Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 50-500 OS .... welke filter ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma 50-500 OS .... welke filter ?

    Hallo,

    Ik heb vorige week een Bigma gekocht, en nu zou ik toch graag één of andere filter monteren waardoor het glas wat beschermd word.

    Maar als ik de prijzen van die filter zo bekijk val ik bijna achterover.

    Welke filter kan ik er het beste opzetten?

    Ik had deze zeer goedkope filter gevonden, maar weet niet of die goed gaat zijn....
    Het moet enkel maar dienen om te beschermen bij mij.

    De foto's mogen er natuurlijk niet onder "lijden".....

    Canon Eos 70D + EFS 15-85 IS + Sigma 50-500 4.5-6.3 OS HS + Canon EF-S 10-22mm + LowePro Slingshot 300AW

  • #2
    Re: Sigma 50-500 OS .... welke filter ?

    Tegen wat moet het glas beschermd worden?
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Sigma 50-500 OS .... welke filter ?

      kan handig zijn tegen stof en vuil!

      maar een ferme euro betalen voor die lens en er dan brol filter voorzetten!
      op mijn 105 macro van nikon zit er ook een ( de cp van nikon)


      als je flare, ghosting, ... en andere ongewenste "creative" verschijnselen wenstdan moet je er brol opzetten.
      nen kwaliteits filter (lees dure) heeft coating die dit voorkomt
      nikon stuff

      Comment


      • #4
        Re: Sigma 50-500 OS .... welke filter ?

        Ik heb er een hasselblad UV sky filter 95MM opzitten(kost bij Konijnenberg 104 EUR). Het probleem is dat filtermaat 95mm geen frequente maat is en alleen bij de middenformaat camera's te vinden is. Ik zelf heb geen goedkoop en kwaliteitsvol alternatief kunnen vinden. Er zit denk ik bij de lens ook een filterring bij van 86mm waar je misschien meer keuze kan vinden. Van Haida heb ik nog niet gehoord als filtermerk. Kijk eens op internet.

        Comment


        • #5
          Re: Sigma 50-500 OS .... welke filter ?

          de zonnekap die er reeds bijzat ...

          Comment


          • #6
            Re: Sigma 50-500 OS .... welke filter ?

            Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
            kan handig zijn tegen stof en vuil!

            maar een ferme euro betalen voor die lens en er dan brol filter voorzetten!
            op mijn 105 macro van nikon zit er ook een ( de cp van nikon) nen kwaliteits filter (lees dure) heeft coating die dit voorkomt
            Waarom zou een pola opm je lens zetten als je dat niet nodig hebt? Kwaliteitsfilter of niet een pola gebruik je niet als bescherming tegen stof of vuil, daar is een blaas voldoende voor.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: Sigma 50-500 OS .... welke filter ?

              in link is er geen sprake van een pola hoor, is uv. (mijn is NCP: klik, typo van mij.)


              mij maakt het niet uit wat de ts doet, filter met kras of barst kost nog steeds minder dan een nieuwe frontlens
              nikon stuff

              Comment


              • #8
                Re: Sigma 50-500 OS .... welke filter ?

                heb een uv van sigma erpo zitten . kost een paar centen (130) euries maar dan heb je ook wat
                de kwaliteit vermoindering is bijna niet te zien, as je geen fiter erop wil zetten zou de dubbele zonekap voldoende moeten zijn.
                ben persoonlijk wel eenvoorstander een uv te gebruiken als het erg stoffig is. i.v.m. al het stof
                Nikon D90/Nikkor 18-105mm/sigma 180 mm macro/manfrotto 055 xpro met 496rc2/SB900

                Comment


                • #9
                  Re: Sigma 50-500 OS .... welke filter ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door ncambre Bekijk bericht
                  Ik heb er een hasselblad UV sky filter 95MM opzitten(kost bij Konijnenberg 104 EUR). Het probleem is dat filtermaat 95mm geen frequente maat is en alleen bij de middenformaat camera's te vinden is. Ik zelf heb geen goedkoop en kwaliteitsvol alternatief kunnen vinden. Er zit denk ik bij de lens ook een filterring bij van 86mm waar je misschien meer keuze kan vinden. Van Haida heb ik nog niet gehoord als filtermerk. Kijk eens op internet.
                  Ok bedankt allemaal voor de hints.
                  Ik ga er maar een dure opzetten, want als je kwaliteitsverlies hebt met zo'n goedkoop ding dan vind ik het ook maar niks.

                  Wat betreft die filterring -> Die zit er idd bij, maar dan krijg je de lenskap er niet meer op
                  Canon Eos 70D + EFS 15-85 IS + Sigma 50-500 4.5-6.3 OS HS + Canon EF-S 10-22mm + LowePro Slingshot 300AW

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sigma 50-500 OS .... welke filter ?

                    ik heb vanaf gisteren ook de 50-500mm OS en heb een D90 dus geen fullframe en dan kan je met de filterring werken 86mm tov 92mm scheelt toch wat euro's bij mij gaat de lenskap er wel op!
                    Fujifilm X-T1 , fuji xf 18-55mm F2.8-4 ,fuji xf 18-135mm F3.5-5.6 ,fuji xf 60mmF2.4 Macro , fuji xc 50-230mm.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sigma 50-500 OS .... welke filter ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door dejan Bekijk bericht
                      ik heb vanaf gisteren ook de 50-500mm OS en heb een D90 dus geen fullframe en dan kan je met de filterring werken 86mm tov 92mm scheelt toch wat euro's bij mij gaat de lenskap er wel op!
                      Huh hoe kan dat?
                      Bij mij past die lenskap niet op die ring.
                      Canon Eos 70D + EFS 15-85 IS + Sigma 50-500 4.5-6.3 OS HS + Canon EF-S 10-22mm + LowePro Slingshot 300AW

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sigma 50-500 OS .... welke filter ?

                        de lenskap bestaat uit 2 delen bij gebruik van de filterring gebruik je alleen de zonnekap.
                        Fujifilm X-T1 , fuji xf 18-55mm F2.8-4 ,fuji xf 18-135mm F3.5-5.6 ,fuji xf 60mmF2.4 Macro , fuji xc 50-230mm.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sigma 50-500 OS .... welke filter ?

                          Hoe bedoel je?

                          Met lenskap bedoel ik dat kleine ronde ding dat je op de lens klik als je je lens opbergt he.

                          Die zonnekap is dat grote ding dat je erop et als je foto's gaat nemen.

                          Zonder zonnekap past de lens die op de body zit in mijn tas, maar met die zonnekap helemaal niet meer....

                          Daarom wil ik dat lenskapje erop hebben als ik hem opberg
                          Canon Eos 70D + EFS 15-85 IS + Sigma 50-500 4.5-6.3 OS HS + Canon EF-S 10-22mm + LowePro Slingshot 300AW

                          Comment


                          • #14
                            Re: Sigma 50-500 OS .... welke filter ?

                            inderdaad u heeft gelijk dit had ik nog niet gezien dit is wel niet zo goed voorzien van sigma waarom dat ze dan die ring erbij doen?? ik heb al wel een filter besteld hopelijk kan ik deze nog ruilen tegen een maatje groter bedankt Belgianevo voor de tip
                            Fujifilm X-T1 , fuji xf 18-55mm F2.8-4 ,fuji xf 18-135mm F3.5-5.6 ,fuji xf 60mmF2.4 Macro , fuji xc 50-230mm.

                            Comment

                            Working...
                            X