Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fuut met jong

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fuut met jong

    Hierbij een foto van een fuut met jong. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Ik heb nog een aantal andere foto's van de vogels apart ook die ik later zal posten.


    Great Crested Grebe with juvenile by LaurentSt, on Flickr
    70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

  • #2
    Re: Fuut met jong

    Mooi moment, maar de belichting klopt hier niet, Laurent.

    Ik denk dat ik jou gisteren in de kijkhut heb gezien?
    http://www.paulvanrooy.be

    Comment


    • #3
      Re: Fuut met jong

      Oorspronkelijk geplaatst door Vropa Bekijk bericht
      Mooi moment, maar de belichting klopt hier niet, Laurent.

      Ik denk dat ik jou gisteren in de kijkhut heb gezien?
      Wat vind je dat er niet klopt aan de belichting? Te donker of te licht? Op mijn scherm zijn de vogels goed belicht dus ik weet het niet.

      Kan zijn, ik was er van 8 tot 12 in Laakdal. Jij?
      70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

      Comment


      • #4
        Re: Fuut met jong

        Ik vind deze overbelicht. Welvingen en reflecties in het water komen de foto ook niet ten goede.

        (Ik van 10.45u tot 11.15u)
        http://www.paulvanrooy.be

        Comment


        • #5
          Re: Fuut met jong

          Oorspronkelijk geplaatst door Vropa Bekijk bericht
          Ik vind deze overbelicht. Welvingen en reflecties in het water komen de foto ook niet ten goede.

          (Ik van 10.45u tot 11.15u)
          Idd, daar ben ik het met je eens, door de reflectie van de lucht in delen van het water zijn er stukken overbelicht. Daar kan je echter niet omheen zonder een polarisatiefilter die deze reflectie weghaalt. Mijn lens heeft een filterring van 105mm dus dan worden polarisatiefilters al snel erg duur. Welvingen in het water, tja het is een actiemoment, dan lijkt het mij normaal dat er wat welvingen zijn

          Hier (http://forum.belgiumdigital.com/f72/...ml#post3590543) staat de rest van de futen. Mss kunnen deze foto's je meer bekoren dan

          Ok, ik herinner mij u, u ging nadien foto's nemen van een bepaalde vlindersoort? Zijn deze gelukt?
          70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

          Comment


          • #6
            Re: Fuut met jong

            Hey Laurent,
            Idd gaat er zoals door Paul (Vropa) vastgesteld, iets mis met je instellingen.
            Ook bij mij komen de foto's te licht over. Ik heb wel gemerkt, toen wij dinsdag samen in de kijkhut zaten dat je de iso van je toestel op 800 had staan, terwijl je fotograffeerd met een zeer lichtgevoelige (2.8) lens en het was toen wel zonnig genoeg om die iso tot misschien wel 100 of 200 te laten dalen. Ik kan uit je foto's niks afleiden over de instellingen van je toestel, vermits er geen exif gegevens zijn meegestuurd.
            Ik ben echter wel zo vrij geweest om je foto van het futenjong uit de beoordeling te downloaden en even in photoshop te behandelen met dit resultaat:


            Ik heb ook gemerkt dat er nogal wat vlekjes op je sensor zitten, die heb ik uiteraard weg gecloond evenals wat onzuiverheden op het water, verder een beetje met de belichting gespeeld en de kleuren ietwat meer verzadiging meegegeven.
            Groet Theo
            http://500px.com/diethe

            Comment


            • #7
              Re: Fuut met jong

              Bedankt voor al je moeite Theo

              Ivm de iso 800 in de kijkhut, dat was voor die reiger die ging opstijgen dat Luc (luegen) dat opmerkte. Ik wou namelijk een sluitersnelheid halen van ongeveer 1/1000s om de vogel perfect te bevriezen. Ik gebruik de lens ook met 1.4 teleconverter, dus eig is mijn diafragma f/4 Ik zat die dag meestal op iso 400. Bovendien hadden we toen behoorlijk hard tegenlicht waardoor om detail te krijgen in de vogel, ik toch 1-1.5 stops moest overbelichten. Achteraf bekeken had ik idd nog wat mijn iso kunnen laten zakken die dag naar iso 200. Dat is nog een beetje de gewoonte van mijn gebruik bij mijn vorige lens, de Sigma 400mm f/5.6 APO Tele Macro HSM, waar ik toch 1/640s moest halen om uit de hand te kunnen werken.

              Ivm de exif, die heb ik per ongeluk geminimaliseerd in de export instellingen bij LR. De foto in de ts is 1/100s f/5.6 iso 200.

              Die van het andere topic in volgorde:
              1/250s f/5.6 iso 200 420mm
              1/640s f/5.6 iso 400 420mm
              1/400s f/5.6 iso 200 420mm (dit is dus de foto die jij hebt gedownload en bewerkt)

              Maw, wees gerust ik zit niet altijd op iso 800 hoor. Dat zou ook niet zo'n goede zet zijn met mijn 450D, dan verlies ik toch behoorlijk wat detail in de veren.

              Bedankt voor je bewerking, dat ziet er idd beter uit, meer detail in de witte veren en wat meer saturatie. Ik ben mss nog wat te conservatief met mijn bewerking... Het enige wat ik deed aan de foto was wat contrast, helderheid, een beetje levendigheid en verzadiging toegevoegd. Ik zal straks eens een nieuwe bewerking proberen met alles wat donkerder en dan een update plaatsen.

              Ivm die sensor dust, dat is de eerste keer, nu je dat zegt zie ik het ook. Komt wss van dinsdag, mss toch beter niet even mijn camera eraf geschroeft in de hut... Ik heb namelijk vorige week nog een test gedaan met een foto te nemen van een witte muur op f/22 en dan was er niets te zien (wat mij verbaasde, na 3 jaar en zo'n 40.000 foto's...). Jammer dat ik het nu pas zie, want ik vertrek morgenochtend op reis, geen tijd dus meer om een sensorreinigingskitje aan te schaffen of het te laten doen... Dat wordt clonen op mijn vakantiefoto's

              Btw is het gelukt om de tip die ik jou en Luc gaf uit te voeren?
              70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

              Comment


              • #8
                Re: Fuut met jong

                ik mis contrast in de foto denk ook door de kleurlevvels aan te passen hij stukken beter is
                mag voor mij ook ietsje dichter

                Comment


                • #9
                  Re: Fuut met jong

                  Btw is het gelukt om de tip die ik jou en Luc gaf uit te voeren?[/QUOTE]

                  Nog niet geprobeerd, zal je nog wel iets laten weten.
                  Alvast een prettige vakantie en veel fotoplezier.
                  Groet Theo
                  http://500px.com/diethe

                  Comment


                  • #10
                    Re: Fuut met jong

                    jammer van de belichting en de overbelichte delen ook.
                    groetjes
                    http://500px.com/lishapics

                    Comment

                    Working...
                    X