Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

desktop

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • desktop

    Mijn laptop is aan vervanging toe. Ik denk eraan over te schakelen naar een destop met een groot en goed scherm.
    Mijn vragen:
    Heb ik voor 400-500 euro een desktop waarmee je vlot Photoshop kan gebruiken?
    Heb ik voor 200-300 euro een scherm dat voldoet?
    Bedankt voor alle hulp.

  • #2
    Re: desktop

    Oorspronkelijk geplaatst door Marieke Bekijk bericht
    Mijn laptop is aan vervanging toe. Ik denk eraan over te schakelen naar een destop met een groot en goed scherm.
    Mijn vragen:
    Heb ik voor 400-500 euro een desktop waarmee je vlot Photoshop kan gebruiken?
    Heb ik voor 200-300 euro een scherm dat voldoet?
    Bedankt voor alle hulp.
    hangt er een beetje van af of je die PC zelf gaat samenstellen of deze pre-made gaat kopen.

    pre-made: nee (blijf je trouwens beter van weg ook, allee das toch mijn gedacht)
    zelf samenstellen: hmm tjah tis dan ook weer te zien wat je onder vlotjes verstaat.

    scherm zal je voor 200-300euro wel een deftig scherm hebben.

    moest ik u zijn dan zou ik toch ergens proberen of mss wat langer doorsparen tot je het budget van je pc met een goeie 200 euro kunt opkrikken, dan zal het mogelijk zijn om toch een licht monster pc-tje samen te stellen.

    Comment


    • #3
      Re: desktop

      scherm moet zeker lukken!

      pc word moeilijk zeker als't vlot moet gaan
      nikon stuff

      Comment


      • #4
        Re: desktop

        De laatste pc van den Aldi was een echt low-budget model, die zou ik niet aanraden.
        Daar zit geen aparte grafische kaart in, en voor zover ik de gegevens kon vinden zou die zelfs geen full-HD scherm kunnen aansturen (er werd een scherm met een lagere resolutie bij verkocht).
        Maar ze hebben er tegenwoordig 3 of 4 keer per jaar in de aanbieding staan, en daarbij zitten echt wel modellen die voldoende snel zijn voor fotobewerking.

        Het is trouwens vooral als je de laatste nieuwe spelletjes wil spelen dat je een zo snel mogelijke computer moet kopen. Voor alle andere toepassingen kom je wel toe met een minder dure computer.

        Bij den Aldi hadden ze eerder dit jaar al computers voor zo'n 600 euro, en die waren zeker snel genoeg voor fotobewerking. Er zat ook voldoende werkgeheugen in.

        Een computer laten samenstellen is zo goed als altijd duurder, een fabrikant die een paar duizend dezelfde computers in elkaar laat steken kan grotere kortingen krijgen op de onderdelen.
        Bij sommige winkels hebben ze zo'n zelf samengestelde computers in de aanbieding staan, maar dan moet je er wel op letten dat de prijs van het besturingssysteem inbegrepen is, want dat vergeten ze wel eens te vermelden in de foldertjes (dan betaal je de prijs van het besturingssysteem + de werkuren om dat te laten installeren bovenop de prijs van die computer).
        Kijk dus eerst goed uit wat je koopt...
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: desktop

          een degelijke top-pc kost al jaren rond de 2000 euro (voor de bak), en die prijs is al zeker 20 jaar stabiel.
          voor een 1000 euro kan je zeer goed alternatief vinden (zelfbouw) als je een beetje weet wat je moet kopen en welke onderdelen je echt nodig hebt voor performantie.

          alles er onder beschouw ik als lowcost rommel waar je na 1 dag al spijt van hebt dat je het veel te duur gekocht hebt (ook al is het "maar" 400 euro)

          maak je geen illusies, goed materiaal kost geld.

          conclusie: ff doorsparen nog, en laat je informeren door iemand die echt kennis van zaken heeft en je zal een top-pc hebben die 10 jaar meegaat.

          Comment


          • #6
            Re: desktop

            Voor 1000 euro maak ik een monster game pc,
            maar een pc voor dagelijks werk is perfect mogelijk voor 500-600 euro.
            Een pc die 10 jaar meegaat heb ik nog niet gezien.beter ene van 500 en af en toe update.
            Van fotografie ken ik niet veel,ben ik nog beginner maar van pc moeten ze mij niet veel meer leren.

            Comment


            • #7
              Lol xafke voor 1200euro heb je een monster pc die 800euro extra die je er aan uitgeeft is geld smijt weg, en idd een pc die 10 jaar meegaat moeten ze nog uitvinden

              Sent from my HTC using Tapatalk

              Comment


              • #8
                Re: desktop

                Voor fotobewerking heb je zeker geen pc van 2000 euro nodig, rond de 600 euro is meer dan voldoende.
                Het kan dan zijn dat je voor een bepaalde bewerking heel eventjes geduld moet hebben, en dat een veel duurdere computer dat op een paar milliseconden sneller kan, maar is dat dan ook werkelijk nodig?
                Een "supercomputer" van 2000 euro of meer wordt vooral gebruikt door gamers, die hun computer zo goed als alleen maar gebruiken om er de nieuwste spelletjes op te spelen die zo gemaakt worden dat ze alleen maar op zo'n dure computer goed kunnen draaien.
                Dat is ook een manier om die industrie te laten draaien, want zo'n computer kan je een paar jaar later niet meer gebruiken omdat die spelletjes steeds rekenkracht van de computer nodig hebben.

