Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sigma 75-300 apo

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • sigma 75-300 apo

    hoi
    ik zou graag een nieuwe lens aanschaffen.
    ik wil graag op feestjes, de mens kunnen fotograferen zonder dat ze het in de gaten hebben.
    Is de lens sigma75-300 apo dan een goede keus?
    ik fotografeer met een sony a390
    gr

  • #2
    Re: sigma 75-300 apo

    Is dat geen oud model, ik dacht dat Sigma op dit ogenblik wel een 70-300 heeft, maar geen 75-300.

    Op feestjes is er meestal niet erg veel licht, in die omstandigheden foto's maken met een niet zo lichtsterke tele zal niet meevallen.
    Het percentage bruikbare foto's zal dan bijzonder klein zijn.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: sigma 75-300 apo

      300 mm is erg lang. Je staat dan ver weg van de feestgangers met als risico dat een andere feestganger tussen jou en de gefotografeerde gaat staan.

      Ik zou eerder een 70-200 2.8 of een 70-150 2.8 in overweging nemen.
      Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

      Comment


      • #4
        Re: sigma 75-300 apo

        Beide genoemde bereiken zitten ook in de 75-300, dus die lenzen zijn in niet in het voordeel(behoudens kwaliteit).
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: sigma 75-300 apo

          De door mij aangehaalde lenzen zijn lichtsterker. Dat kan betekenen dat flitsen niet nodig is of dat je bij lagere ISO waarden kan gaan werken. Groter diafragma kan ervoor zorgen dat de AF prestaties beter worden. En door grotere opening kan je meer met scherptediepte spelen. Heel wat voordelen dus.
          Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

          Comment


          • #6
            Re: sigma 75-300 apo

            Oorspronkelijk geplaatst door annoh Bekijk bericht
            De door mij aangehaalde lenzen zijn lichtsterker. Dat kan betekenen dat flitsen niet nodig is of dat je bij lagere ISO waarden kan gaan werken. Groter diafragma kan ervoor zorgen dat de AF prestaties beter worden. En door grotere opening kan je meer met scherptediepte spelen. Heel wat voordelen dus.
            Maar dat was niet je argument.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: sigma 75-300 apo

              HJansen,
              Klopt zoals je het stelt. Maar dit zijn wel voor mij redenen om eens naar de 70-200 of 50-150 mm te gaan kijken.
              Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

              Comment


              • #8
                Re: sigma 75-300 apo

                Ik dacht niet spontaan aan binnenhuisfeestjes...dus voor tuin/lente/weet-ik-veel buiten feestjes op je terras of in de tuin is de Sigma 70-300 APO DG (macro) een uitstekende lens voor zijn geld...

                Heb deze lens zelf ook, maar gebruik die al (jaren) niet meer

                Voor binnenhuis volg ik mijn bovengangers, maar ik veronderstel dat je geen honderden, laat staan meer dan duizend euro wil spenderen al een dergelijke lens (wat op dit forum nogal gemakkelijk wordt voorgesteld als optie )

                Comment

                Working...
                X