ik werk ook met crop en heb zelfs geen plannen om op korte termijn naar FF te gaan omdat ik hier geen noodzaak aan heb momenteel en dan ook geen degelijke verantwoording zie voor de dubbele meerprijs t.o.v. een top-croptoestel voor een paar details
              Website: http://www.svisimaging.be

              Comment


              • #8
                Re: 24-70 2.8 maar welke versie?

                lol nutteloos is een beetje overdreven maar wel onhandig om vanaf 28mm te moeten werken op crop. In kleine ruimtes heb je weinig flexibiliteit


                Idd ik zou ook voor de tamron gaan denk ik, tenminste ik hoor dat die het goed doet ( de vc versie ) ook al op enkele gevallen na heb ik geen zin meer in tamron of sigma. Te vaak troep van hun gekocht en na het gebruik van een canonlens weet je pas wat je gemist hebt.

                Het is echt lekker op op je lens te kunnen vertrouwen en dan kan vaak niet met sigma en tamron lenzen


                Ik zou gewoon de 17-55mm van canon kopen en wanneer je naar ff gaat verkoop je het en koop dan iets anders. Als je het 2dehands koopt maak je geen verlies of je maakt er zelfs een paar tientjes tot 100-150 euro winst op............slim kopen dus
                17-55mm van canon 450-550 euro
                17-50 tamron 180-225 euro

                Niet te moeilijk doen gewoon eentje kopen en dan zie je wel verder. Je moet niet op zaken vooruitlopen
                Last edited by aras; 3 juli 2012, 02:47.

                Comment


                • #9
                  Re: 24-70 2.8 maar welke versie?

                  Wil 24-70/105 niet nutteloos noemen, maar er is een redelijke groep gebruikers die op een crop camera de mm onder de 24 mist. Zelf behoor ik hier bv. ook toe. En het wisselen met een UWA als de Canon 10-22 was ook niet altijd even handig.

                  Voor mij zou dan op een crop camera al snel de keuze zijn
                  * Canon 17-55
                  * Canon 15-85
                  Met als tele de 70-200

                  Indien je op korte termijn over gaat stappen op een FF camera dan zou ik zelf kiezen voor de 24-70/105.

                  Advies: ga na een winkel en test de objectieven of huur ze eens voor een dag ;-)

                  Comment


                  • #10
                    Re: 24-70 2.8 maar welke versie?

                    Updated sales start date for EF 24-70mm F2.8L II USM lens
                    London, UK, 5 July 2012 – Canon would like to advise of an updated sales start date for the previously announced EF 24-70mm F2.8L II USM lens. Due to a further delay to the start of mass production, the EF 24-70mm F2.8L II USM lens will now be available from September 2012.

                    Canon would like to apologise for this delay and any inconvenience caused to customers.


                    Comment


                    • #11
                      Re: 24-70 2.8 maar welke versie?

                      Naast het feit dat de Canon versie moeilijk te krijgen zal zijn, ga er wellicht meer aan de VC hebben, dan de mogelijks kleine zaken die beter zijn aan de Canon...(op herverkoopwaarde na).

                      Comment


                      • #12
                        Re: 24-70 2.8 maar welke versie?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
                        Updated sales start date for EF 24-70mm F2.8L II USM lens
                        London, UK, 5 July 2012 – Canon would like to advise of an updated sales start date for the previously announced EF 24-70mm F2.8L II USM lens. Due to a further delay to the start of mass production, the EF 24-70mm F2.8L II USM lens will now be available from September 2012.

                        Canon would like to apologise for this delay and any inconvenience caused to customers.


                        http://www.canon-europe.com/About_Us...spx?source=rss
                        zo gaan ze duidelijk pakken klanten verliezen

                        de 24-70 range is een gegeerde range, de mk1 versie is blijkbaar moeilijker te verkrijgen en intss kunnen ze de mk2 niet leveren voor september
                        daar gaan sigma & tamron fameuze winsten mee halen vermoed ik
                        Website: http://www.svisimaging.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: 24-70 2.8 maar welke versie?

                          Oorspronkelijk geplaatst door henri108 Bekijk bericht
                          Maar een 24-70 op crop frame, is een beetje nutteloos...
                          Vind ik persoonlijk ook nogal kort door de bocht

                          Hangt vooral af van wat hij wilt fotograferen.
                          Bij indoorsport bij mij komt die 24-70 bijna nooit van de 40D of 1DMII af en dit zijn toch ook allebei cropcamera's.

                          Ikzelf heb de versie 1 en ben hier uiterst tevreden van.

                          Hoezeer de versie 2 verschilt weet ik niet maar zal het prijsverschil niet waar zijn.
                          Weet ook niet hoe de Tamron zich meet met de andere twee.


                          Mvg

                          Steven
                          1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

                          Comment


                          • #14
                            Re: 24-70 2.8 maar welke versie?

                            Ben nu door omstandigheden ook opzoek naar een nieuwe Canon 24-70. (24-105 van de trap gevallen tijdens vakantie)
                            Oude versie 24-70 bijna niet meer te vinden in NL en de nieuwe II word pas in september verwacht. Dus dat word nog wel even geduld hebben.

                            Comment

                            Working...
                            X