                Mijn oudste Medion PC is aangekocht op 20/11/02, en die wordt nog wekelijks gebruikt door mijn zoontje om spelletjes op te spelen, en te surfen op internet (die is dus bijna 10 jaar oud, ouder dan mijn zoontje).
                Spijtig genoeg kan die de nieuwere spelletjes niet meer verwerken, maar aan de computer zelf heeft nog nooit iets gemankeerd.
                Tot november 2009 heb ik die zelf altijd gebruikt voor fotobewerking, en dat ging ook zonder problemen.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Re: desktop

                  Ik snap ook niet waar al die bedragen vandaan komen...
                  mijn vaste pc, draait dan wel op ubuntu,
                  maar draait wel gimp en enkele servers (ftp, apache) tegelijkertijd... en doet dat vrij vlot zelfs...
                  (bedrag van 650euro gekost zonder scherm).
                  It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                  Comment


                  • #10
                    Re: desktop

                    Maar Windows (elke versie) is veel gulziger met resources dan unixderivaten, voor win heb je bij gelijkaardige prestaties meer power nodig.
                    D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

                    Comment


                    • #11
                      Re: desktop

                      Oorspronkelijk geplaatst door mnoach Bekijk bericht
                      Maar Windows (elke versie) is veel gulziger met resources dan unixderivaten, voor win heb je bij gelijkaardige prestaties meer power nodig.
                      Dat is waar,
                      maar ik vermoed dat ftp en apache niet constant zullen draaien voor iemand die enkel bezig is met fotobewerking?
                      It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                      Comment


                      • #12
                        Re: desktop

                        Oorspronkelijk geplaatst door Marieke Bekijk bericht
                        Heb ik voor 400-500 euro een desktop waarmee je vlot Photoshop kan gebruiken?
                        Ja, deze bijvoorbeeld:



                        Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                        een degelijke top-pc kost al jaren rond de 2000 euro (voor de bak), en die prijs is al zeker 20 jaar stabiel.
                        voor een 1000 euro kan je zeer goed alternatief vinden (zelfbouw) als je een beetje weet wat je moet kopen en welke onderdelen je echt nodig hebt voor performantie.

                        alles er onder beschouw ik als lowcost rommel waar je na 1 dag al spijt van hebt dat je het veel te duur gekocht hebt (ook al is het "maar" 400 euro)

                        maak je geen illusies, goed materiaal kost geld.

                        conclusie: ff doorsparen nog, en laat je informeren door iemand die echt kennis van zaken heeft en je zal een top-pc hebben die 10 jaar meegaat.
                        Wat een waardeloos advies

                        Jan

                        Comment


                        • #13
                          Re: desktop

                          Oorspronkelijk geplaatst door Marieke Bekijk bericht
                          Mijn vragen:
                          Heb ik voor 400-500 euro een desktop waarmee je vlot Photoshop kan gebruiken?
                          Heb ik voor 200-300 euro een scherm dat voldoet?
                          Geen enkel probleem, hoor.

                          Comment


                          • #14
                            Re: desktop

                            Bij azerty.nl kan je zelf een systeem samenstellen en zij assembleren die voor jou.

                            Voor 800€ heb je een krachtige PC met goede voeding/processor, 8Gb geheugen, SSD enz..

                            Er zeker voor zorgen dat je een SSD neemt, en je zit bijna altijd goed. Ook als is de processor iets trager, de SSD compenseert dat ruimschoots. De Crucial M4 128GB is één vd snelste en goedkoop, 110€ ongeveer.

                            Voorbeeld ;

                            Intel Core i53450 , S1155 : 176€
                            ASRock Z77 Pro4 : 109€
                            Harde schijf 2TB , WD20EARX : 107€
                            Kingston HyperX Genesis 2x4GB : 55€
                            Sony AD-5280S DVD writer : 16€
                            Seasonic S12II-520Bronze voeding : 77€
                            Scythe Mugen 3 Rev. B koeler : 38€
                            Cooler Master Elite 371 behuizing : 36€
                            SSD Crucial M4 128GB : 115€
                            Windows 7 Home Premium 64bit : 90€

                            819€ + assemblage 59€(1jaar garantie) = 878€

                            Zo heb je een snel systeem met de laatste nieuwe Intel processor en stil (goede koeler + voeding).

                            Je kan er eventueel nog een grafische kaart bijnemen, maar de intel Graphics HD4000 is al redelijk krachtig en denk wel voldoende voor Photoshop.

                            Ik zou minder uitgeven voor een scherm. Deze Acer V243HAObd 24" voor 163€ is meer dan voldoende.
                            Last edited by alex606; 27 juni 2012, 14:35.
                            Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                            Mijn bird foto's en urbex foto's

                            Comment


                            • #15
                              Re: desktop

                              even wat leven brengen.....
                              al eens naar een imac gekeken?
                              geen doe het zelve nodig, scherm inbegrepen.

                              Comment

                              Working...
                              X